RSS

Voor een keertje uit het virtuele stappen.

01 Jun

Blogmeeting bij zapmoose, het stond in hoofdletters in mijn agenda op 31 mei.

Zap mailde plannetjes door, je kon gewoon niet mis rijden (GPS pffffft). Aan de lichten voorsorteren, langs de treurwilg door, gemakkelijker kan al niet.

We waren niet de eerste, er stonden al een deel wagens geparkeerd, waar plaats was. Twee mensen kwamen ons verwelkomen, Zap en Moose, ongeveer de helft in omvang dan vorig jaar. Lieve hemel! Twee slanke dennen! Waw… chapeau!

Alles stond al gereed, tafels, stoelen, buffettafel, drankentafel… nee we gingen hier niet verhongeren of van dorst doodgaan.

Iedereen stelde zichzelf voor met nicknaam en echte voornaam. Samen met de mensen die aankwamen kwam er ook steeds meer eten bij, alles op de buffettafel.

Na de aperitiefknabbels was het ogenblik daar om van de fantastische pasta- en andere slaatjes op een bord te laden. Goh… ik kan niet navertellen hoeveel verschillende lekkere dingen ik daar geproefd heb… gewoon heel veel.

Een klein aantal van de aanwezigen kende ik persoonlijk van de vorige keer, maar ook veel onbekende, nieuwe gezichten. En dan maar proberen te onthouden wie van welk blog was.

De gesprekken waren vlot en plezant. Een groep bloggers bijeen hebben constant wel iets te vertellen.

Ondanks dat er onweer voorspeld was, viel er geen enkele donkere wolk te bespeuren die onze dag had kunnen vergallen, daar onder de kastanjeboom, die sinds vorig jaar een flink stuk gegroeid is.

Ja toen werd het ‘muggentijd’. Maar er stonden genoeg citronellakaarsen en de muggenmelk ging op tijd rond, zodat het nog allemaal vrij goed meeviel. Ondanks dat ze daar dikke kastaars van muggen hebben, maar die hadden misschien bij de buren hun buikje al gevuld.

Het werd later en een voor een begonnen de bloggers afscheid te nemen om huiswaarts te keren.

De terugreis ging heel vlot. Het was plezant om bij die blognamen ook het gezicht te zien welk daar bij hoort.

Nog bedankt Zap en Moose voor deze fijne dag, jullie hebben dat weer prima gedaan!

 
30 reacties

Geplaatst door op juni 1, 2008 in dagboek

 

30 Reacties op “Voor een keertje uit het virtuele stappen.

  1. zapnimf

    juni 1, 2008 at 09:17

    Dàt vinden wij ook! Prima prima gedaan.
    Er is geen woord van gelogen!
    Het ontbijt vanmorgen was er een zeer ongewoon alvast.
    Altijd fijn van niet uitgeklapt te geraken met een hoop ‘onbekende’ mensen.
    Nog eens voor mijn part!

     
  2. ragazzadelmondo

    juni 1, 2008 at 12:39

    Ik voel toch nog enige schroom voor zo’n live-meeting, maar blijkbaar is het nog maar eens goed meegevallen?? Fijn 🙂

     
  3. zeezicht

    juni 1, 2008 at 13:15

    @ zapnimf
    uitgeklapt geraken… dat zal zeker nooit een probleem voor jou zijn. 🙂

    @ ragazzadelmondo
    gewoon bijeen pakken en er naar toe gaan.

     
  4. beo

    juni 1, 2008 at 13:50

    Vooraf al een tijdje de lijst van gegadigden volgen in FeedReader helpt enorm om de dag zelf snel in te haken… 😉

     
  5. zeezicht

    juni 1, 2008 at 14:08

    @ beo
    euh… ik dacht dat we het over muggen hadden?

     
  6. Margo

    juni 1, 2008 at 15:37

    Grmbl. ’t Is dus écht tof geweest, blijkbaar.
    Pfff. Don’t like it. ‘k Wou erbij zijn maar door omstandigheden (geen oppas voor smurf ’s avonds) kon ik niet. ‘k Had nochtans een dikke paaskaars doen branden voor een dik onweer en heel veel regen en orkanische windvlagen in de hof van zapmoose, zodat de blogmeet zou verlegd worden naar een datum waarop ik wel een oppas kan regelen voor een hele dag en nacht. Pfff.

     
  7. Menck

    juni 1, 2008 at 17:06

    Geen nood, Margo. Er wordt een nieuwe blogmeet gepland zo ergens rond het einde van komende zomer!

     
  8. zeezicht

    juni 1, 2008 at 18:15

    @ Margo
    dikke paaskaars? Mercikes…

    @ Menck
    Voilà Margo! Hou je maar al gereed voor de volgende!

     
  9. Mug

    juni 1, 2008 at 19:34

    Mijn vrienden en ik waren minder tevreden.

    😉

     
  10. zeezicht

    juni 1, 2008 at 19:52

    @ Mug
    Ach die duvelse muggen ook!

     
  11. Duvel

    juni 1, 2008 at 20:37

    Waren er ook niet bloggers aanwezig. Ik bedoel mensen die geen blog hebben ?

     
  12. zeezicht

    juni 1, 2008 at 21:02

    @ Duvel-mug
    Ja die waren er ook. Mensen die lezen en reacties geven zoals jij. De volgende keer doe je maar mee.

     
  13. pauline grossen

    juni 2, 2008 at 10:53

    het was precies cool 🙂

     
  14. zeezicht

    juni 2, 2008 at 12:31

    @ pauline grossen
    het is heel plezant op zo’n bijeenkomst, omdat je al een beetje weet over elkaar en dan komt daar plots een gezicht bij.

     
  15. madameblogt

    juni 2, 2008 at 16:54

    Hier nog een opgetogen madame. Het was verdomd fijn gisteren. Blij je te hebben ontmoet, Zeezicht! Tot volgende keer! 😉

     
  16. patrick

    juni 2, 2008 at 19:36

    Hallo Zeezicht,
    Morgen rijd ik aan je woonplaats voorbij met gedachte ‘hier woont ze ergens die mevrouw die ik een dijkbewoonster waande’

     
  17. Sefke

    juni 2, 2008 at 20:29

    Omdat ik ver weg zit geen gezichtjes voor mij. Maar je was de eerste die op m’n blog reageerde; dus Zeezicht, bedankt. En je blog bevalt me.

     
  18. zeezicht

    juni 2, 2008 at 20:53

    @ madame
    Het was me een genoegen je te leren kennen, madame. Ik heb zo’n vermoeden dat wij wel een dagje volgebabbeld zouden krijgen.

    @ patrick.
    Is ’t echt? Wie zegt dat ik geen ‘dijkbewoonster’ zou willen zijn? Tot de volgende meet!

    @ Sefke
    Graag gedaan. Wanneer ik iets lees wat mij bevalt dan reageer ik daar op.

     
  19. tulp (D.)

    juni 2, 2008 at 21:03

    Het was inderdaad heel leuk, goe gefret, goe gelachen, goeie babbels gehad…
    En ik kom u wat meer lezen hoor, beloofd !

     
  20. beo

    juni 2, 2008 at 21:11

    Zwijg me van die muggen; ben nog aan ’t krabben…
    Bedoel gewoon dat ’t de dag zelf leuker is als de “nieuwelingen” vooraf al bijgelezen zijn. Waarvoor ik met m’n drukke schema wreed graag op FeedReader steun.

     
  21. zeezicht

    juni 2, 2008 at 21:30

    @ beo
    dat is juist een groot probleem… geraak jij ooit bijgelezen?

     
  22. zeezicht

    juni 2, 2008 at 21:32

    @ tulp
    Ja fijn nu weet ik tenminste ook wie jij bent!

     
  23. zapnimf

    juni 3, 2008 at 12:07

    Dat van dat bijgelezen zijn is geen noodzakelijkheid, vind ik.
    Er is zoveel om over te praten.

    @Duvel : we hebben het er zelfs heel eventjes over gehad, waarom jij er niet bij was. Dus volgende keer…

    Ik begrijp de schroom van sommigen die het nogal eng vinden om een hoop onbekenden te trotseren (jij toch ook de eerste keer hè Zeezicht?), maar dat is dus voor nikske nodig.

     
  24. chelone

    juni 3, 2008 at 14:12

    Wat me opviel aan die meeting: geen ‘tantelafaires’, gewoon jezelf mogen zijn.
    Jammer dat je zo ver zat, de volgende keer moeten we weer eens bijpraten.
    @Duvel
    Er waren minstens vijf niet-bloggers. Ook leuk om die te leren kennen.

     
  25. Linn

    juni 3, 2008 at 15:18

    Dat lijkt me wel leuk zo’n blogmeeting. Het is toch nog net ietsje minder eng dan totaal wildvreemden ontmoeten want uiteindelijk weet je al behoorlijk wat over veel mensen. Langs de andere kant, ik zou schrik hebben dat mensen een leuker iemand of zo achter mijn blog zouden verwachten. Hehe.

    Soit, leuk te lezen dat jullie allemaal een fantastische dag gehad hebben.

     
  26. zeezicht

    juni 3, 2008 at 18:40

    @ zapnimf
    Duvel de eerste keer ben je natuurlijk een beetje onwennig, maar dat gaat al snel over. Zap had iedereen uitgenodigd, jammer dat je er niet bent op ingegaan.
    En idd we hebben nog gezegd: nu had Duvel hier ook moeten zijn. Dus de volgende keer…

    @ chelone
    Blijkbaar komen er nog meetings, dan zullen we zorgen dat we wat dichter bij elkaar zitten en wat meer kletsen.

    @ Linn
    Het is heel plezant en de mensen nemen je gewoon zoals je bent. En gespreksstof is er altijd genoeg, vermits we allemaal met hetzelfde bezig zijn nl: bloggen.

     
  27. Heidi

    juni 4, 2008 at 09:50

    en uitverteld zijn we nog lang niet! ’t was echt gezellig he!

     
  28. zeezicht

    juni 4, 2008 at 20:20

    @ Heidi
    ik vermoed dat bloggers kunnen blijven babbelen. héél gezellig was het!

     
  29. micheleeuw

    juni 5, 2008 at 14:39

    De volgende keer kom ik zeker ! Blij dat het leuk was. 🙂

     
  30. zeezicht

    juni 5, 2008 at 15:20

    @ micheleeuw
    het zou heel prettig zijn om jou ook te ontmoeten.

     

Geef een reactie

 
