RSS

Kinderjaren.

22 Jan
Vandaag las ik ergens iets, wat mij monkelend aan de kinderjaren van mijn zoon deed denken. Hij had dikwijls van die heel aparte invallen, was steeds bezig met dingen die je niet verwachtte.
Zo stond er achteraan in de tuin een laagstam appelboom. Die volgens zijn minieme hoogte, toch heel wat vruchtjes droeg. C. kon maar niet afwachten tot de zo gegeerde appeltjes rijp waren. Hij had de evolutie gevolgd van bloesem tot fruit en rekende er op dat hij alles alleen zou mogen opeten, die boom, die was van hem.
Bijna dagelijks kwam hij mij vragen of ze al geplukt mochten worden. Ontkennend mijn hoofd schuddend zei ik dat ze zeker nog te zuur waren.
Op een dag (ik was zijn gezaag beu) troonde hij mij mee naar het bewuste boompje, waar hij duidelijk dag en nacht van droomde.
Tot mijn grote verbazing zag ik half afgeknabbelde appeltjes hangen.
‘Ma jong, hoe komt dat?’
‘Ik heb af en toe eens geproefd of ze al zoet waren, het duurde ook zo lang.’
Natuurlijk kon ik niet boos zijn, het was zo’n gek zicht. Maar misschien is dit wel de beste manier om je fruit heel vers te eten.
Een ander voorval waarmee hij de mensen de stuipen op het lijf joeg. Iemand had hem een bril gegeven, met twee lampjes op. Ik denk dat zoiets gebruikt wordt om een fijn werkje te kunnen belichten en toch je handen vrij te houden. Batterijtjes zijn snel op, maar daar vond hij wel een oplossing voor.
Eerst had hij de lampjes aangesloten op de dynamo van zijn fietsje. Toen kwam hij tot de conclusie dat er geen licht was wanneer hij stilstond. Geen nood, een grotere batterij van zes volt, achter op de pakkendrager gemonteerd, twee lange kabels en alles oké.
Dat hij daarmee in ’t donker rondreed wist ik pas toen de buren mij kwamen vertellen hoe ze geschrokken waren van die twee lichtende ogen, die geruisloos aankwamen.
Daarna konden ze er gelukkig mee lachen (ik eigenlijk ook).
Hier kon ik hem moeilijk voor straffen… toch?
 
9 reacties

Geplaatst door op januari 22, 2008 in Roze bril

 

9 Reacties op “Kinderjaren.

  1. De Blogkrant

    januari 22, 2008 at 14:24

    Als je verkouden bent kan je ook niet ruiken he 😉
    Groetjes

     
  2. Menck

    januari 23, 2008 at 16:59

    Wordt zo’n brilletje niet gebruikt door opticiens?

    Geheel bij de weg: hoe komt het dat een deel van je tekst achter de rechterkolom schuilgaat? Er zijn stukken zin die daardoor opgeslokt worden.
    Zou dit themagerelateerd zijn? Of ligt dit aan de resolutie van mijn scherm? (1024 x 768 pixels)

     
  3. zeezicht

    januari 23, 2008 at 17:29

    @Menck
    Ik heb het ook gezien, maar heb er geen idee van hoe het komt. Het laat zich ook niet veranderen. Over die pixels kan ik je geen antwoord geven. Waarschijnlijk heb ik ergens iets verkeerd gedaan.

     
  4. kjoetie

    januari 23, 2008 at 17:44

    Ik heb al gelinkt naar Menck hoor… Als je eens op het woordje ‘initiatief’ zou klikken… 😉

     
  5. Menck

    januari 23, 2008 at 18:19

    @ Speedy, eh, Zeezicht 😉
    Moest ik van jou zijn, dan zou ik eens voor een ander blogjasje kiezen. Allicht is dit probleem wel degelijk themagerelateerd. Ik heb dit euvel ook al opgemerkt bij andere blogs die ‘Ocean Mist’ als thema hadden.

     
  6. zeezicht

    januari 23, 2008 at 18:56

    @Menck
    Je zou wel eens dik gelijk kunnen hebben. Het is precies beter nu. Bedankt Menck!

     
  7. Chelone

    januari 23, 2008 at 19:14

    Is je zoon ingenieur geworden?

     
  8. zeezicht

    januari 23, 2008 at 19:30

    @Chelone
    Neen jammer genoeg niet wegens zijn ‘anders’ zijn. Maar in elektronica is hij een kei.

     
  9. affodil

    januari 24, 2008 at 13:45

    In het vertolken van griezelrollen ook, zo blijkt…

     

Geef een reactie

 
