RSS

Stroomrekening Al Gore hoger dan ooit!

20 Jun

De Amerikaanse klimaatgoeroe Al Gore is zijn belofte om minder energie te verbruiken niet nagekomen. Zijn electriciteitsrekening is alweer met 10% gestegen.

In februari 2007 was Gore al bestempeld als een hypocriet omdat hij in zijn luxevilla in Tenessee, twintig keer meer stroom verbruikt dan het gemiddelde Amerikaanse gezin. Al Gore kondigde daarop ingrijpende veranderingen aan.

Een woordvoerster van Gore noemt de kritiek ongegrond en zegt dat de vernieuwingen aan de woning pas november vorig jaar zijn afgerond. Dit zou een correcte uitkomst in de weg staan. (mvl)

 
9 reacties

Geplaatst door op juni 20, 2008 in krant

 

9 Reacties op “Stroomrekening Al Gore hoger dan ooit!

  1. madameblogt

    juni 20, 2008 at 18:25

    Hij was toch al jaaaren de gezant van “save the world”? En dan pas november a.s. de milieuvriendelijke aanpassingen?Hij ging niet meer in de politiek. Toch dook hij op als “propagandist” van Obama. Moet er nog zand zijn?

     
  2. zeezicht

    juni 20, 2008 at 18:59

    @ madame.
    Zand is het juiste woord… hij strooit het rustig in onze ogen.
    Toen ik de film zag waar hij zo beroemd mee geworden is, viel mij dadelijk op dat hij alleen maar spijt had dat hij geen president was geworden.

     
  3. Dorien

    juni 21, 2008 at 08:47

    Het is verkeerd wat Gore doet, hij zou beter beginnen met zichzelf.
    Maar ik hoop wel dat Obama de verkiezingen wint en dat de film van Gore effect blijft hebben…

     
  4. micheleeuw

    juni 21, 2008 at 09:10

    Om het zover in de (Amerikaanse) politiek te schoppen, moet je een volleerde leugenaar zijn. Dus ik geloof geen woord dat uit zijn mond komt.
    Ik weet dat we zuinig moeten zijn met energie en doe mijn best, maar vrees dat zolang de grote landen niet meedoen, het slechts een druppel op een hete plaat zal zijn.

     
  5. Leibele

    juni 21, 2008 at 17:10

    Komkommertijd in de media?

     
  6. Elise

    juni 21, 2008 at 18:55

    Hoge bomen vangen veel wind maar dit is idd hypocriet. Ik heb zijn film nog steeds niet gezien…en ben het niet meteen van plan, maar ben wel milieubewust en probeer ernaar te leven. Alle druppels helpen zeker?

     
  7. zeezicht

    juni 21, 2008 at 21:01

    @ Dorien
    Ik heb de film beschreven op speedyblog. Eigenlijk was ik minder onder de indruk dan ik verwachtte, de meeste beelden hadden we al in het nieuws gezien of in natuurprogramma’s. Er zat weinig nieuw in.

    @ micheleeuw
    Wij arme luizen wij weten hoe het moet en we doen er ook iets aan. Maar zolang het niet van hogerop komt…

    @ Leibele
    Maar toch is het zo!

    @ Elise
    Zie mijn reactie aan Dorien.

     
  8. zapnimf

    juni 30, 2008 at 23:42

    Hum… wat ik wil weten… waaraan spendeert die al zijn elentriek dan?
    Goorke, uw lichten op tijd uitschakelen, uw chauffage op negentien graden zetten en uw kookvuur enkel voor te koken gebruiken, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

     
  9. zeezicht

    juli 1, 2008 at 08:26

    @ zapnimf
    ik vraag het mij ook af.
    Hij zal orders geven aan zijn personeel ofzo… en die laten alle lichten aan om te kijken hoe hoog de verwarming staat en of het vuur uit is…

     

Geef een reactie

 
