Een man voor Phaedra. (deel 11)

Er wacht Phaedra en Pascal een heerlijke luxe-vakantie in Marrakech, Marokko. Alhoewel het pijpenstelen regent bij hun aankomst.

De eerste avond wordt al meteen een succes, overal kaarsjes, een zalig vuurtje in de open haard en het diner welk in hun suite geserveerd wordt.

’s Morgens terwijl Phaedra haar toilet maakt, trekt Pascal een plaatselijke outfit aan, een lang wit gewaad, toch een beetje potsierlijk, maar hij wil zich volledig inleven. Phaedra vindt het best wel grappig.

Na het avondeten wordt zij echter plots onwel. De dokter komt langs en besluit dat ze overspannen is, ze zal twee dagen moeten rusten. Net nu het zo ’n stralend weer is. Maar niet getreurd, Pascal gaat achter een paar DVD ’s en brengt haar ontbijt op bed, met vers geplukte rozenblaadjes.

Als ontspanning staat er iets moois op het programma; het wellness-center. Twee masseuses wachten hen op, maar tot hun grote verbazing worden ze behandeld in een aparte ruimte.

Wanneer ze gaan wandelen herinnert Phaedra zich een mooi tuin, die ze vroeger ooit zag, toen ze in Marokko was voor een fotosessie. Hij werd aangelegd door Yves St. Laurent. Maar het weerzien valt haar een beetje tegen, de vorige keer stonden er veel rozen , maar daar is nu niets meer van te vinden.

Dan volgt er een bezoek aan het oude stadsgedeelte van Marrakech. Daar is wel ’t een en ’t ander te zien. De slangenbezweerder is nu niet dadelijk waar ze dichtbij willen gaan. Maar de man met de aapjes krijgt hun volle aandacht. Phaedra wil enkele sjaals kopen om te laten zien hoe je met die mannen moet onderhandelen. Ze kan heel wat van de prijs afkrijgen, maar denkt dat ze toch bedrogen worden.

Wat ze dan vindt: een mager verwaarloosd straatkatje, een echt scharminkeltje, maar ze heeft medelijden met het arme diertje en stuurt Pascal om een karton melk. Ze giet de melk in haar handpalm, waar het katje dan gulzig van drinkt. Pascal is niet zo opgezet met het mormel, dat misschien wel ziektes en vlooien met zich meedraagt.

Die avond bij het diner kunnen ze genieten van de plaatselijke folklore. Op de VIP-tribune, dicht tegen elkaar, onder een dekentje, omdat het ijskoud is. De paardenshow en de buikdanseressen wisselen elkaar af.

Bij een romantisch ontbijt heeft Pascal een brief voor haar met een roos. Hij heeft zijn gevoelens neergeschreven, het valt toch telkens weer op hoe dikwijls er herhaald wordt dat ze geen van beiden echt zeker zijn.

Voor die dag is er een rit op een dromedaris door de woestijn. Ze krijgen de passende kleding als bescherming tegen de zon en nemen dan plaats op het hoge dier, met twee achter elkaar. Hmmm… dichter bijeen kan al niet. De begeleider leert hen hoe ze naar achteren moeten leunen wanneer het bergaf gaat. Ze hebben de grootste lol.

Die avond maken ze een uitstap naar de plaatselijke markt, en trekken er apart op uit om voor elkaar een cadeautje te kopen. Er is zoveel keus dat het moeilijk wordt om iets gepast te vinden.

In het theehuis waar ze afgesproken hebben, zien ze elkaar terug. Pascal krijgt twee lederen reistassen, en schrikt duidelijk van de rode, maar de bruine blijkt meer zijn smaak te zijn.

Hij heeft voor Phaedra een tajine meegebracht. (we hebben gezien hoe hij zich liet overtuigen door de Marokkaanse verkoper, die zei dat een vrouw eerst beoordeeld wordt op haar kookkunst en dat de rest maar bijzaak is)

Voor hun laatste diner in Marokko zijn beiden piekfijn uitgedost en praten over hun toekomst. Ze vragen zich af hoe het nu verder moet wanneer ze weer thuis zijn. Ze hebben het over een ‘klik’ maar gaan afwachten wat de toekomst brengt. Na een laatste deugddoend zonnebad, vertrekken ze weer huiswaarts.

Volgende week komen alle kandidaten bijeen op wat een gezellig weerzien moet worden, benieuwd wat we dan te horen gaan krijgen…

Posted in TV

27 thoughts on “Een man voor Phaedra. (deel 11)

  1. Ik was benieuwd naar je verslag. Mooie weergave maar een ietsje meer persoonlijke opinie had ik best willen smaken. Oké tussen de regels door jawel , maar ik bedoel…. enfin.
    Dat ze overspannen was had ik zo niet begrepen. Dat ze moest rusten wel.
    Ik zag twee introverte mensen die zich verborgen achter ironie en (zwakke)humor. Geen van beide ging er voor.
    Of de regisseur heeft ons op een verkeerd been gezet ?

  2. @madame
    Hun twijfel wordt zo dikwijls vernoemd dat het opvalt.

    @georgina
    Ja, ze moest toch rusten in elk geval. Misschien had ze iets verkeerd gegeten.

    @Duvel
    Van in het begin heb ik het verslag bewust neutraal gehouden, om niemand in zijn mening te beïnvloeden.
    Persoonlijk zie ik daar niets van verliefdheid of chemie. Wat zij humor noemen, is eerder ironie ja, en zelfs heel scherp.
    Ik ben benieuwd of ze volgende week voor de waarheid uitkomen of het spelletje nog een tijdje laten duren.

  3. Misschien moet Phaedra eens naar de film Erin Brockovich kijken. Kan inspirerend werken. Wat is er onder de stijl? Ze lijkt wel devoot, een halve heilige.

  4. Dat het zever in pakskes is!

    En dan nu de vraag die ik mij al weken stel : zit jij daar dan met een bloknota ofzo voor de tv, zeezicht? Als ik het hier terug lees denk ik : Oja, oja, dat ook nog, oja. Maar als ik het zelf had moeten opschrijven, zou ik de helft alweer kwijt zijn.

    Dus… inderdaad, hoewel ze allebei anders zeggen, zag ik geen enkel spontaan gebaar dat intimiteit zou moeten veroorzaken. Wat een opgezet spel zeg, mogen kameel gaan rijden, mogen showke kijken, mogen sjiek gaan eten…
    Wat niet wegneemt dat ik wel curieus ben.

  5. @zapnimf
    natuurlijk neem ik notities, ik kan dat ook niet onthouden seg!
    En dan inkorten, alleen het voornaamste. En wanneer ik weg moet neem ik het programma op.
    Nee, er is niks van verliefdheid. Ik ben benieuwd voor volgende week.

  6. Nu ja, ze hebben er toch een mooi reisje aan over 😉 En de prins op het witte paard, die komt nog wel eens. Ik geloof nooit dat je die via zo’n programma kan vinden.

  7. Ahzooo… mmmm…. zo te lezen hing er niks in de lucht, buiten de zon dan. (oh wat flauw :D) Allez, je houdt ons wel op de hoogte he meiske, ik ben toch altijd kerieus zenne 😀

  8. Die laatste aflevering wilde ik toch ook eens bekijken. Een dikke tegenvaller. Wat een koele kikker, die Phaedra. Geen wonder dat ze aan geen man geraakt.
    En de taal der liefde zal ze ook nog mogen leren.

  9. Die Phaedra toch! (ik blijf erbij, jullie Belgen hebben geweldige televisie, -of het wordt hier gewoon heel goed opgeschreven!) Ben benieuwd naar volgende week.

Geef een reactie

