RSS

Superhond 2008. (deel 1)

29 Apr

Vorige week, bij de preselectie, zag je al de ongelooflijkste dingen. Er zijn veel mensen die hun hond voor hun kind nemen. Een grote limo eiste alle aandacht op. De deur ging open en een dame met een collie stapte uit als een diva. Haar hond had al verschillende schoonheidswedstrijden gewonnen, maar dat was dan ook het enige dat hij kon: stilzitten en mooi wezen. Dan was er ook nog een blaffende papegaai (jawadde).

Een hond die verzot is op kleine tomaatjes, wordt door zijn bazinnetje zo volgestopt dat hij misselijk is tegen dat hij moet ‘optreden’. Een andere, die echt goed kunstjes kan doen, moet zoveel oefenen, dat hij stikkapot is wanneer ze aan de beurt zijn. De dame die danst met haar hondje op haar arm, komt er ook niet door.

Tien baasjes met hond blijven er over. Ik heb wat namen genoteerd, zodat het een beetje overzichtelijk blijft. Namelijk; Sabrina met jachthond Zino. David met Remco. Thierry, een type body-builder met de kleine Skippy. Joleen met Whoepie. Ze heeft een heel apart stemgeluid om tegen haar hond te praten. Dan heb je Andy met Chernia, die een massa trucjes kent. Davina met Alana. Kim en Mieke. An en Ouzo. De optimistische tweelingzussen Monique met hond Kira en Anne-marie met Chess.

Iedereen wordt opgehaald aan hun woning, de rit gaat naar een kasteelhoeve, waar ze de proeven zullen doen om dan uiteindelijk de superhond 2008 over te houden.

Maar het gaat niet helemaal zoals verwacht, ze worden gedropt per koppel op vijf kilometer van het doel en moeten er op eigen kracht geraken. De eerste die aankomt wint een vrijstelling wanneer er geselecteerd wordt. Ze vinden een kompas en een plan en beginnen aan hun ‘canicross’ joggen met de hond. Enkele slimmeriken vragen een lift aan passerende automobilisten.

Iedereen is aangekomen behalve Joleen en Kim, die verloren gelopen zijn. Dan doen ze ook maar auto-stop, want het is ondertussen al donker.

De anderen maken kennis met elkaar, gezellig rond een vuurkorf met een drankje. Eindelijk komen de twee laatsten op hun bestemming aan.

Elke slaapkamer is voor twee koppels mens en hond. Ouzo grolt stevig, hij is het niet gewoon zijn plaats te moeten delen met een andere hond.

Thierry en David waren samen als eerste aangekomen en hebben getost over wie uiteindelijk de winnaar van het ‘gouden bot’ wordt. Het is David.

Het was een zware dag voor allemaal, maar de tweeling gaat nog een wandeling maken met de honden (allebei Berner-senners). Zino en zijn kamergenoot-hond, vechten bijna om een stuk speelgoed.

De meesten slapen niet zo goed. David staat op om met Remco te spelen.

Na een stevig ontbijt komt Dina de deelnemers halen. Ze stelt Geert voor, de hondentrainer, die zijn eigen Cayenne bij heeft als voorbeeld. Iedereen begint te oefenen; zit, lig, sta. Thierry heeft het moeilijk met Skippy, die liever zijn eigen zin doet.

Dan moeten ze hun hond verkleden om een groepsfoto te maken. De fotograaf heet Jelle. Hij geeft aanwijzigingen en de eerste foto, samen met de baasjes valt wel mee. Maar dan moeten de honden in groep poseren en dat is niet zo gemakkelijk.

Na het werk worden er plannen gemaakt om ’s avonds een Beach-party te organiseren. Die gaat door in de keuken, met het nodige zand, strooien rokjes en bloemenkransen. Ze dansen de stress van de voorbije dag van zich af.

Enkel Davina neemt niet deel aan het festijn. Ze zondert zich af met Alana, haar hond heeft het moeilijk met de aanwezigheid van andere viervoeters, hij is zelf een doetje, ondanks zijn grootte. Ze is een beetje verdrietig.

Het is pas volgende week dat de eerste hond naar huis gestuurd wordt.

Als ik merk dat er genoeg interesse is, schrijf ik verder aan deze reeks.

Een droevige update; Ouzo de Dalmatier van An is ondertussen overleden. (bovenste foto)

 
17 reacties

Geplaatst door op april 29, 2008 in superhond, TV

 

17 Reacties op “Superhond 2008. (deel 1)

  1. tante annie

    april 29, 2008 at 10:08

    vooral doen!

     
  2. Violette

    april 29, 2008 at 11:06

    Ja, het lijkt me wel leuk dat je telkens zo’n verslag uitwerkt! Kunnen we onderling wat bijpraten hierover.

     
  3. madameblogt

    april 29, 2008 at 11:12

    Ik kijk zo weinig tv dat het wel plezant is om bij jou te komen lezen wat er zoal reilt en zeilt in televisieland.

     
  4. zapnimf

    april 29, 2008 at 13:34

    Weeral die Dina. Ik pas deze keer met meekijken, ik lees het hier wel.
    Eerst dacht ik even dat jij daar ergens op een tribune zat met je opschrijfnotaboekje.
    Zou je daarna kunnen overschakelen naar Peking Express? Als we daar dan een stuk van missen (wat ons meermaals overkomt wegens te weinig tv kijken), kunnen we het hier bijlezen.

     
  5. bart

    april 29, 2008 at 13:53

    waar blijven ze die formats toch halen? Blijven posten, zo blijven we op de hoogte over de zottigheden die ze de deelnemers zullen aandoen.

     
  6. Linn

    april 29, 2008 at 14:06

    En welke hond zien wij op de foto? Een van de deelnemende honden of jouw eigen hond of … ?

     
  7. zeezicht

    april 29, 2008 at 14:37

    @ tante Annie
    Oké!

    @ violette
    Als ik genoeg lezers heb, dan ga ik verder.

    @ madame
    Ik hou het toch maar bij een reeks hoor!

    @ zapnimf
    ik zit ook op de eerste rij met mijn notaboekje, of dacht je dat ik dat allemaal kan onthouden?
    Jij vraagt ook niet weinig, voor mijzelf kies ik eerder quizzen uit en de tabel van Mendeljefke en man bijt hond en het nieuws…
    Een dezer dagen worden mijn ogen tv-schermpjes.

    @ bart
    Vorig jaar is er ook zoiets geweest, dus zo nieuw is het niet.

    @ Linn
    Nee de hond op de foto heb ik op tinternet geplukt. Maar de tweeling in de reeks heeft elk zo’n Berner-Senner.

     
  8. bart

    april 30, 2008 at 11:57

    @zeezicht: ik ben dus duidelijk niet mee met die dingen. Gelukkig is er jouw blog om mijn achterstand in te halen! 🙂

     
  9. Violette

    april 30, 2008 at 13:19

    Ja, heeft er nog iemand daadwerkelijk gekeken naar de aflevering en reeds een mening gevormd over de kandidaat-honden of komen jullie hier enkel om terug bij te zijn.. ?

     
  10. zeezicht

    april 30, 2008 at 15:13

    @ bart
    het werd gisteren bekend dat de hond een maand geleden overleden is, maar hij heeft wel superhond meegedaan.

    @ Violette
    Nochtans moeten jullie niet op mijn mening rekenen, want ik probeer een neutraal verslag uit te brengen.

     
  11. naomi

    mei 2, 2008 at 17:10

    ik vind het zoo zielig van ouzo hij was zoo lief en goed en mooi
    ik vind het echt erg voor ann en haar familie natuurlijk ook
    ik zou ann zo graag iets persoonlijk willen zeggen of op msn iemand die haar @mail kent antwoord dan op dit @mailtje aub

    doei

     
  12. zeezicht

    mei 2, 2008 at 17:31

    @ naomi
    Het spijt me dat ik je niet kan helpen, Naomi.
    Misschien dat er iemand dit leest die het wel kan?
    Het is altijd pijnlijk om een huisdier te verliezen want we hechten ons er aan.
    Ik hoop voor jou dat je antwoord krijgt.

     
  13. Violette

    mei 4, 2008 at 15:49

    @ Naomi: op de site van vtm zag ik dat ieder kandidaat-duo op het forum een eigen topic heeft. Volgens mij lezen ze dit wel geregeld. Mss kan je haar via die weg een hart onder de riem steken.

     
  14. Katrien

    mei 27, 2008 at 16:36

    heey

    ik heet Katrien en ik kijk Altijd naar superhond.
    dat
    is mijn fovorite progamma

    groeten Katrien

     
  15. zeezicht

    mei 27, 2008 at 18:33

    @ Katrien
    Programma’s met dieren vind ik ook altijd fijn.

     
  16. omaima zouina

    juni 16, 2008 at 20:25

    beste ann
    ik vind het heel jammer van ouzo ik had heel veel medelijde
    met jou ik wens je alvast heel veel beterschap !!!!!
    ik zelf ben er ook echt kapot van ook heel jammer dat je daarom niet meer mee kan doen aan superhond
    OUZO WAS HEEEEEEEEEEL ERG DAPPER

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx omaima je hele grote fan
    11 jaar gent sint amandsberg

     
  17. zeezicht

    juni 16, 2008 at 21:56

    @ omaima
    Ik vind het een heel lieve boodschap die je hier geplaatst hebt voor An en Ouzo.
    Hopelijk komt An hier eens lezen.

     

Geef een reactie

 
