RSS

Nog geen lente! (met update)

24 Feb

Waar blijft het zonnetje welk ze ons voor vandaag beloofd hadden? Ik wil naar het park gaan om foto’s te maken. Maar alhoewel het niet koud is, toch nog steeds een bewolkte lucht.

Na de (korte) winterprik die we gehad hebben, zijn mijn Primula’s nog steeds even mooi. Dat was gewoon ’s avonds naar het weerbericht kijken en ging het vriezen, haalde ik mijn gele schatjes naar binnen. Ze kunnen wel een beetje tegen de kou, maar er waren nachten bij van min zeven gr., en dat vertrouwde ik toch niet zo goed. Het mooie aan die vroege bloeiertjes is dat ze meegaan tot na de ijsheiligen, wanneer het tijd wordt voor de zomerbloemen.

Wat ik in mijn bakken ga zetten weet ik nog niet. Het worden misschien hanggeraniums of petunia’s. Heel mooi zijn rode bloemen met enkele Lobelia’s ertussen, maar die doen het bij mij nooit zo goed. Vroeger had ik een grote tuin, maar ik ben even tevreden met mijn bloembakken op mijn terrasje. Is er zo geen spreekwoord; van de nood een deugd maken?

Jaaah… nog een beetje geduld…

Update- De zon was toch van de partij en ik heb voldoende nieuwe foto’s kunnen maken.

Er was ook die man met zijn vislijnen en tentje. Daar klopte ergens iets niet mee. Op een gegeven moment heb ik hem gevraagd of het misschien verborgen camera was, maar hij heeft daar niet op geantwoord. Dus mocht ik ergens opduiken in ’t een of ander programma… aaaargh… hopelijk knippen ze mijn nonsens er uit. Ik heb met een uitgestreken gezicht gezegd dat ik van de krant was. Gelukkig doet zot zijn nog steeds geen pijn…

De foto’s staan hier boven.

 
2 reacties

Geplaatst door op februari 24, 2008 in dagelijks

 

2 Reacties op “Nog geen lente! (met update)

  1. madameblogt

    februari 25, 2008 at 23:11

    Volgens mij heeft die man net nieuw vismateriaal gekocht en komt hij tot de ontzettende vaststelling dat hij zijn nieuw materiaal niet mag gebruiken. 🙂

     
  2. zeezicht

    februari 26, 2008 at 00:48

    @Madame
    Toch was er iets raar met die man, ik heb geen enkele vis gezien. Op dat plaatje staat; verboden te vissen, vanaf hier.
    Een half uurtje later was hij weg.

     

Geef een reactie

 
