Een nieuwe jas.

Prachtig weer was het vandaag, helemaal niet wat er eerst voorspeld werd.

H. wilde graag naar Maastricht, ze had een nieuwe jas nodig. Volgens haar zeggen draagt ze de kleren die we samen kiezen, veel meer. Boh, ik was wel in de mood om door de winkelstraten te slenteren. En op het laatste nippertje kwam M. ook nog mee.

Wanneer we de bus opstapten ging ik voor, nam twee plaatsen in en gooide viegensvlug mijn handtas op de plaats er net neven. Zo zaten we toch naast elkaar.

Het eerste dat we deden bij aankomst was een koffietje drinken op een terras waar de zon lekker scheen. Dat was al een goed begin. Voor het toilet moest je de trap op en terwijl ik mij daar naartoe begaf, had ik spijt dat ik mijn fototoestel niet bij had. Er hing een plaatje met een pijltje naar boven, waarop te lezen stond: WC en net daaronder: 80 zitplaatsen. Heel onnozel maar zo grappig dat ik ermee moest lachen.

Dan begon de zoektocht naar een jas. Het moest er een zijn die anders is, een beetje speciaal, gewoon iets nieuws.

Ik heb niet geteld hoeveel winkels we in en uit gelopen zijn, maar ik denk half Maastricht. Maar zoveel jassen als H. gepast heeft… heb ik nog nooit bijeen gezien. Gecentreerde, met kap, zonder kap, wasbare, zuivere wollen, korte, lange, brede, smalle, doffe, glanzende… en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar overal was wel iets wat niet zo meeviel. Op een gegeven moment neem ik een jas aan, die me daar een statische schok bezorgt, het lijkt wel een kortsluiting. Veronderstel dat je zoiets draagt!

Een kap had een dikke pelsen kraag van echte vos, we streelden vol bewondering het zachte materiaal, tot we er aan dachten dat we in principe tegen het dragen van bont zijn, denkend aan het dierenleed, was de pels al minder aantrekkelijk.

’s Middags gingen we iets lekkers eten bij V&D, om even te bekomen. En dan maar weer verder zoeken. Resultaat: noppes, nada.

Dan maar richting bushalte, die ligt aan de bekende Mississippiboot,  maar we hadden nog een half uurtje en doken even het nieuwe shoppingcenter in. En plots… ik zag jassen… wij daarop af en… daar vond ze wat ze wilde… eindelijk!

Nog even de grote Jumbo binnen, waarvan ze zeggen dat het daar zo goedkoop is. Ik had geen zin om boodschappen mee te sleuren, maar een stuk leverworst, iets dat ik al lang niet meer gegeten had, dat zag er lekker uit. Dus even langs de kassa en toen was het tijd voor de bus.

Mijn buskaart haalde ik al maar te voorschijn, niet dat ik daar stond met die leverworst in mijn handen bij de chauffeur.

Het was een gezellige dag, maar ik denk dat ik voor een tijdje genoeg heb van rekken met jassen.

22 thoughts on “Een nieuwe jas.

  1. Als ik er op uit bent om een bepaald kledingstuk te kopen vind ik meestal niks. Enfin, uiteindelijk heeft H dan toch iets gevonden. Nu jij de jas hebt helpen kiezen, zal ze hem zeker veel dragen. 😉

  2. Wel zeezicht sorry maar ik zet hier een reactie die bedoelt is voor vandepotgerukte zijn laatste post, maar hij verwijderd ze telkens. Ik wil gewoon dat je het weet. Verwijder ze, doe er mee wat je wil het speelt me geen rol maar ik vond dit niet kunnen. En naar iedereen die op dat stukje reageert stuur ik mijn zegje. Ik was in ieder geval blij dat jij het ook maar niks vond, dat programma datgelukkig niet uitgezonden werd.
    Dat meen ik toch uit je reactie te mogen afleiden.

    Dit is de reactie die ik wou plaatsen:

    Uitgerekend nu ga je een boom op zetten over censuur.
    Terwijl je die zelf toepast op je blog t.a.v. omdat je je in je kruis getast voelt door mijn en ik citeer “onnzole opmerkingen”.
    Bovendien vond ik de beslissing om die aflevering niet uitzenden normaal.
    Wil je misschien ook weten wat de plat préfére is van Marc Dutroux of Freddy Orion. Zoiets niet uitzenden is geen censuur, het is een kwestie van fatsoen. Blood and Honour kelen ook dat ze gecensureerd worden. Het niet mogen ontkennen van de holocaust, is ook censuur volgens sommigen. Een programma over het lievelingsgerecht van Hitler maken, dat is een beetje ziekelijk. En Jeroen zanikte dan nog dat het niet lekker was ook. “Ik heb 6 miljoen joden gedood. Ja mijnheer Hitler, niet netjes, maar wat is je lievelingsgerecht ? “

  3. @ Duvel
    Ik laat je reactie staan, maar maak er aub. geen gewoonte van om je onenigheid met vdp. via deze weg op te lossen.
    Voor een keer is het goed.

    Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik al die heisa over dat programma overdreven. Maar ze moesten gewoon zo’n uitzending niet maken… opgelost! En dat heeft niets met censuur te maken.

    Moest het hier de spuigaten uitlopen, dan voel ik mij verplicht om alles te verwijderen. Ik hou er niet van om bij andermans discussie betrokken te worden.

  4. Zeezicht, zo’n dagje winkelen lijkt me oprecht een verschrikking. Maar wat dat betreft ben ik dan ook een echte vent: zo weinig mogelijk winkels, zo weinig mogelijk passen, en als ik een broek vind die ok is dan neem ik er ineens twee van.

    Wat de forellen van Meus betreft: ik heb forellen altijd al verdachte dieren gevonden. Volgens mij hebben sommige forellen zelfs een klein snorretje!

  5. Duvel heeft dan toch een podium gevonden. Nu nog foutloos… 😉

    Wat het winkelen betreft: gelukkig heeft ze nog een jas naar haar zin op de kop kunnen tikken. Volharden was hier wel de boodschap.

  6. @ madameblogt
    Ja als zij er zelf in gelooft is het wel goed hé!

    @ Bart
    Dat is zo typisch wat de meeste mannen zouden zeggen…
    Maar wij vrouwen vinden dat fijn.

    @ vandepotgerukte
    Wij zijn geen ‘madammen’ die echt bont dragen.

    @ Hannah
    Dat was volharden ja, ik had zoveel jassen niet kunnen passen.

  7. Wat een discussie over die forel! Als iemand tegen een bepaald programma gekant is, kijk er dan gewoon niet naar.

    Ik heb ook moeten lachen met je 80 zitplaatsen op de wc. Stel je voor, met 80 op een rij naast elkaar. Gezellig een babbelke doen terwijl je alternatieve energie produceert.

  8. Het lijkt me een fijne dag maar de zoektocht naar de ultieme jas zou me toch iets te lang geduurd hebben.
    En zelf niets gekocht buiten een stuk leverworst na half Maastricht afgeschuimd te hebben ?
    En die wc met 80 zitplaatsen. Fijn opgemerkt maar zouden ze zoiets niet opzettelijk doen denk je ? Anderzijds zet de gedachte aan die meervoudige wc-pot ook niet aan tot het consumeren van drank en voedsel.

  9. Shoppen kan leuk zijn, maar toch doe ik het niet zo heel graag. Misschien een tikje mannelijk van mij;-) Als ik ontspannen ben en veel tijd heb, vind ik het ok, en met mooie kledij naar huis komen geeft natuurlijk een goed gevoel:-) Maar je op zaterdagnamiddag in de drukte storten op de Meir, da’s een hel! Ik ga wel eens graag met vriendinnen, maar uiteindelijk toch het liefst alleen, want dan schiet het beter op.

  10. @ chelone
    Je hebt gelijk, ik heb Duvel ook ooit aangeraden om zelf een blog te beginnen. Hij schrijft toch graag en op zijn eigen blog kan hij alles kwijt.

    @ fotomart
    Die 80 zitplaatsen was natuurlijk een zaal boven. Maar de combinatie was grappig!

    @ Duvel
    Ja mannen houden het shoppen niet zo lang vol, daarom waren we ook met drie vriendinnen. 🙂
    Een grote verpakking Paracetamol heb ik ook gekocht. (en de leverworst was heel lekker)

    @ Dorien
    Het was op een dinsdag, dus niet echt druk. En wij maken er een beetje een uitstap van. Iets gezellig.
    Wanneer ik voor mijzelf shop, koop ik meestal iets waar ik toevallig op uitkom en dat mij aanstaat. Echt gaan zoeken naar iets doe ik eigenlijk nooit.

  11. Gelukkig gaat jassen passen redelijk snel want je hoeft niet telkens het paskot in.. Toch bedankt voor de deskundige hulp (sacoche vasthouden) en goede raad (te groot, te klein, al dan niet zelf wassen enz…). Nu maar hopen dat hij in ’t dagelijks gebruik goed meevalt! Groetjes

  12. Klinkt wel fijn als je’r zo kunt van genieten met z’n drietjes. Met vriendinnen gaan shoppen is mijn ding niet, ik ga liever alleen, dan gaat het wat vooruit.

    @ duvel
    Wie we hier hebben, de professionele anonieme repliekjesdropper. Waag je hier nog maar eens een poging om je mening door te drukken? Van opdringerigheid gesproken! Beetje zielig ook.
    Hou je replieken op de plaats waar ze thuishoren. En als die daar verwijderd worden zal dat wel een reden hebben.
    ’t Is ronduit grof dat je je meningen en frustraties her en der op andere blogs gaat smijten omdat het waar het tuishoort niet wordt aanvaard.
    Je dropte bij mij ook een reactie op dat stukje van Vandepotgerukte en ja, ik heb dat daar meteen verwijderd want dat stond daar niks te doen.
    Maak je eigen blog, of durf je niet?

  13. Met een paar paddo’s (die je daar waarschijnlijk wel kan krijgen) zou de zoektocht naar een jas heel wat makkelijker verlopen zijn. Wedden? 😉

    Iemand die ondertussen niet weet dat Hitler forel lustte?
    We weten al zoveel van die mens, relevant of niet. Ik vond Tom Lanoye in zijn column (Humo) groot gelijk hebben.

  14. @ zapnimf
    met een paar paddo’s hadden we waarschijnlijk vergeten wat we aan ’t zoeken waren.

    Doet die stomme forel nog steeds de ronde?
    En eerlijk gezegd ben ik al vergeten wat er in de Humo stond…

Geef een reactie

