RSS

Een man voor Phaedra (deel 4)

19 Feb

hpim0162_466x350.jpg

De arme Stefan is nog steeds doodziek, hij ziet er ook verschrikkelijk bleek uit. Als attente room-mate, neemt Kristof een andere kamer om hem minder te moeten storen, zodat hij rustig kan slapen.

Die dag mogen ze gaan kleiduifschieten. Het is weer eens iets origineels en door de onderlinge competitie, lijken de mannen soms wel aandoenlijke kleine kinderen. Er moet één winnaar overblijven en dat wordt… Jurgen.

Phaedra is duidelijk tevreden als ze ziet met wie ze mag gaan paardrijden. Eigenlijk is Jurgen verschrikkelijk op zijn ongemak, omdat hij bang is van paarden. Maar hij bijt op zijn tanden en zet door. Eerst naast het dier om een beetje te wennen. Daarna maken ze samen een mooie tocht door een herfstig bos, terwijl de zon lange stralen tussen de bomen doorstuurt.

Kristof, (lijkt eigenlijk een heel lieve man), is bezorgd om Stefan en brengt verslag uit over het schieten en de winnaar. De zieke is echt ongelukkig omdat hij zich nog steeds hondsellendig voelt. Tot zijn grote spijt heeft hij al veel van de pret gemist.

Na het paardrijden wacht er een aangename verrassing op Jurgen. Een heel romantisch haardvuur en dampend-warme chocolademelk.

Dat hij zo enthousiast zou beginnen te vertellen had Phaedra niet verwacht, het verrast haar een beetje. Blijkbaar houdt zij van mannen die veel te vertellen hebben.

Ondertussen, in de villa, zitten de anderen ongeduldig te wachten en te fantaseren. Voor hen duurt dit uitje veel te lang.

Wanneer Jurgen dan binnenkomt, wordt hij letterlijk bestormd met vragen en moet hij uitgebreid vertellen over zijn heerlijke namiddag.

’s Anderendaags, een onverwachte opdracht: een hondenpakje ontwerpen. Aan hun ongelukkige verbaasde blikken te zien, merk je wat ze daarvan vinden. In drie groepjes wordt er eerst een idee verzonnen en dan gaan ze aan de slag. Er zijn zelfs kleine hondenpaspopjes voorhanden.

Een hondje krijgt een trouwkleedje in zwarte voile, met daaronder een soort (naja) lingerie. Zelfs Dina is onder de indruk van de creaties.

De drie stuks worden ingedeeld in: komisch, origineel en functioneel.

Koen, Jan en Marnik winnen het etentje met de vrouw waar ze al hardop van dromen. Al waren ze liever niet met drie geweest.

De thuisblijvers laten het niet aan hun hart komen en bestellen pizza.

In het restaurant wordt er heel chique ‘nouvelle cuisine’ geserveerd. Op vraag van Phaedra welk nu eigenlijk hun lievelingseten is, antwoorden ze alle drie tot haar ontgoocheling: frietjes. Waarop haar droge commentaar: dan gaan we de volgende keer naar een frietkot.

De mannen loeren een beetje naar elkaar, ze hopen alle drie de uitverkorene te zijn. De dag eindigt stijlvol met champagne.

’s Morgens een nieuwe verrassing: Phaedra’s vader runt een slopersbedrijf. Vandaag mogen ze daar hard gaan werken, boterhammetjes en koffie moeten ze zelf gereedmaken.

Het is inderdaad heel zwaar werk, maar ze moeten bewijzen dat ze de handen uit de mouwen kunnen steken. Ook Stefan wil er absoluut bij zijn, bevend zit hij ’s middags zijn boterhammetjes op te eten. Phaedra heeft met hem te doen en brengt hem persoonlijk een lekkere kop warme kruidenthee en een troostend woordje.

De vader duidt Koen aan als de beste, die daarmee vrijstelling krijgt van al naar huis gestuurd te worden.

Het is weer een Jan die mag vertrekken. Eigenlijk zag hij het zelf ook al niet zo zitten, wat af en toe ook duidelijk te merken was. (ik weet niet zo goed of er nog ‘Jannen’ overblijven)

En toen… waren er nog acht…

 
10 reacties

Geplaatst door op februari 19, 2008 in TV

 

10 Reacties op “Een man voor Phaedra (deel 4)

  1. Blah

    februari 19, 2008 at 11:29

    nah sè, best handig zo een verslag, een mens kan dan eens meepraten zonder er naar te moeten kijken. Heel erg bedankt zunne, blijf dat maar doen!!

     
  2. Georgina

    februari 19, 2008 at 12:35

    … Ondertussen, in de villa,… zalig zo’n zinnen 😉
    Doet mij denken aan de jeugdserie Familie Knots. Dat waren allemaal dezelfde acteurs die de personages speelden.
    Inruilbaar, vervangbaar, … net als de auteurs bij Phaedra

     
  3. zapnimf

    februari 19, 2008 at 13:36

    Inruilbaar ja… allemaal dezelfde afgeborstelde look (bweurk), terwijl bij de familie Knots die verschillende personages toch een eigen kleur meekregen.

     
  4. Dorien

    februari 19, 2008 at 13:41

    Wat een geluk dat jij verslagjes schrijft!:-) Zo hoef ik m’n tijd niet te verspillen aan zulke programma’s en kan ik toch meepraten;-) Doe zo verder.

    Ik zou me daar toch niet goed bij voelen hoor, moesten ze zoiets voor mij organiseren.
    Ik zag onlangs iets soortgelijks op Jim tv: wie wordt de bimbo van rokster Brett. Belachelijk gewoon. Die dellen waren elkaar de hele tijd aan het afbreken en ze hadden niet eens zelfrespect. Ik denk dat het bij Phaedra dan toch nog iets netter blijft.

     
  5. zeezicht

    februari 19, 2008 at 17:25

    @Blah
    Haha, jullie willen er wel over praten, maar zonder te kijken. Je mist de hele sfeer hoor!

    @Georgina
    Tot mijn spijt ken ik de familie Knots niet, dus kan ik niet vergelijken.

    @Zapnimf
    Afwachten hé! Misschien wordt het de minst afgeborstelde die overblijft.

    @Dorien
    Ah! Ik mag dus wel mijn tijd verspillen??
    Ik denk dat er heel wat lef voor nodig is om aan zo’n programma mee te werken. Het zou ook niets voor mij zijn. Je moet niet alles letterlijk geloven. Het hele gegeven wordt gemanipuleerd om de kijker te laten zien wat zij willen. Het is en blijft show.

     
  6. Menck

    februari 19, 2008 at 21:01

    “Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar…” De familie Knots was heerlijke tv, in schril contrast met Phaedra & C°. Sterkte, Speedy. 😉

     
  7. zeezicht

    februari 19, 2008 at 21:25

    @Menck
    Vind je echt dat ik sterkte nodig heb?
    De Teletubby’s die ken ik wel en dat zijn ook schatjes.

     
  8. madameblogt

    februari 19, 2008 at 22:07

    Van mij mag je verder verslag leveren. ’t Is leuk om lezen.

     
  9. zeezicht

    februari 19, 2008 at 22:45

    @Madame
    Je hebt altijd voor en tegen, maar ik vind het vooral leuk om te schrijven.
    Eigenlijk had ik niet verwacht dat zoveel mensen het graag zouden lezen.

     
  10. Dorien

    februari 21, 2008 at 14:44

    Maar ’t is dan ook goed geschreven, beter dan het programma zélf waarschijnlijk (maar daarvoor zou ik eens moeten kijken)

     

Geef een reactie

 
