Hondenweer!

Wat een storm vandaag! Ik voel mij een gelukzak dat ik er niet door moet!

In de verte zie ik mensen worstelen om hun regenscherm toch nog een beetje te kunnen vasthouden. Lage, grijze wolken jagen over de huizen. Het lijkt wel of je ze kan aanraken als je op de toppen van je tenen zou gaan staan.

Dan plots… baafpatatkling… Ik weet al wat het is, het gebeurde al eerder. Het verluchtingsrooster in mijn toilet is er weer eens door een rukwind uitgeblazen.

Zucht… kan ik weer de ladder op, het plafond is hier vrij hoog. Dat vastplakken heeft maar tijdelijk geholpen. Wanneer ik ga kijken, waait de deur ook open en het lijkt wel of er evenveel wind is als buiten. De ravage is niet zo groot, ik ging toch net stofzuigen. Het is best dat ik de technische dienst bel, ze moeten maar eens komen kijken. We hebben al eerder geklaagd dat de wind door de verluchtingskokers naar binnen komt in plaats van andersom. En ze moeten niet afkomen met de een of andere smoes, dat het enkel gebeurt wanneer het waait.

Sinds ik bij de bewonersraad ben heb ik gelukkig al veel bijgeleerd. Ook om mij niet zo snel te laten afschepen, want je houdt het niet voor mogelijk wat die mannen je soms proberen wijs te maken.

Het weerbericht voorspelt voor de hele week storm, dus moeten ze zeker komen als het hard waait. Niet te veel opruimen dus, het moet aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Bij mijn weten is het probleem ook gekend, het staat elke maand weer op de agenda bij de vergadering. Iedere keer opnieuw herhaal ik dat er nog niets opgelost is en komt het in het verslag. In het jaar stillekens wordt er misschien eens iets aan gedaan.

Toch jammer dat ik vandaag het dakterras niet op kan voor mijn tai-chi, je zou mij nogal zien vliegen vrees ik…

7 thoughts on “Hondenweer!

  1. Eeeej, ’t is inderdaad een verandering he, deze blog 😀 Moooooier, straks verander ik ook nog sè!
    Ja die storm, moet je je inbeelden: ons dak is nog altijd niet hersteld van de vorige ‘storm’wind, dus met een beetje pech zijn we nu straks nog een stukje dak kwijt… :s

  2. Bah, die storm! Ik was quasi gans de dag alleen thuis, ik heb duizend angsten uitgestaan. Wij wonen op de buiten en de wind heeft er echt vrij spel…
    En het was ook van boemklingpatat…nog enkele glaspanelen van ons zonnedak die sneuvelden, ook nog niet hersteld van de vorige storm!

  3. Tja, met een “kraanvogel” zou je minstens wat vliegkunst mogen verwachten, Zeezicht. Maar idd, ik zou nu ook liever mijn oefeningen een beetje uit de wind doen. Ik denk er al lang over om er weer aan te beginnen, maar ik krijg de “klik” niet gemaakt. Zou eigenlijk beter tijd afdwingen om terug naar de t’ai chi school te gaan, maar met (zoals vorige week) slechts 1 avond rustig thuis, heb ik zoiets van “laat maar”.

  4. @Annemie
    Ja jij hebt meer schade en op de buiten zal het wel akelig zijn als het zo stormt.

    @Tom
    Ik vermoed dat dat spaanse graan vrij stevig is…

    @Affodil
    Ik dwing mijzelf alle dagen een half uurtje af om mijn oefeningen te doen. Een jaar heb ik taiji gevolgd en ben dat blijven doen alle dagen, anders kan je de volgorde niet onthouden. Eerst doe ik qi-jong en dan de 26 van taiji. En liefst buiten.

Geef een reactie

