Chinees wandelt met slak.

Een Chinees is al elf jaar bevriend met een slak. Hij gaat er gewoon mee wandelen. De slak is wel twee maal groter dan een gewone.

Yang vond de slak in 1997, toen hij van school naar huis ging.

Toen was het beestje maar zo groot als een muntstuk, vandaag heeft het dier de grootte van zijn handpalm.

De slak heeft een eigen huisje in de tuin. Door de dag gaan ze samen wandelen en ’s avonds zit zij gewoon binnen.

Toen Yang vorig jaar huwde, verhuisden ze samen naar een andere stad.

Volgens experten is het zeldzaam dat een slak zo oud wordt.

Ik vraag mij wel af hoe die wandelingen gebeuren, wordt ze gedragen of… gaat ze te voet?

(bron HLN.BE)

17 thoughts on “Chinees wandelt met slak.

  1. Ergens wel lief en schattig, maar ik zou toch liever een minder slijmerige vriendschap verkiezen :-p

    Het beestje is wel goed doorvoed zeg.

    Toen er nog zomers waren, verhuisden we het caviahok altijd naar buiten tijdens warme periodes. ’s Ochtends trof ik op de rug van m’n ene cavia zaliger vaak slakkesporen aan. Geen idee waarom die beestjes juist over haar rug wilden kruipen en waarom de cavia er blijkbaar zelf niet wakker van werd.

  2. @ vandepot
    Ja ik ken dat, er zijn ook mannen die altijd gaan fietsen en dan platte band hebben gehad ofzo…

    @ Dorien
    Eigenlijk vind ik dat slakkenslijm maar een viezigheid. Die slak ziet er nog vrij droog uit.

    @ micheleeuw
    Het is ook een rare slak, ik kan mij niet voorstellen dat er zo veel rondkruipen.
    Toen mijn zoon klein was, speelde hij ook met alles wat leefde, dus vreemde vriendschappen kunnen wel bestaan.

Geef een reactie

