RSS

Daar is de zon… bijna.

23 Apr

Vandaag was begonnen met prachtig weer. Daar maak ik dan meestal gebruik van om enkele boodschappen te doen. Mijn buiten thermometer gaf twintig graden aan, wat wil je nog meer?

Met mijn boodschappen eindig ik natuurlijk op een terras. Inderhaast hebben ze daar de stoelen naar buiten gebracht, op korte tijd zijn ze allemaal bezet. Zaaaalig!

Omdat ik weet dat H. naar de bib is, bel ik haar om naar mij toe te komen als ze zin heeft. En of ze zin heeft!

Terwijl we zitten te genieten van de kostbare zon op ons gezicht, horen we iemand zeggen; net op tv gezien, de koers, het regent daar pijpenstelen. Allee zeg, Luik ligt toch niet zo ver van hier?

Maar dan zie je de lucht stilaan veranderen, wolken met donderkoppen, het wordt grijzer, wind komt er ook aan te pas. Naja, dat was een kort genieten, maar dat kleine beetje hebben we toch gehad.

Terwijl ik dit schrijf, begint het buiten te druppelen…

In de straat zijn ze begonnen met het opbouwen van de kermis voor 1 mei. Wat voor weer zal het worden? Daar hebben we het raden naar want op 1 mei hebben we al alle soorten van weer mogen meemaken.

 
16 reacties

Geplaatst door op april 23, 2008 in dagelijks

 

16 Reacties op “Daar is de zon… bijna.

  1. madameblogt

    april 23, 2008 at 19:30

    Dat noemt men dus Aprilse grillen. Gelukkig heb je je vleugje zon gehad. Dat kunnen ze niet afpakken.

     
  2. zeezicht

    april 23, 2008 at 21:30

    @ madame
    Wanneer je daar zit te genieten, kan je je niet voorstellen dat het een half uurtje later alweer voorbij is.

     
  3. Menck

    april 23, 2008 at 22:18

    Ook in Brugge is er de jaarlijkse grote Meifoor. Quasi jaar na jaar is het weer dan doorgaans belabberd.
    Geniet van je terrasjes. Hou daar vooral zondag voor vrij, want er wordt 22 graden voorspeld!

     
  4. zeezicht

    april 24, 2008 at 08:09

    @ Menck
    Maar in de laatste tien jaar ongeveer zijn er drie 1 mei-dagen geweest met meer dan dertig graden. (hier dan toch)
    En zondag… natuurlijk zit ik dan buiten!

     
  5. Dorien

    april 24, 2008 at 09:55

    Geniet maar van het zonnetje zolang het kan!:-)

    Ik hoop dat het weer op 1 mei uitstekend is, want dan ontmoet ik voor het eerst mijn huidige “schoonfamilie” 😉 Met het zonnetje erbij ben je dan toch een stuk minder zenuwachtig. En dan kan ik natuurlijk een mooi kleedje dragen.

     
  6. zeezicht

    april 24, 2008 at 11:10

    @ Dorien
    Veel succes met de ontmoeting, ik zal die dag eens aan je denken!

     
  7. Xray

    april 24, 2008 at 11:38

    Dezer dagen moeten we genieten van elk streepje zon die we zien. In het weekend van 1 mei zal ik alvast veel wandelen met mijn madam want er zal nog het één en het ander moeten zakken bij haar. Als we de ooievaar zien passeren is het alvast goed.

     
  8. zapnimf

    april 24, 2008 at 15:41

    Dat was gisteren heel gek ja. Tot half drie zat ik in het zonnetje op het terras, om drie uur reed ik naar een buurdorp om een pasbevallen collega te bezoeken, daar hebben we ook nog op haar terras gezeten (lees : ’t bleef droog). En toen ik terugkwam rond vijf uur, bleek het vanaf twee km van ons huis wreed wreed hard geregend te hebben, plassen van tien cm diep.

    Vandaag helaas een beetje hetzelfde verhaal. Bij het opstaan in prachtig weer, trek ik een zomerbroek aan met sandalen. Tijdens mijn namiddagspeeltijdbewaking bibberde ik zowat naast uit die broek van de kou (en geen jas bij natuurlijk, slechts een vestje). Morgen zal’t niet waar zijn! Deze meid is erop voorzien!

     
  9. micheleeuw

    april 24, 2008 at 17:36

    Hier, in het Brugse, al veel zon gezien de laatste dagen. De wolken komen en gaan met zo nu en dan een buitje. April-weer … Elke streep zon is meegenomen. Geniet van de terrasjes ! 😉

     
  10. Melissa

    april 24, 2008 at 18:48

    En probeer dan maar eens te weten wanneer je je jas moet meenemen en wanneer niet! Ik werd vandaag waarschijnlijk gek verklaard op school: met jas in de zon, zonder jas in de regen…

     
  11. Elise

    april 24, 2008 at 19:21

    Ja, reikhalzen naar de zon na een lange winter! Het doet zo’n deugd!!

     
  12. zeezicht

    april 24, 2008 at 22:02

    @ xray
    Ik wens je het beste alle drie en veel zon!

    @ zapnimf
    Je kan op het weer niet rekenen. Ik heb twee dagen een body-warmer gedragen, met wat dunnere mouwen en lap, met die plotse koude wind, pijn in mijn knoken.
    Ze beginnen al te twijfelen aan de opwarming van de aarde!

    @ micheleeuw
    vandaag om 7h was het buiten nog 18 gr. en toch niks warm.

    @ Melissa
    Ik ga dus ook nooit weg zonder regenscherm. Het overvalt je en ik word niet graag nat op mijn hoofd.

    @ Elise
    Als je in de zon kan zitten, lijkt het wel of je huid de zon opzuigt.

     
  13. Linn

    april 25, 2008 at 07:36

    Woensdagnamiddag moest ik om 15 uur ergens zijn. Ik trok een bleke broek aan en nietsvermoedend vertrok ik in mijn korte mouwen (en met een pull op mijn schouders). Rond 14.45 is het in Gent echt beginnen gieten en ik was natuurlijk kletsnat en mijn broek was direct vuil. Domme ik toch. (Ik was nogal gehaast bij het vertrekken en ik vond mijn paraplu helaas niet.) 😉

     
  14. zeezicht

    april 25, 2008 at 08:33

    @ Linn
    Ongeveer overal hetzelfde verhaal, alleen dat het hier wat later begonnen is.
    Ik heb verschillende regenschermen van 1€, want ik verlies ze, vergeet ze, ze waaien kapot, verwissel ze en kom dan thuis met een oud exemplaar.
    Van het moment dat we de zon zien, denken we dat de zomer begint.

     
  15. tine lemaitre

    april 28, 2008 at 18:58

    Ik doe mijne staminee open op 1 mei!! Normaal zijn we gesloten op donderdag. Maar aangezien ik dan ook nog ne keer verjaar op 1 mei, wil ik vooral veeeeel volk zien!!
    Spring of leg je op je fiets en kom maar af.

     
  16. zeezicht

    april 28, 2008 at 20:01

    @ tine lemaitre
    Ik wens je mooi weer op donderdag, alhoewel als het regent komen ze gewoon naar binnen.
    En in de eerste plaats een heel gelukkige verjaardag!
    Afkomen? Ik weet niet eens waar jouw stamineetje zich bevindt…

     

Geef een reactie

 
