RSS

Wie eet wie?

03 Jul

Gisteren liep er een klein hooiwagentje over de muur in de keuken. Ik wilde dat beestje er af blazen, maar er was iets raars mee en ik had mijn bril niet op.

Bril gehaald en beter gekeken. Tot mijn grote verbazing zag ik zelfs oogjes naar mij kijken (zou ik nog nooit een spinnetje zo aandachtig bekeken hebben?)

In haar/zijn bekje zat er een zilvervisje, dat zijn die kleine witte beestjes welke je soms wel in de badkamer tegenkomt.

Ik had het gevoel dat de spin fier haar/zijn buit liet zien.

Het verbaasde mij toch, want ik dacht dat zilvervisjes de spinnen opeten?

Zo kon het blijkbaar ook. Hardop zei ik tegen de spin: flink gedaan, loop maar door!

Ach, heb ik nu toch spijt dat ik niet minstens geprobeerd heb om een macro-opname te maken, vermits ik de oogjes kon zien was het misschien wel gelukt met mijn digitaaltje…

 
16 reacties

Geplaatst door op juli 3, 2008 in dagelijks

 

16 Reacties op “Wie eet wie?

  1. veerle

    juli 3, 2008 at 21:58

    Spinnen eten insecten, niet zo abnormaal dus dat ze een zilvervisje verorbert, denk ik.

     
  2. zeezicht

    juli 3, 2008 at 22:04

    @ veerle
    ja maar op google had ik ontdekt dat zilvervisjes de spinnen opeten.

     
  3. madameblogt

    juli 4, 2008 at 08:05

    Spinnen die niet in mijn weg lopen (zoals bv. met mij een bad willen pakken) laat ik doorgaans leven. Tenzij die dikke zwarte. Die vind ik hoogst onsympathiek. ๐Ÿ™‚
    Volgens mij is alles wat in een spinnenweb terecht komt, d’office spinnenvoer.

     
  4. tijdtussendoor

    juli 4, 2008 at 10:58

    …de wonderen der natuur…zelfs tot in je eigen keuken!

     
  5. zeezicht

    juli 4, 2008 at 18:00

    @ madameblogt
    Nu dat ik weet dat spinnen de zilvervisjes opeten zal ik ze zeker gerust laten. Maar zo’n dik harig exemplaar zie ik ook liever niet rondlopen.

    @ tijdtussendoor
    Het lijkt wel of de natuur overal is… maar je moet er ook oog voor hebben.

     
  6. micheleeuw

    juli 5, 2008 at 10:25

    Zolang ik ze niet zie, zijn ze veilig. Binnen wel te verstaan. Buiten mogen ze doen wat ze willen. Bah ! Jekkes !

     
  7. zeezicht

    juli 5, 2008 at 17:26

    @ micheleeuw
    die spinnetjes zijn heel nuttig, zolang het maar niet van die grote zwarte zijn die je precies aankijken…

     
  8. zapnimf

    juli 5, 2008 at 20:25

    Voila en weer een huisdier erbij sรจ!

     
  9. zeezicht

    juli 5, 2008 at 20:30

    @ zapnimf
    majaa, eentje meer of minder…
    Eigenlijk nog liever een spin dan een muis!

     
  10. Leibele

    juli 6, 2008 at 09:42

    Spinnen moet je nooit verwijderen uit huis. Ze eten heel veel ander “ongewenst” leven bij jou thuis op.

     
  11. zeezicht

    juli 6, 2008 at 12:29

    @ Leibele
    Akkoord, maar de familie moet niet te groot worden. ๐Ÿ™‚

     
  12. chelone

    juli 8, 2008 at 23:06

    Doet me denken aan dat vrouwtje dat ik ging bezoeken. Ze vertelde me aan de voordeur dat ze spinnen verzamelde. En goedgelovig als ik ben zocht ik naar een spinaquarium.

     
  13. zeezicht

    juli 9, 2008 at 17:47

    @ chelone
    Ik dacht ook even aan echte spinnen, maar het waren beeldjes natuurlijk!
    Al heb ik nog geen spinnenbeeldjes gezien.

     
  14. pauline grossen

    juli 10, 2008 at 20:06

    euh ik hou niet echt van spinnen ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ˜‰

     
  15. Dorien

    juli 11, 2008 at 07:33

    Ik zet onze spinnen altijd buiten. Ik kan het niet echt over mijn hart krijgen om ze te doden, en ’t zijn toch nuttige diertjes.
    Hooiwagens zijn trouwens geen spinnen maar behoren wel tot de orde der spinachtigen. Als je goed kijkt zie je dat het lijfje van echte spinnen uit 2 delen bestaat, terwijl dat van de hooiwagens eendelig is. Tot daar de les dierkunde ๐Ÿ˜‰

    Wel grappig dat-ie even nieuwsgierig naar jou keek als jij naar hem ๐Ÿ™‚

     
  16. zeezicht

    juli 11, 2008 at 08:48

    @ pauline grossen
    Er van houden doe ik ook niet, maar ze zijn heel nuttig, een stukje natuur…

    @ Dorien
    Eigenlijk ben ik ook niet echt zeker dat het een hooiwagen was, want ik zag redelijk grote rode oogjes. Maar het leek er toch op.
    Ik had echt het gevoel dat hij fier was en mij zijn prooi toonde. Want hij hief het beestje even op in mijn richting.
    En er was dat oogcontact… ๐Ÿ™‚

     

Geef een reactie

 
