RSS

Vandaag slechtste dag voor humeur.

15 Okt

Vandaag is blijkbaar slechtste dag van het jaar voor het humeur van vrouwen. Onderzoek toont aan dat wat onze bankrekening, zelfvertrouwen en zelfs uiterlijk betreft, 15 oktober een heus dieptepunt is.

Onderzoek bij 2.000 vrouwen van 20 jaar wees uit dat vandaag de dag is waarop ze stoppen met hun shoptrips tijdens de lunch omdat ze moeten beginnen sparen voor kerstmis. Ze merken vandaag ook op dat ze verdikt zijn en hun bruine vakantiekleurtje weg is.

“Oktober is een maand waarin veel mensen zich niet goed in hun vel voelen. Maar de bankcrisis zorgt ervoor dat vrouwen zichzelf minder trakteren. Midden oktober is daarnaast het officiële einde van de zomer, geen zonneschijn en lange, warme dagen meer. Het is ook maar twee en een halve maand meer tot de ‘dure’ feestdagen. Als je deze factoren bij elkaar optelt, krijg je een uitzichtloze en dus deprimerende maand,” aldus de onderzoekers.

 
24 reacties

Geplaatst door op oktober 15, 2008 in krant

 

24 Reacties op “Vandaag slechtste dag voor humeur.

  1. Dorien

    oktober 16, 2008 at 07:15

    Mijn humeur is idd beneden alle peil, want ik heb me overslapen. En ja, ik ben ook een beetje verdikt :-S Maar ik ben juist wel van plan wat te gaan shoppen de komende weekends!:-)

     
  2. hilde

    oktober 16, 2008 at 07:39

    ik weet het precies niet..
    ik shop niet tijdens de lunch, meestal dervoor of derna spaar niet voor kerstmis, verdikken, euh.. wat is dat?
    en mijn vakantiekleurtje, was al niks dus kan niet verdwijnen. ik heb geen reden tot klagen 😀

     
  3. veerle

    oktober 16, 2008 at 10:29

    Gisteren de slechtste dag van het jaar? God, dan valt het allemaal reuze mee!

     
  4. madameblogt

    oktober 16, 2008 at 12:40

    Gisteren nog ergens gelezen dat het weer ons humeur helemaal niet beïnvloedt. Het zou dus idd wel kunnen te maken hebben met optimistische of pessimistische invloeden van buitenuit.

     
  5. zeezicht

    oktober 16, 2008 at 15:59

    @ Dorien
    Gelukkig dan dat we nu al een dag later zijn!

    @ Hilde
    misschien werkt het voor jou andersom?

    @ veerle
    meestal kan het nog slechter zeker? Goed vasthouden dus!

    @ madameblogt
    Och het zal zoiets zijn gelijk horoscopen, er zit altijd wel iets tussen dat je op jezelf kan toepassen.
    Wiens humeur gaat niet op en af?

     
  6. vandepotgerukte

    oktober 16, 2008 at 16:24

    Hier op mijn berg zijn weinig winkels, zou mijn deerne daarom altijd tevreden zijn?

    Was getekend

     
  7. zeezicht

    oktober 16, 2008 at 18:41

    @ vandepotgerukte
    Was ze gisteren tevreden?
    Dan weet je het toch…

     
  8. tijdtussendoor

    oktober 16, 2008 at 19:19

    Volgens mij is het gewoon het vooruitzicht op donkere dagen. Maar uitzichtloos en deprimerend dat is wel wat overdreven… in mijn geval toch 🙂

     
  9. treiner

    oktober 16, 2008 at 19:54

    dan hadden ze er beter de dag van het vrouwenhumeur van gemaakt ipv de dag vande armoede
    (15 october day of poverty)

     
  10. zeezicht

    oktober 16, 2008 at 20:20

    @ tijdtussendoor
    ach, troost je, uitzichtloos en deprimerend is toch maar voor de rest van de maand, dus niet zó lang.

    @ treiner
    dag van de armoede ja? Ze plakken op elke datum wel wat.
    Alhoewel vrouwen zeker humeurig kunnen worden door het idee van arm te zijn/worden.

     
  11. Leibele

    oktober 17, 2008 at 10:21

    Zolang we rijk zijn kunnen we onszelf trakteren op een credietcrisis.

     
  12. Dorien

    oktober 17, 2008 at 11:03

    Nu de slecht-humeurdagen voorbij zijn, ben ik van plan er een fantastisch weekend van te maken! 🙂

     
  13. Hannah

    oktober 17, 2008 at 12:41

    In mijn studententijd was oktober een schitterende maand en een hele lange…

     
  14. micheleeuw

    oktober 17, 2008 at 13:11

    September is voor de slechtste maand. Wat daar komt zijn veel vrije dagen dus kan mijn geluk niet op …

     
  15. Margo

    oktober 17, 2008 at 15:43

    Tiens, niks van gemerkt. Of misschien toch wel.

     
  16. zeezicht

    oktober 17, 2008 at 17:13

    @ Leibele
    Mmm… het ziet er toch niet rooskleurig uit. Het ergste is dat ik die politiekers niet meer geloof.

    @ Dorien
    Als dat geen goed idee is!

    @ Hannah
    Spijt dat het voorbij is? De goede dingen worden ook beter onthouden den ik.

    @ micheleeuw
    zie je wel dat het niet steeds aan het weer ligt!

    @ Margo
    niks van gemerkt? Dan zal het zo slecht niet geweest zijn.

     
  17. Elise

    oktober 18, 2008 at 22:59

    Ik kijk juist uit naar de gezelligheid van de kerstdagen!En een zonnige herfstdag kan ik zeker ook waarderen (hoewel ze de druilerige dagen wel achterwege mogen laten)…

     
  18. zeezicht

    oktober 19, 2008 at 09:15

    @ Elise
    Eigenlijk ging het alleen over midden oktober, dus veronderstel ik dat de rest wel in de plooi zal vallen.
    Half oktober is gewoon een omschakeling naar het volgende seizoen.

     
  19. Tjen Hammenecker

    oktober 19, 2008 at 14:50

    Onderzoekers? Onheilsprofeten. Doemdenkers. Lolbroeken.

     
  20. zeezicht

    oktober 19, 2008 at 17:30

    @ Tjen Hammenecker
    Daar kan ik niets meer aan toevoegen…

     
  21. zapnimf

    oktober 20, 2008 at 18:32

    Ik had alvast een baaldag!
    (maar ik geloof nooit dat het om bovenstaande redenen was)
    Hormonen mevrouw, die doen pas wat met een mens.

     
  22. zeezicht

    oktober 20, 2008 at 18:39

    @ zapnimf
    ja ik heb weet van jouw pms… 😉

     
  23. Martine

    oktober 21, 2008 at 22:55

    Oei! Vergeten dat ik die dag een slecht humeur moest hebben!

     
  24. zeezicht

    oktober 22, 2008 at 08:05

    @ Martine
    Moest helemaal niet! Gelukkig voor jou zijn er altijd uitzonderingen die niet in een kastje zitten! 😉

     

Geef een reactie

 
