RSS

Big Brother.

26 Mrt

8832364_466x350.jpgJe moet maar in de Lidl werken. Een Duits weekblad heeft ontdekt dat de supermarktketen zijn personeel bespioneert. Vorig jaar hebben ze verborgen camera’s laten installeren in hun Duitse winkels.

Alles wordt genoteerd: wanneer ze naar het toilet gaan, met wie ze telefoneren en hoe ze er uit zien. Wanneer ze praten onder elkaar en over wat ze het hebben.

Conversaties worden afgeluisterd en genoteerd. Zoals gesprekken over loon en geld.

Lidl ontkent de nota’s, en ook dat de informatie zou gebruikt worden tegen de werknemers, maar geeft toe dat ze hun personeel in de gaten houden om het algemeen gedrag te controleren. En in te grijpen indien nodig.

Van Big Brother gesproken… die zit overal.

 
13 reacties

Geplaatst door op maart 26, 2008 in dagelijks

 

13 Reacties op “Big Brother.

  1. zapnimf

    maart 26, 2008 at 22:00

    Eikebah! Zou dat wettelijk wel mogen?
    En dan leuteren ze hier over een paar flitspalen en het schenden van de privacy.

     
  2. zeezicht

    maart 26, 2008 at 22:26

    @zapnimf
    Ik vond het bericht in de on-line krant.
    Geloof jij er niet in dat er overal camera’s staan? Hier op het stadhuis werden er ook geplaatst.

     
  3. madame

    maart 26, 2008 at 23:00

    Volgens mij wordt Big Brother schering en inslag. Er worden meer en meer veiligheidscamera’s geplaatst. Volgens EOS zijn er zelfs al namaakmuggen ontworpen met camera’s die telegeleid op je plafond kunnen gaan zitten en van daaruit alles registreren. Bangelijk!

     
  4. vandepotgerukte

    maart 27, 2008 at 07:05

    Daarom staat al het personeel voortdurend te glimlachen de laatste tijd, ze komen in beeld.

    Was getekend

     
  5. Anders

    maart 27, 2008 at 07:48

    Vrijwel alle betutteling en controlerend gedrag, hebben de mensen grotendeels aan zichzelf te danken. Je ziet ’t vooral in dichtbevolkte gebieden. Blijkbaar is er een noodzaak. Anders zouden bedrijven en overheden hier echt niet toe overgaan. En de mogelijkheden vandaag de dag maken het natuurlijk ook allemaal wat makkelijker…

     
  6. Dorien

    maart 27, 2008 at 08:20

    Big Brother is watching you!!!

    Ik zie hier precies enkele kijkgaten in de muren van mijn kantoortje, zou dat ook…?

     
  7. zeezicht

    maart 27, 2008 at 10:31

    @madame
    Volgens mij bestaat er nog veel meer dan ze vertellen. Er werd gelachen met Orwell…

    @vandepot
    Het zijn dan ook Hollandse winkels. 🙂

    @anders
    Eerlijk gezegd, mij storen die camera’s niet, zolang ze maar uit mijn badkamer blijven.

    @dorien
    Pas maar op! Er zijn ook hele kleintjes, die hebben geen grote kijkgaten nodig!

     
  8. micheleeuw

    maart 27, 2008 at 11:33

    Aangezien ik niets heb weg te steken, vind ik de camera’s niet erg. Maar ze moeten niet overdrijven, hé. Mijn gesprekken afluisteren vind ik er toch over !

     
  9. zeezicht

    maart 27, 2008 at 21:56

    @micheleeuw
    Dat is ook zo, wie niets te verbergen heeft, moet niet bang zijn van camera’s. Maar stel je voor dat een persoonlijk gesprek wordt afgeluisterd… so not done…

     
  10. chelone

    maart 28, 2008 at 21:12

    Het laatste gesprek dat ik kon afluisteren tussen twee Lidl bedienden was om te gieren! Het ging over hun wederzijdse vriendjes.
    Ik heb nog geweten dat er in de GB personeel in kartonnen dozen verstopt zat om de mensen te bespieden.

     
  11. zeezicht

    maart 29, 2008 at 00:42

    @chelone
    stel je voor dat je iets uit de rek neemt en je ziet daar plots een gezicht voor je… ééé’k

     
  12. zapnimf

    maart 29, 2008 at 22:43

    @chelone : Hoe weet jij dat? Ben je gesnapt? 😉

     
  13. zeezicht

    maart 30, 2008 at 17:50

    @zapnimf
    Misschien behoorde chelone bij dat GB personeel… 🙂

     

Geef een reactie

 
