Onbekende indianenstam in het Amazonewoud.

Een helikopter die boven het Amazonewoud vloog, heeft een onbekend indianendorp ontdekt, waarvan niemand het bestaan ook maar enigszins vermoedde.

Op de foto is te zien hoe ‘de grote vogel’ beschoten wordt met pijl en boog. Echt mensen uit de oertijd.

Wat gaan ze nu doen? Volgens de wetenschappers zijn die mensen in gevaar (?). Zij die al altijd zo geleefd hebben, ‘moeten geciviliseerd’ worden, anders zijn ze met uitsterven bedreigd. Worden ze in reservaten geplaatst, zoals de indianen vroeger? Het enige echte natuurlijke dat nog overblijft.

Mijn wens zou zijn: laat die mensen gerust, waarschijnlijk zijn ze gelukkiger dan wij, ze vinden wat ze nodig hebben in de natuur. Beschaving?… Jawadde…

Er zijn mensen die denken dat het bericht nep is… ik weet het niet.

18 thoughts on “Onbekende indianenstam in het Amazonewoud.

  1. Ik heb nu al het gevoel dat er een culturele genocide gepleegd gaat worden. Het is een kwestie van weinig tijd om een eeuwenoude oude tijd om zeep te helpen.

  2. Van dat woord ‘ontdekken’ krijg ik de kriebels. Colombus ‘ontdekte’ Amerika, en dat was voor ons de geboorte van dat continent. Maar op dat continent hadden zich oeroude, hoogstaande beschavingen ontwikkeld lang voordat de blanken er weet van hadden. De Maya’s bijvoorbeeld. Dat weten wij nu. En toch leren we op school nog altijd dat Colombus Amerika ontdekte. Waarom schrijven we onze geschiedenisboeken niet een beetje anders: er waren sinds zoveel duizenden jaren verschillende continenten, waarop verschillende culturen tot ontwikkeling kwamen. Onze cultuur kwam met de Amerikaans-Indiaanse in contact op 1492, gaf die cultuur een naam (Indiaans) en vernielde ze vervolgens.

  3. @ zapnimf
    ja onze ziektes dat zou wel eens en probleem kunnen zijn.

    @ Leibele
    Ze zouden die mensen gewoon moeten gerust laten.

    @ ragazzadelmondo
    hopelijk zijn de wetenschappers ondertussen een beetje verstandiger geworden, maar ik vrees ervoor.

  4. Er bestaan nog stammen die geen contact hebben met de buitenwereld/westerse wereld en sommigen wénsen dat ook niet. Het lijkt me dat deze stam het echt niet ziet zitten om met ons contact te hebben. Ik hoop dat men dan hun wens zal eerbiedigen.

  5. Ja, ik heb het ook gelezen in De Morgen. Ik denk dat die mensen zich een klein bultje verschoten zijn. Wie weet dachten ze aangevallen te worden door buitenaardse wezens. Ik zou in feite graag weten wat er op dat ogenblik door hun hoofd gaat.

  6. volgens mij was het geen nep-nieuws. Ondertussen echter ook al gelezen dat er al reisbureaus zijn die voor zeer veel geld ‘een tocht naar die Indianenstammen’ willen organiseren.
    Man man man

  7. Hoe zouden wij het vinden als buitenlandse reisbureau’s expeditietochten beginnen te organiseren naar ons, om onze manieren en gewoontes te bestuderen? :-S

  8. Dat ze die mensen toch met rust laten ! Hoe is dat nu mogelijk ? Zijn we zo belust op sensatie ? Maar, ze zouden misschien het ‘wondermiddel’ tegen kanker of aids kunnen hebben. Wedden dat zoiets hun excuus zal zijn ? Bah !

Geef een reactie

