RSS

Opnieuw getagd, of is het getagged…

07 Nov

Deze fantastische Madame stuurde mij deze tag.

Niet gemakkelijk hoor, sorry madame dat ik er zo lang over gedaan heb, maar hier heb ik toch een tijdje voor nodig gehad. En mijn kwinkgeslag komt niet zo vlot als bij jou.

Als eerste moest ik een link terugplaatsen, dat is gebeurd.

Dan zes kwinkslagen over mezelf vertellen.

Tag zes andere bloggers en laat op hun blog een bericht achter.

Wel, daar gaan we dan!

1. Mijn winkelkarretje lijkt lichter wanneer ik het voortduw inplaats van te trekken. Dat maakt dat ik een beetje slinger van links naar rechts. Mijn buurvrouw vroeg: ligt het aan jou of aan je wagentje? Waarop ik: Oh neen, het ligt aan die borrel van daarnet!

2. Wanneer iemand mij vraagt: hoe gaat het met je? Is mijn antwoord steeds: heel goed! En dat alleen om te vermijden dat ik uitleg moet geven als ik iets anders antwoord.

3. Onlangs verplaatste ik mijn micro-wave, ik had meteen meer plaats en kon er beter in kijken. De broodrooster kreeg een plaatsje op de koelkast. Hij stond wel andersom. Ik wilde mijn boterham er laten uitspringen vóór de tijd om was en wist gewoon niet meer hoe het moest. Gewoon vergeten dat ik van onder op de knop moest duwen. Gelukkig werkte hij automatisch. Even stond ik na te denken: zou dit Alzheimer zijn of dementie die er aan kwam? Maar dan toch de light-versie.

4. In het weekend is er in het centrum regelmatig wat animatie, gewoon mensen die ingehuurd worden om winkel-wandelaars te entertainen. Er liep een mimespeler in zwart pak met witte handschoenen achter de mensen aan om hen te imiteren. Iedereen lachte natuurlijk. Ik vond het maar flauw en toen hij naast mij liep in dezelfde pas… kon ik het niet laten. Zonder te lachen deed ik hèm na. Hij gaf het snel op en verdween heel boos.

5. Aan mijn toneelklassen heb ik fijne herinneringen. Zo hebben we eens een rollenspel gedaan, dat met stukjes opgebouwd werd. De figuur die ik gekozen had te zijn, kreeg een verleden en een achtergrond, net echt. Ik zat voor de klas en de anderen mochten vragen stellen.

Heb je hobby’s?

Oei, de clochard die ik was had dat zeker niet. Om tijd te winnen vroeg ik: wat zijn hobby’s?

Euh, ben je ergens lid van?

Oh ja, ik ben bij het OCMW.

Iedereen plat natuurlijk.

6. Ik noem mijzelf graag prettig gestoord. Als je niet met jezelf kan lachen, dan is er iets fout.

Nu moet ik zes nieuwe bloggers taggen. Geheel vrijblijvend hoor. Heb je zin kruip dan maar in je pen, euh ratel maar op je toetsen.

Chelone, Leibele, Annava, Micheleeuw, Elise, Heidi Schoefs

Mochten jullie al door iemand anders gekozen zijn, sorry dan.

Voor mijn part mogen er ook twaalf hun kwinkslagen vertellen, des te meer  kunnen we lezen.

hpim1405_466x3501

 
16 reacties

Geplaatst door op november 7, 2008 in stokjes

 

16 Reacties op “Opnieuw getagd, of is het getagged…

  1. micheleeuw

    november 8, 2008 at 09:31

    Heel leuk om weten ! Bedankt voor de tag. Ik maar er morgen werk van.

     
  2. nagolore

    november 8, 2008 at 10:58

    Dat heb je maar weer es knap gedaan! Ik vind ze wél vlot, die ‘kwinkslagen’.
    Vooral 3 en 4 spreken me bijzonder aan vanuit eigen ervaringen…

     
  3. madameblogt

    november 8, 2008 at 15:43

    Ik stond paf over je ad rem antwoord bij dat slingerende winkelwagentje. Ik heb het al eerder gemerkt, jij bent ook niet op je mondje gevallen, hè? 🙂
    Heel fijn aangepakt dit estafettestokje!

     
  4. Heidi

    november 8, 2008 at 18:14

    ok! leuk, ik doe mee! Zal er morgen werk van maken…

     
  5. chelone

    november 8, 2008 at 21:14

    4. Ja, ken ik, zo meedoen tegen je eigen wil is ook niets voor mij. Ik loop ook moedwillig tegen de maat als de fanfare iedereen mee wil krijgen.

     
  6. zeezicht

    november 8, 2008 at 21:40

    @ micheleeuw
    leuk dat je wil meedoen!

    @ Nagolore
    Ah, heb jij ook af en toe last van Alzheimer light? 🙂

    @ madameblogt
    Op het moment zelf weet ik wel meestal een antwoord. Maar om er dan zes op te schrijven, heb ik toch serieus moeten nadenken hoor!

    @ Heidi
    Fijn, ben benieuwd wat je ervan maakt!

    @ chelone
    ja zo ken ik je wel, ik zie het zo voor mij.

     
  7. micheleeuw

    november 9, 2008 at 13:22

    Ik heb het gepost en bedankt om me mee te laten doen !

     
  8. zeezicht

    november 9, 2008 at 17:39

    @ micheleeuw
    Jij bent bedankt!

     
  9. Duvel

    november 9, 2008 at 21:04

    1: winkel karretjes duw je toch altijd. Je grijpt het handvat
    en duwt. Niet ?
    2: Ik begrijp je maar soms is de vraag ook gemeend.
    Je kan toch ook zeggen , niet zo goed maar ik wil er nu
    niet over praten.
    3: Nee, zeker geen dementie of Alzheimer. De macht der
    gewoonte die met voeten getreden werd door het
    verplaatsen.
    4: Had ik niet van jou verwacht. Had je succes bij de
    omstaanders.
    5: Een leuke inval . Jammer dat je zoiet sniet kan aanleren.
    Heb dat meer ?
    6: Een geweldig goede eigenschap. Helaas zijn er niet
    zoveel die ze hebben. Jij prettig gestoord ? Kan ik niet
    afleiden uit je blog maar ik zeg altijd “leve de
    prettiggestoorden ”

    Wat is dat toch allemaal in blogland de laatste tidj ? Iedereen heeft het over taggen engetagd worden.

     
  10. zeezicht

    november 9, 2008 at 22:21

    @ Duvel
    1. mijn karretje dat ik meeneem van thuis.
    2. ik wil er nooit over praten.
    3. dat weet ik.
    4. niet op gelet, maar zelf grijnsde ik.
    5. euh… ik snap je vraag niet. Ik volgde toneelles… en was een clochard.
    6. oh, ik lach graag met mezelf.

    Begin nu toch eindelijk eens met een eigen blog, Duvel, dan word je ook getagd, je kan het vergelijken met sociaal zijn.

    Of… misschien heb je geen Internet? 🙂

     
  11. Duvel

    november 10, 2008 at 05:07

    1: aha, je bedoelt een trolley ?
    5: je antwoord was toch een plotse ingeving ?

    Waarom zou ik een blog moeten beginnen. Ben ik daardoor niet sociaal ?

     
  12. zeezicht

    november 10, 2008 at 08:44

    @ Duvel
    1. neen, een caddy.
    5. ja maar het was improvisatie.

    Dan kunnen we je taggen. 🙂

     
  13. Fleur

    november 10, 2008 at 16:11

    Hé zeezicht!

    Hier ben ik nog eens.
    Ik was ook getagged en heb er vorige zaterdag eens werk van gemaakt.

    In blogland loop momenteel ook een soort stokje van Blauwe maandag. Door hier aan mee te werken, dacht ik aan de Roze blogweek die Mohow ooit eens lanceerde. Ik wou nog eens op die blog gaan kijken maar ik zie dat ie verwijderd is? Jammer!

    Ik wens je een fijne maandagavond en een leuke nieuwe week!
    Groetjes van Fleur

     
  14. zeezicht

    november 10, 2008 at 18:16

    @ Fleur
    Ja jammer genoeg is Menck gestopt met bloggen, maar dat is toch al een tijdje hoor.

    Fijn dat je nog eens hier was en van mij ook groetjes terug!

     
  15. Leen

    november 10, 2008 at 22:33

    Madame is een echte madame, hé!

     
  16. zeezicht

    november 11, 2008 at 21:53

    @ Leen
    Zeker weten! 🙂

     

Geef een reactie

 
