Een man voor Phaedra (deel 2)

Ja ik weet het, ik was niet van plan om de reeks te volgen. Ondanks mijn principes veranderde ik van gedacht. Ik wilde gewoon weten wie er ging afvallen. (nieuwsgierig enzo)
Heel even was ik geschokt toen de juryleden in de persoonlijke bezittingen van hun gasten gingen snuffelen. Zoiets doe je niet. Maar het bleef gelukkig nog binnen de perken. Daarna zag ik toch het nut, toen er de confrontatie was met de spullen, welke iets over hun bezitter moesten blootgeven.

De man met de vele schoenen, deed mij even slikken, iemand die echt iets heeft met schoeisel, meestal is dat voorbehouden aan vrouwen. De manier waarop al die matjes daar lagen deed mij even mijn wenkbrauwen fronsen.

Dan de test met de wagen. Heel tof dat Phaedra zelf in de buurt was, zo kon ze de stoere venten bezig zien in hun macho gedoe. Alleen de natuurmens (zijn naam ontgaat me) kwam vrij rustig over. Hij is niet echt geïnteresseerd in auto’s, heeft er zelf geen.
Jan De Man, die in het begin geen bed had, wint de (korte) date. Hij komt heel bescheiden over, of dat voldoende is voor de bruisende vrouw naast hem?

Dan wordt de grote kist opengemaakt. Het beertje, welk een cadeautje was, is natuurlijk ontroerend in zijn eenvoud, (tegenover de foto welke dezelfde man in zijn bezit heeft).

De natuurmens met zijn tarotkaarten, krijgt wat extra aandacht. Volgens mij is hij een interessante man, maar te weinig gesofisticeerd (deed hij maar eens iets aan zijn kapsel) dat staartje is irritant. Het is wel een teken dat hij zichzelf wil zijn. Jurgen mag een stukje muziek ten gehore brengen dat in de smaak schijnt te vallen. (het klinkt ook mooi, ondanks zijn zenuwen).

De dag dat ze in de stallen moeten werken zijn ze minder gelukkig dan in de warme jacuzzi. Je ziet duidelijk enkele hun neus ophalen. Tussen de koeien en hun vlaaien, ja dat hadden ze zeker niet verwacht.

Dan komt de moeilijke keuze, drie mannen, waarvan er twee weg moeten. Phaedra heeft het er niet gemakkelijk mee, wat heel begrijpelijk is.

Joost mag naar huis, we hebben hem eigenlijk niet genoeg gezien om er een gedacht over te hebben. En Jan De Man, die ondanks zijn familienaam, te weinig man van de wereld is. Ook te jong, denk ik.

Ik vrees wel dat ik nu de smaak te pakken heb om hier elke week na de uitzending mijn gedacht neer te zetten…

Posted in TV

8 thoughts on “Een man voor Phaedra (deel 2)

  1. Tja, ook ik ging eigenlijk ni eens kijken, nog ni eens aan durven dénken…
    Tot ik in de krant las dat er ne Jan (36) uit Asse meedeed; vermoeden dat hij voor mijn ventje mijn laatste liefje was… klopte nog ook.
    Maar mens, hij heeft nog altijd nen dikke nek!
    Houdt zich in het programma wat op den achterkant.
    Is nen toffe gast, maar eh, al wat ne rok draagt… hij moet ze hebben zulle! (ook al heeft hij mij nooit bedrogen, ik wéét dat ie ne vlinder is!)
    Maar weet Phaedra dat ook?
    Toch wens ik hen beiden (zoals allen op dezen bol) een goe lief toe!

  2. Heb niet gekeken, alhoewel psychologische drijfveren me interesseren. Het is vooral omdat het televisie (=show) is, dat ik niet kijk.
    @ flower4kids – Als een ex-lief meedoet, moet het bijzonder boeiend zijn. 🙂

  3. @flower4kids
    Er zijn er verschillende bij die Jan heten, ik kan ze nog niet uit elkaar houden. Maar Phaedra weet immers ook dat ze hier een kat in een zak koopt.

    @Madame
    Natuurlijk wordt alles ook nog eens gemanipuleerd. Ik vind het interessant om hun gedrag te bestuderen. Op gebied van psychologie wil ik steeds nog wat bijleren.

  4. De enige ‘reality-show’ die ik ooit heb kunnen uitkijken was ‘Het geslacht De Pauw’ omdat het geen reality-tv was maar geacteerd. Een camera erbij en alles wordt anders – niets reality.

  5. @Blah
    Ik kijk met de nodige dosis ironie. Die mannen hebben een hoge dunk van zichzelf. Ze denken allemaal dat ze gaan winnen.

    @Micheleeuw
    Zo real zal dit ook wel niet zijn. Hier wordt ook geacteerd. Ik bestudeer die mensen om te zien hoe ze door de mand vallen. Dat ze helemaal niet zijn zoals ze zich willen voordoen. btw, ik hou helemaal niet van reality-shows. Eigenlijk vraag ik mijzelf af wat ik hier wil bewijzen.

  6. in antwoord op je comms: zijn echte naam gebruik ik echt nooit, soms eens om te lachen ja 😀 zelfs als ik boos ben is het nog zijn ‘roepnaam’ niet zijn echte naam 😀 Maar ik ben zelden boos op Blahmannetje 😀

Geef een reactie

