Getagd worden.

Micheleeuw stuurde mij de boodschap dat ze mij getagd had. Vroeger kreeg je een stokje, maar nu heet dat iemand taggen. Het woord op zich maakte mij nieuwsgierig en ik ging eerst eens opzoeken wat de betekenis ervan eigenlijk is.

Blijkbaar worden er verschillende soorten uitleg aan gegeven. Iemand noemde het een hype. Maar wat mij een beetje aansprak was; iemand labelen. Wie verzint het toch allemaal? Je geeft dus iemand of jezelf een label?

De bedoeling is dat ik zes dingen opnoem die niet belangrijk zijn. Nu is nog de vraag: onbelangrijk voor mij of voor de lezer? We zouden hier een hele discussie over kunnen beginnen. (dat mag ook). Daar gaan we dan…

1. Dagelijks moet ik zeven verschillende pillen innemen. Ik ben daar ook tegen, maar het is de enige manier om te functioneren. Ik krijg regelmatig te horen dat ik er goed uitzie, oké, aan de buitenkant hoef je niet te merken hoe het met de binnenkant gesteld is.

2. Ik hou niet van snijbloemen en ik heb een sterk vermoeden dat het wederkerig is. Want ik kan ze nooit lang houden. Vroeger toen ik een tuin met bloemen had, werd er nooit een geplukt, want dan waren ze dood voor mij. En snijbloemen kopen vind ik dus weggegooid geld. Een gewoon klein potplantje daar kan ik in tegendeel heel lang van genieten.

3. Als kind heb ik boeken verslonden, ik las alles wat er in huis was of kwam. Maar dat is voorbij, na een halve bladzijde krijg ik verschrikkelijk slaap. De Knack ligt op het toilet, anders zou ik die niet gelezen krijgen.

4. ik hou ontzettend van films van Walt Disney. Zowel de tekenfilmen als de andere. (dat is het kind in mij)

5. Kookprogramma’s op tv, waar de kok de sla met zijn handen mengt, doen mij walgen.

6. ’s Avonds voor ik slapen ga, speel ik eerst nog enkele rondjes patience op de pc. Soms blijf ik doordoen tot ik een spelletje volledig heb uitgelegd, alleen maar om die kaarten te zien springen.

Tot daar mijn ‘geheimen’ . Maar ik ga niemand taggen, ik gooi dat tagding in de meute van blogland en wie er zin in heeft, mag het vrijwilig oprapen en er iets mee doen. Er zal wel iemand zijn die het ziet zitten?

16 thoughts on “Getagd worden.

  1. @ Dorien
    Wees zo vrij! Ben benieuwd wat jij onbelangrijk vindt!

    @ Leibele
    Doe maar gerust. En ‘labelen’ kan je misschien vervangen door ‘leibelen’. (klinkt hetzelfde) 😉

    @ vandepotgerukte
    Ik had het gedacht!
    Maak je niet ongerust, ik heb veiligheidsgordels op mijn toilet. (de airbag is besteld)

    @ madameblogt
    ja het lijkt wel nieuws, zo zie je maar hoe verschillend we de dingen bekijken.

  2. Aha, dat van Patience herken ik. Al blijf ik spelen tot ik mijn topscore verbeterd heb. Dat kan soms heel lang duren, als je begrijpt wat ik bedoel. 😉

  3. @ Linn
    Ik begrijp wat je bedoelt en toch weer niet. Bij mij zijn er namelijk geen scores…
    update: nu weet ik welke score je bedoelt. 😉

    @ micheleeuw
    Spider heb ik ook ooit geprobeerd, maar die vliegende kaarten werkten op mijn systeem.

  4. @ cursief huigje
    nee! bewaar me! Ik lees diagonaal, enkel de artikels die me echt interesseren. Vooral de columns, de politiek minder.

    @ Hannah
    Zolang het maar geen pot is met cactussen… 😉

Geef een reactie

