RSS

Daar is de zon… jaja…

27 Jul

Zie je nu wat ervan komt, dat gezeur … wij willen zon.

Door de dag kan je amper ademhalen en daarna onweer.

Eerst ging vorige week maandag de zomer beginnen, jawadde, ik had al zo’n vermoeden. Geen zon, niks, noppes!

Voor zaterdag was de voorspelling van het weerbericht veelbelovend… aan zee.

Maar voor Limburg: onweer en nog eens onweer.

Ik hoefde niet lang na te denken, mijn treinkaart bevatte nog twee ritten, ik ging naar zee. Mijn tas is rap gepakt, buiten de gewone vrouwelijke benodigdheden, een regenscherm en een opplooibaar regenjasje, dat weinig plaats inneemt en soms ook kan dienen voor als er veel wind is. Geen van beide heb ik nodig gehad. Eventjes wat bewolking, maar de rest van de dag stralend weer. Ook 28 gr. maar met lucht bij, heerlijke zeelucht.

Een dagje zee betekent voor mij vooral genieten, dat bestaat uit: eten, drinken, wandelen, winkels in en uit, niet per se in die volgorde. En mijn terrasjes niet te vergeten. De Venetienne, waar ze Ice Tea serveren met een schijfje limoen… lekker, lekker…

Op een moment zat ik net naast een parasol en voelde enkele drupjes vallen. Rond mij gekeken, maar het bleek alleen bij mij te zijn. Omhoogkijkend zag ik dat ze echt uit de lucht vielen. Alhoewel de zon scheen en er maar enkele fijne wolkensliertjes te zien waren. Het moet een heel klein wolkje geweest zijn. Nu had ik zowaar mijn eigen privé-regenwolkje.

Ik besloot om de trein van tien na zes te nemen (drie uur sporen), maar heb toch even getwijfeld… het was nog zo heerlijk warm… zou ik een uurtje later vertrekken? Maar dan was het misschien een stormloop van mensen die net hetzelfde idee hadden als ik.

Even vóór Hasselt begon het te gieten en tegen dat we aan het eindstation kwamen, viel het water met bakken uit de hemel.

Goh… daar stond ik mooi, met mijn witte driekwartbroek en open schoentjes. Gelukkig had ik mijn regenscherm en dito jasje bij (wat een voorzienigheid). Wachten bracht niets op, het bleef maar gieten. (dat was wat anders dan een privé-wolkje)

Voor een bus, die aan mijn deur stopt, was het te laat. Het is maar tien minuutjes gaan en dat deed ik dan maar.

Djeezus, wat was ik nat! Mijn voeten sopten in mijn schoenen en zelfs mijn regenscherm vertoonde al lekkages (net in het midden, waar dat topje zit).

Awel, toen vond ik het echt spijtig dat ik niet een uurtje langer ginder gebleven was!

 
16 reacties

Geplaatst door op juli 27, 2008 in dagboek

 

16 Reacties op “Daar is de zon… jaja…

  1. lentesneeuw

    juli 28, 2008 at 08:08

    Oeioei, een domper op het einde van je dag! Toch spijtig wij nooit eens een échte -gewoon goeie- zomer kunnen hebben. Maar ’t was dus wel tof en heet overdag. Denk daar maar aan terug.
    (hier bij ons is de dag alweer grijs begonnen -bweuk-)

    Groetjes

     
  2. zapnimf

    juli 28, 2008 at 12:07

    Gisteren ook een megaonweer op ons dak gekregen. Het heeft hier de hele nacht geregend.
    Was het niet ontzettend druk aan zee?

    Op zulke warmtedagen kus ik mijn pollen voor de schaduw hier talrijk aanwezig in de tuin.

     
  3. zeezicht

    juli 28, 2008 at 15:42

    @ lentesneeuw
    Ja maar ik heb toch een fijne dag gehad. Nat worden is maar het minste wanneer je ziet welke schade sommigen hebben.

    @ zapnimf
    Hier hetzelfde onweer.
    Natuurlijk was het druk aan zee, maar er is plaats genoeg voor iedereen. Ik ben geen strandligger. Ik geniet van het wandelen en vanalles zien. Mij stoort die drukte niet, het hoort erbij, het is gezellig.

    Omhels zeker je bomen, maar soms kan het zelf in de schaduw mottig zijn.

     
  4. micheleeuw

    juli 28, 2008 at 16:30

    Heb je toch de zon gezien en ervan kunnen genieten … 🙂

     
  5. zeezicht

    juli 28, 2008 at 16:41

    @ micheleeuw
    het is vooral de zeelucht die goed doet!

     
  6. annava

    juli 28, 2008 at 18:29

    ik gaf een bbq en die is toch ook wel mooi gefaald door die regen. Gelukkig is binnen eten terwijl het buiten heel hard regent ook wel heel gezellig.

     
  7. Madame

    juli 28, 2008 at 18:56

    Rot dat je zo nat werd na zo’n mooie dag. En toch… het erger gekund. Het onweer van 23u. was er eentje om “u” tegen te zeggen.

     
  8. zeezicht

    juli 28, 2008 at 20:07

    @ annava
    gelukkig dat je vlees al gebakken was dan.

    @ Madame
    Och dat ben ik alweer vergeten.
    Maar we gaan nog veel onweders krijgen. Hopelijk is het niet voor de rest van de zomer zo. Altijd zo extreem.

     
  9. tantieris

    juli 29, 2008 at 11:17

    Ik vind regen na zonneschijn soms wel fijn. Als het van die zwoele is.
    Uw douche/bad nadien zal deugd gedaan hebben. 😉

     
  10. Menck

    juli 29, 2008 at 15:47

    Privé-regenwolkjes aan zee zijn niet zelden meeuwen die vanop grote hoogte doen wat ze moeten doen. Oppassen dus! 😉

     
  11. 2complex2understand

    juli 29, 2008 at 16:15

    Hier hebben we gisterenavond en vannacht onze eerste onweersbui gehad. Al die tijd was het hier zalig vertoeven aan de kust.
    Ondertussen al lang weer zonneschijn… buiten én binnen 😉

     
  12. zeezicht

    juli 29, 2008 at 18:50

    @ tantieris
    De regen was zwoel genoeg, maar ik haat natte voeten.

    @ Menck
    Haha… Menck, ik zou toch wel het verschil merken hoor!

    @ 2complex2understand
    eerste onweersbui? Gelukzak! Hier dagelijks kaboem…

     
  13. Margo

    augustus 1, 2008 at 13:45

    Ik wacht nog steeds op een heerlijk onweer. Het rommelt wel wat in de verte maar verder knalt hier niks niemendallen door de lucht. Toemme toch.
    Een goeie regenbui na een dagje puffen: zalig toch?
    (ik voel mij een alien…wat normale mensen haten vind ik net leuk…zou ik mij zorgen moeten beginnen maken?)

     
  14. zeezicht

    augustus 1, 2008 at 16:53

    @ Margo
    jouw streek is dan wel de uitzondering!
    Gisteren was het hier zo zwoel dat je bijna geen lucht kreeg. Er was onweer voorspeld, maar niets daarvan. Alhoewel het gisteren had gemogen.

    maak je zeker geen zorgen, ik ben zelf ook een beetje prettig gestoord (gelukkig maar)
    het zou pas saai worden moest iedereen hetzelfde zijn… 🙂

     
  15. Blah

    augustus 5, 2008 at 13:55

    oh, ik wou dat ik dat ook kon: joepla de trein in en naar de zon sporen. Maar dat gààt niet, er is altijd teveel geprogrammeerd, of ik moet taxi spelen voor Blahkind, of dringend om boodschappen of dit of dat…

     
  16. zeezicht

    augustus 5, 2008 at 17:12

    @ Blah
    Alleen zijn heeft voor- en nadelen…

     

Geef een reactie

 
