Blijft het zo?

Wat een kutzomer!

Alles waar ik normaal over kan bloggen verdwijnt in het water. Activiteiten genoeg… maar…

Eens nat worden vind ik niet erg, neem een regenjas en een scherm en vertrek.

Bijna elk voorbije zondag van de vakantie is de rommelmarkt uitgeregend. De mensen pakken terug in of pakken zelfs niet uit, zoals vandaag. Iemand ging iets speciaals voor mij meebrengen, maar ik begrijp: de regen! Dus bijna lege straten. Geen optredens. Vandaag was normaal countrydag, muziek en dans. Daar zou ik zelfs voor in de regen staan… maar als er niemand is, vertrekken ze maar weer.

Zo ook op de festivalweide, elke dinsdagavond optredens… die meestal uitregenen, of bij gebrek aan geïnteresseerden er gewoon niet aan beginnen.

Voorbije donderdag ging er een film vertoond worden in open lucht (voor de eerste maal). Jawadde… niets… ze hebben de stoelen niet moeten openzetten, er was toch niemand. Het regende pijpenstelen.

Vandaag zitten ze in de modder op Rimpelrock. Volgens de krant was er toch een goede opkomst. Maar hoe plezant blijft het als je daar al zit van ’s morgens acht uur met je rimpelvoeten in het water?

En de beste performers komen dan ook nog als laatste op. Ik ben benieuwd of Paul Anka niet zal annuleren zoals de groten der aarde wel meer doen.

Het eerstvolgende optreden is hier in de weide en staat in mijn agenda: Els De Schepper. Wat zal het worden?

Eigenlijk klink ik wel erg negatief de laatste tijd… ’t zal aan het weer liggen zeker?

Terwijl ik dit artikel afwerk, komt de zon er door… is dat nu grappig?

16 thoughts on “Blijft het zo?

  1. Er zij heel veel mensen die een positieve blik hebben op “kut”. Om dit weer dan als zodanig te klassificeren geeft dan ook een positiever beeld van al dat weer de laatste tijden.

  2. @ micheleeuw
    optredens genoeg, maar de mensen komen niet opdagen als het regent en dan beginnen ze gewoon niet.

    @ Leibele
    ik gebruik ‘kut’ in dezelfde hoedanigheid als ‘shit’, of heb je daar ook iets positiefs voor.

  3. Ben ik dan de enige die eigenlijk niet klaagt over deze zomer? Vorig jaar was het toch veel erger? Ok, het mag iets minder wisselvallig of regenachtig zijn, maar ik vind dat we over’t algemeen al goed weer hebben gehad!

  4. Buiten het gemis van de warme avonden vond ik deze zomer ook niet zo mis.
    Maar nu doet de decadentie langzaam zijn intrede in de tuin.
    Zolang de zomer niet voorbij is, weiger ik om niet te hopen op nog mooie dagen.

  5. @ sine metu
    regen vind ik niet zo erg, maar de hoeveelheid die er ineens uitvalt.

    @ Menck
    ja maar aan de zee blijft het nooit lang bewolkt. Jullie hoeven niet naar het buitenland, een tuin en dikwijls zon, meer moet dat niet zijn!

    @ chelone
    het grote verschil met vorig jaar is dat de weekends meestal goed waren.
    Maar wanneer het weekend uitregent valt hier ook weinig of niets te beleven.

  6. Er komt sowieso een nazomer.
    Els De Schepper. Ik waardeer haar voor haar spetterde energie. Maar over haar laatste show was ik niet echt enthousiast.

  7. @ madameblogt
    in dit geval is het wel zo dat ik maar de straat hoef over te steken en het gratis is. Valt het dan tegen, ben je niets kwijt.

    @ fotomart
    Oh, het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Ik zou er in elk geval niet rouwig om zijn!

  8. Aangezien alles al gezegd is over het weer wil ik het over wat anders hebben :
    – Mijne kurk is mooi.
    – De man van mijn vriendin zou ik graag neer willen knuppelen.
    – ’t Is bijna weer moederkesdag (hier) en ons ma wil deze keer zelfs geen pralinen meer omdat ze juist een kilo van iemand heeft gekregen.
    – Iemand zou dat speculaasijs van het ijsboerke moeten verbieden of anders een hangslot op mijn diepvries moeten monteren.

  9. @ Margo
    Ik hou wel van mooie wolkenfoto’s, maar deze heb ik toevallig niet zelf gemaakt.:-)

    @ Duvel
    Haha… op dit moment staat Els De Schepper hiernaast te springen in de gietende regen! De regendans…

    @ zapnimf
    ja het wordt eentonig hé?

    – fijn van de kurk!

    – als het echt nodig is moet je dat niet zeggen, maar doen.

    – misschien beter zo, want als je dan op bezoek gaat, krijg je elke keer die pralines voor je neus!

    – de enige manier om geen ijs te eten is… er geen kopen. Waar is je ijzerharde discipline naartoe?
    Ik lust geen speculaasijs…

Geef een reactie

