RSS

Nieuw wereldrecord: 25 slakken op gezicht.

26 Sep

De 9-jarige Tiana Walton uit het Engelse dorp Alvanley, in het graafschap Cheshire ten noord-westen van Engeland, mag zich kersvers wereldrecordhouder noemen. Het schoolmeisje plaatste maar liefst 25 slakken op haar gezicht. Volgens het reglement van Guinness Book Of Records moet de deelnemer, onder toezicht van een officiële waarnemer, binnen een minuut de slakken op haar gezicht hebben geplaatst en daarna gedurende 10 seconden rechtop zitten.

Bij een eerste poging bleven er maar 9 slakken op het gezicht van Tiana zitten. Maar bij de tweede poging sneuvelde het record van de Australische Liam Kenny, die het bij 15 slakken hield. Tiana vond het niet echt leuk: de slakken waren slijmerig, stonken en keken haar met hun grote langwerpige ogen aan.

 
16 reacties

Geplaatst door op september 26, 2008 in krant

 

16 Reacties op “Nieuw wereldrecord: 25 slakken op gezicht.

  1. lentesneeuw

    september 26, 2008 at 16:06

    Volgens mij is er nog véél méér plaats 😀

     
  2. Elise

    september 26, 2008 at 16:25

    èèèèèèèèèèèèèèèèèèèè vreselijk zou ik dat vinden! hoe komt een mens erbij om zoiets te doen?

     
  3. zeezicht

    september 26, 2008 at 19:54

    @ lentesneeuw
    Misschien waren ze op?

    @ Elise
    Het lijkt of je het voelt hé, gewoon door die foto te zien.

     
  4. madameblogt

    september 27, 2008 at 08:41

    Zoals Elise zegt, ik snap niet wat mensen drijft om wereldrecords te breken, vooral niet als het om zo’n vieze bedoeningen gaat.

     
  5. een handvol

    september 27, 2008 at 10:05

    Mor eikes zeg.

     
  6. Annemie

    september 27, 2008 at 12:37

    Bij mij thuis zitten er dit jaar ongehoord veel ‘kleine huisjesslakken’ op de grote tuinramen! Liever daar dan op mijn gezicht, jakkes… alhoewel ik het mooie diertjes vind! 😉

     
  7. zeezicht

    september 27, 2008 at 14:15

    @ madameblogt
    Nee, ik ook niet. Dit is in Engeland, maar wat doen ze hier op tv? Die programma’s met BV’s die van alle viezigheden in hun mond moeten stoppen enz. , dat vind ik al even erg!

    @ een handvol
    Hopelijk bedoel je niet ; een handvol slakken?

    @ Annemie
    Om foto’s van te maken zijn het wel mooie diertjes. Maar zijn ze eigenlijk nuttig?

     
  8. zapnimf

    september 27, 2008 at 14:39

    Sja. Sja.
    Mensen die een dag in de belangstelling willen staan, ik zou ze de kost niet willen geven.

     
  9. zeezicht

    september 27, 2008 at 17:52

    @ zapnimf
    Blijkbaar moeten er zo’n mensen ook zijn hé!
    Maar als je dan de leeftijd van dat kind ziet…

     
  10. Annemie

    september 28, 2008 at 22:04

    @zeezicht
    Misschien wel mooi maar als je ziet dat ze je halve groententuin kaalvreten zou je ze wel eens durven verwensen 😉

     
  11. zeezicht

    september 29, 2008 at 10:22

    @ Annemie
    onnuttig dus? 😉

     
  12. fotomart

    september 30, 2008 at 21:59

    Wat voor zin heeft zoiets nou?

     
  13. zeezicht

    oktober 1, 2008 at 08:51

    @ fotomart
    Komkommertijd misschien?

     
  14. micheleeuw

    oktober 2, 2008 at 10:55

    Ik zou het toch niet doen, al ben ik er niet bang van. Ze is een minuutje bekend geweest, hé.

     
  15. zeezicht

    oktober 2, 2008 at 17:46

    @ micheleeuw
    Ik vind ze minstens even vies als spinnen hoor!

     
  16. Rob Alberts

    maart 29, 2015 at 08:52

    Wat de slakken op dit gezicht doen begrijp ik niet helemaal.
    Eerder schreef ik dit slakkenverhaal:
    https://robalberts.wordpress.com/2014/07/21/tedere-en-onverwachte-liefde/

    Vriendelijke groet,

     

Geef een reactie

 
