RSS

Een man voor Phaedra. (deel3)

11 Feb

Op aanvraag besloot ik om toch maar verder te gaan met de reeks over Phaedra en haar mannen. Ze waren nog met tien.

Heel onverwachts komt ze overgevlogen per helikopter, terwijl de mannen de slaap uit hun ogen wrijven. Ze kijken zo geboeid omhoog, zodat enkel Jan ziet dat ze iets laat vallen. Een fles met een boodschap levert hem een date op. Hij heeft maar een uurtje de tijd om op de plaats van afspraak te geraken. Ondanks dat de tijd zo kort is, neemt hij toch het risico om te laat te komen en stopt aan een bloemenwinkel om snel, snel, een bloemetje te kopen. Glunderend overhandigt hij die aan Phaedra.

Maar dan verstijft hij een beetje, wanneer zij hem uitnodigt voor een vluchtje met de heli. Hij behoudt zijn glimlach en die wordt nog breder wanneer ze boven de villa vliegen, waar de anderen een beetje afgunstig buiten staan te kijken. Een tijdje later zit Jan aan het ontbijt met zijn dame. Volgens mij praat hij wel veel, maar ik heb de indruk dat het Phaedra wel bevalt.

Ondertussen doen de achtergebleven mannen het huishouden, sommigen in badjas gehuld, wat een beetje een raar zicht is met die mannenbenen. De ene doet niet onder voor de andere. Alles moet spic en span zijn.

Hilarisch is het moment wanneer ze kleding moeten uitkiezen en daarmee een paspop opsmukken. Maar ze brengen het er niet slecht vanaf. De winnaar is Pascal, die mag uit eten met Phaedra die het uitgekozen ensemble aanheeft. Het is kleding die ze zelf heel mooi vindt, en later blijkt dat het een van de goedkoopste combinaties is.

De mannen houden onder elkaar een discussie over verliefdheid, aantrekkingskracht, emoties, winnen of verliezen. Elk heeft zo’n beetje zijn eigen opvatting.

Terwijl ze dan naar het Museum voor schone kunsten trekken voor een volgende opdracht, kan de arme Stefan doodziek het bed houden.

Allemaal doen ze moeite om een origineel kunstwerk te maken dat in de smaak moet vallen. Het is duidelijk dat niet iedereen evenveel fantasie heeft.ย  Christof (met staartje) heeft extra inspiratie, hij maakt een schilderij (naja…) en componeert een song waardoor Phaedra erg gecharmeerd lijkt, terwijl hij zingt en zichzelf op de gitaar begeleidt.

De tijd is weer om en… Frank wordt naar huis gestuurd.

De achterblijvers zuchten opgelucht…ย  En toen waren er nog negen…

 
4 reacties

Geplaatst door op februari 11, 2008 in TV

 

4 Reacties op “Een man voor Phaedra. (deel3)

  1. madameblogt

    februari 11, 2008 at 23:23

    Ik heb niet gekeken, maar met jouw relaas kan ik wonderwel volgen…. en begin ik nieuwsgierig te worden. ๐Ÿ˜‰

     
  2. Georgina

    februari 12, 2008 at 08:54

    Hihi, ik ben weer mee. ๐Ÿ˜‰

     
  3. Blah

    februari 12, 2008 at 13:54

    Nah, zo is ’t makkelijk, hoef ik niet te kijken ๐Ÿ˜€
    Die knuffel heb ik aan hem gegeven hรจ, en was leuk maar liever had ik dat hij me liet slapen ๐Ÿ˜€

     
  4. zeezicht

    februari 12, 2008 at 20:38

    @…
    Dan zal ik maar voor jullie allemaal kijken… ๐Ÿ™‚

     

Geef een reactie

 
