RSS

Het fameuze stokje.

18 Jan

Het werd mij toegeworpen door Madame. Goh… daar moet ik dan toch wat tijd voor nemen, maar nu denk ik dat ik zover ben.

3 bands of artiesten die ik dit jaar(2007) heb leren kennen.

Ja… eigenlijk ben ik dat stadium een beetje voorbij dat ik mij interesseerde voor nieuwe artiesten of groepen. Ik hou mij zo’n beetje aan wat ik al ken. Wat niet wil zeggen dat ik niet af en toe een fijne muziekavond kan smaken.

Met een vriendin ben ik naar het optreden van Raf (bloggen.be) geweest. Hij maakt deel uit van een klassiek koor. Het gebeuren was in een kerk, de gepaste omgeving. We hebben er van genoten, ook van de Latijnse gezangen, die ik nog kende van uit de tijd van mijn plechtige communie. Vroeger moesten we die vanbuiten leren. Het was zielsverheffend.

Dan misschien het optreden van de Amerikaanse gospelzangeres, Lea Gilmore. Ze werd begeleid door 250 leden uit verschillende koren, djembé, bas en drums. Ach, dat was genieten! Iedereen liet zich gaan en zong en heupwiegde mee, ondertussen met een lichtje zwaaiend. Gospel, dat is mijn ding!

Wie ik ook nog zou vernoemen; Amy Winehouse. Helemaal niet mijn stijl, maar ze is wel opvallend genoeg om te onthouden.

3 Dingen die ik heb meegemaakt of gehoord en me altijd zullen bijblijven.

Nu net in het nieuws; de weeshuizen in Bulgarije. Schrijnende beelden van kinderen die amper overleven, omdat er te weinig en mensonwaardig eten is. Sommigen gewoon achtergelaten, zoals het meisje dat elke dag brieven schrijft die nooit gepost worden. Door tussen gehandicapten te verblijven gaat zij zich ook zo gedragen. Schaamte overvalt me, bij deze verschrikkelijke beelden. Wij die eigenlijk alles hebben en toch nog durven klagen…

De gezellige blogmeeting bij Zapnimf, terwijl wij een fijne avond hadden, was het net de dag dat Carla en Stef ontvoerd werden in Iran, wat we ’s anderendaags pas hoorden. Verslagenheid alom, gelukkig kwam er zonder veel schade een einde aan. Maar het blijft je bij.

Blunders?

Zoals de meesten onder ons maak ik ook blunders, maar dat zijn kleine en grotere, er valt mij niet zoveel te binnen. Buiten de blunder die ik in december maakte. Ik liet mij verleiden door reclame om mijn GSM-abonnement te veranderen, omdat je er een splinternieuwe GSM bij kreeg. Jawadde! Ik vrees dat ik die op mijn buik kan schrijven. Base-winkel doet mij bellen naar Tele2, en die sturen mij terug naar daar. De (gratis) klantendienst kan of wil mij niet helpen en geeft mij een ander(betalend) nummer. Daar word ik afwisselend doorverbonden of op wachtmuzak gezet. Ofwel ga ik er mee stoppen of het wordt een zaak voor Testaankoop. En bij deze blunder ga ik het houden, ik ben er nog boos om.

Trots op mijzelf?

Als ik al eens trots ben dan gaat het over kleinigheden zoals steeds bijleren op de computer zonder lessen te volgen… ja en ik win nog al eens bij het scrabbelen, dat is dan in groep. Maar voor de rest presteer ik niets speciaals, denk ik…

3 Mensen om hiermee lastig te vallen.

Dat zal moeilijk zijn, want het zou mij niet verwonderen als het stokje al overal geweest is. Effe denken… Nagolore misschien… en Yazooh? Een derde mag zich vrijwillig melden.

Veel plezier nog!

 
7 reacties

Geplaatst door op januari 18, 2008 in stokjes

 

7 Reacties op “Het fameuze stokje.

  1. nagolore

    januari 18, 2008 at 19:38

    Ik was net bezig met de glaasjes van mijn roze brilletje op te poetsen…en nu vliegt er een stokje pardoes uit mijn schermpje… ik zal er op mijn gemakske de tijd voor nemen…
    Je hebt overigens dat stokje knap beantwoord.

     
  2. zeezicht

    januari 18, 2008 at 22:26

    @nagolore
    Hopelijk is het stokje niet in je oog gevlogen? Ik kijk al uit naar je schrijfsel!

     
  3. Blah

    januari 19, 2008 at 14:44

    Haaai (past bij je thema zeezicht he)! Ik heb zopas al je postjes gelezen over jouw cavia. Ach hoe lief he, en zo zorgzaam dat je bent!
    Sommige stokjes vind ik leuk maar deze vind ik zo moeilijk ik zou diep moeten nadenken om op alles een antwoord te vinden… dus bedankt om m niet aan mij te geven en neen, ik neem hem ook niet mee 😀

     
  4. chelone

    januari 19, 2008 at 22:55

    Dat van die weeshuizen in Roemenië, ik krijg het ook niet uit mijn hoofd.

     
  5. zeezicht

    januari 19, 2008 at 23:25

    @Blah
    Ik ben ook niet van plan om meerdere stokjes aan te nemen, voor een keertje is het wel leuk.

    @Chelone
    Deze waren in Bulgarije, maar het systeem is hetzelfde en de ellende ook. Het is verschrikkelijk dat zoiets kan en er niets aan gedaan wordt.

     
  6. zapnimf

    februari 17, 2008 at 13:56

    Dat doen we dan gewoon toch nog eens over dit jaar, maar zonder ontvoeringen erbij?

     
  7. zeezicht

    februari 17, 2008 at 14:48

    @Zapnimf
    Blij dat je er weer bent. Een nieuwe blogmeeting? Dat zou plezant zijn. En die ontvoering, net op die dag… dat kan geen tweede keer gebeuren (hoop ik)

     

Geef een reactie

 
