RSS

Is het al herfst?

14 Sep


Vandaag misschien een van de laatste mooie zondagnamiddagen. Dat betekent digitaaltje meepakken en naar het park.

Het is niet koud, maar de wind waait stevig. Dus… wat doe ik aan? Ik wil die laatste zonnestralen nog door de huid van mijn benen laten opslorpen… dan maar een rok. Wel een al iets warmere jas.

De wind laat zich echt voelen, maar in de zon is het heerlijk. Achter de eerste hoek heb ik al prijs… een windvlaag en mijn rok gaat de hoogte in (even waan ik mij op Expo 58) nog net kan ik het ergste voorkomen.

Op het stadsplein is er een bijeenkomst van old-timers (ik zag het deze morgen al op de webcam). Prachtige pronksels staan daar bijeen. Een roze Cadillac en dan nog cabrio, spreekt mij wel aan.

Maar ik ben vertrokken naar het park, dus laat ik de auto’s voor wat ze zijn.

Eigenlijk verwachtte ik al meer kleur in de bomen, maar alles is nog groen. Enkel die ene struik, die verkleurt elk jaar als eerste. De wind waait golfjes, zodat er weinig weerspiegeling in het water is. Maar ik schiet toch enkele mooie beelden. Een prachtige witte zwaan zwemt mijn richting uit en het lijkt wel of ze mij groet door haar vleugels een beetje te spreiden.

Een nostalgisch bruggetje, dat ik al zolang ken, is klaar voor de sloop. Ergens anders staat er dan weer een splinternieuw staketsel, waar de fietsers over kunnen.

Er bevinden zich twee borden op enkele meters afstand van elkaar, op het ene staat verboden te vissen en op het andere; vissen toegelaten. Heel raar! Hoe moet je dit nu verstaan?

Nee, het is nog niet echt herfst, er zijn nog zomerbloemen en veel groen. Maar voor een foto vind je wel steeds een onderwerp.

 
28 reacties

Geplaatst door op september 14, 2008 in dagboek

 

28 Reacties op “Is het al herfst?

  1. Marc

    september 14, 2008 at 16:27

    Is dat Genk? Ik heb -door de naam van je blog- altijd gedacht dat je van bij ons was.

    eneuh,
    Superbordjes!

     
  2. zeezicht

    september 14, 2008 at 17:40

    @ Marc
    Haha… je bent niet de eerste die dit denkt! Ik maak er nochtans geen geheim van; wanneer ik schrijf dat ik drie uur moet treinen om naar zee te gaan, daar hoeft toch geen tekeningetje bij dacht ik?
    Het is gewoon omdat ik van de zee hou…
    En waar is ‘bij ons’ ?

     
  3. annava

    september 14, 2008 at 18:07

    Als ik door het bos loop ruik ik de herfst al. Ik kan er wel mee leven want ik vind de geur van de herfst fantastisch. (Al mag de zon toch nog hééél even schijnen aub)

     
  4. adelheid

    september 14, 2008 at 18:44

    Ik geniet van je parkfoto’s…

     
  5. veerle

    september 14, 2008 at 19:19

    Geweldig dat plakkaat met ‘brug onderbroken’ op.

     
  6. tijdtussendoor

    september 14, 2008 at 19:27

    Vandaag leek het weer een zomerdag, maar toch vind ik de herfst al heel aanwezig…

     
  7. zeezicht

    september 14, 2008 at 20:14

    @ annava
    Het gaat zo snel. Je ruikt het, voelt het, maar ik mis de kleuren.

    @ adelheid
    De zwaan was de moeite waard, zo mooi en zo dichtbij en nu ik er aan denk… alleen.

    @ veerle
    raar om te zien ook, nog niet zo lang geleden was ze nog heel.

    @ tijdtussendoor
    Mmm, het was ook niet echt warm. En nu die frisse nachten al.

     
  8. bart

    september 15, 2008 at 07:33

    Toch toch, het is al herfst! Gisteren mijn eerste okkernoot gegeten. En een winterse broodmaaltijd met verse groentensoep (met ballekes!) Als dat geen herfst is?

     
  9. boomkruiper

    september 15, 2008 at 09:13

    Ja voor we het weten zitten we weer binnen rondom de kachel. Nog even genieten!

     
  10. Annemie

    september 15, 2008 at 11:49

    Mooie en sfeervolle parkkiekjes…
    En jawel, het is herfst hoor, vooral ’s morgens en s’ avonds – als het zonnetje schijnt is het goed en er is inderdaad nog veel groen, maar schijn bedriegt…
    De herfst komt er op kousenvoeten aan en ik denk dat het niet lang meer zal duren vooraleer we ’s avonds warme sokken zullen aantrekken! Ik voel het aan mijn grote teen 😉

     
  11. Leibele

    september 15, 2008 at 12:21

    Misschien een van de mooiste zondagen klinkt wel heel defaitistisch. Ook al zijn er lieden die ieder moment het einde der wereld voorspellen heb ik het geloof dat er nog heel wat mooie zondagen komen.

     
  12. zeezicht

    september 15, 2008 at 15:04

    @ bart
    tja, okkernoten enzo, dat klinkt wel goed!

    @ boomkruiper
    We kunnen ons toch inbeelden dat we een kachel hebben.

    @ Annemie
    Koude voeten heb ik nooit. (gelukkig) maar ik voel toch dat het een jas frisser geworden is.

    @ Leibele
    Dat was natuurlijk op het weer bedoeld, je voelt hoe het stilaan koeler wordt.

     
  13. fotomart

    september 15, 2008 at 19:31

    Nog een herfst, maar het begint er toch al op te lijken. Ik heb vanavond voor het eerst weer even de verwarming aan gezet. En ik ben echt geen koukleum.

     
  14. zeezicht

    september 15, 2008 at 20:15

    @ fotomart
    Er wordt al gesproken over grondvorst…

     
  15. Chelone

    september 15, 2008 at 20:47

    Een graad of achttien, natuurkleuren die schitteren in een al hogerstaand en te zoeken zonnetje, een beschut stoeltje…
    Het kan nu nog.

     
  16. zabrila

    september 15, 2008 at 21:22

    Een seizoen waar ik eerlijk gezegd niet van hou, hoe mooi het ook mag wezen. Eens de eindejaarsfeesten voorbij, voel ik de dagen lengen en dat stemt me veel vrolijker, dan het lengen van de nachten! Ik mis de zachte avonden, en deze zomer ben ik echt wel op mijn honger blijven zitten! Grappige foto, met dat opgebroken brugje!

     
  17. zeezicht

    september 15, 2008 at 22:08

    @ Chelone
    Oh ja, in een beschut hoekje kan het nog heerlijk zijn.

    @ zabrila
    Jij verwoordt zo’n beetje mijn gevoelens. Bij mij begint dat in februari.
    En zachte avonden hebben we niet veel gehad.

    Dat brugje, ik weet niet hoeveel verlichting daar is. Veronderstel dat er daar ’s avonds een koppeltje gaat wandelen…

     
  18. Marc

    september 16, 2008 at 06:05

    @ zeezicht: “bij ons”, dat is brugge, en bij uitbreiding west-vlaanderen.

     
  19. zeezicht

    september 16, 2008 at 09:24

    @ Marc
    Aha, i see. En hier is ‘het verre Limburg’ zoals jullie dat zo mooi zeggen. 🙂

     
  20. pauline grossen

    september 16, 2008 at 17:10

    ow de roze auto !! super mooi ! en de foto’s ook natuurlijk 🙂

     
  21. Elise

    september 16, 2008 at 17:22

    Vandaag was het ook zo’n dag tussen zomer en herfst, ik heb ervan genoten en jij duidelijk ook van die andere mooie dag :-).

     
  22. zeezicht

    september 16, 2008 at 18:21

    @ pauline grossen
    Lijkt wel een barbie-auto hé?

    @ Elise
    vandaag heb ik de kans niet gehad, ben niet buiten geweest. Morgen kan ik misschien mijn schade inhalen.
    Ze voorspellen toch dat het een tijdje droog zou blijven.

     
  23. micheleeuw

    september 17, 2008 at 17:00

    Prachtige foto’s van een leuke dag wandelen.
    Zo’n zwaan met open vleugels : is dat geen teken van aanvallen of verjagen ?

     
  24. zeezicht

    september 17, 2008 at 20:34

    @ micheleeuw
    de zwaan was heel vriendelijk, het leek er eerder op of ze mij het hof wilde maken. 🙂
    als ze boos zijn, blazen ze. Maar het verwonderde mij toch dat ze alleen was. Zwanen zie je meestal in koppels.

     
  25. karen van staeyen

    september 18, 2008 at 15:41

    Wat een fijne blog! Leuk om hier even langs te komen, mooie foto’s ook! Kom zeker terug!

     
  26. zeezicht

    september 18, 2008 at 20:19

    @ karen van staeyen
    Welkom! Jouw blog is ook niet mis, met veel mooie foto’s.

     
  27. zapnimf

    september 20, 2008 at 18:48

    Zeezicht, gij zoudt fantastisch goed staan in zo’n roze Cadillac. Nu nog een Barbieoutfit die niet omhoog waait.

     
  28. zeezicht

    september 20, 2008 at 20:44

    @ zapnimf
    Je hoeft niet per se te staan, je kan er ook in zitten.
    Maar als ik het zo voor mijn geestesoog laat passeren, nee toch maar liever niet.

     

Geef een reactie

 
