RSS

Trein met vertraging.

15 Nov

Jaja, ik vrees dat ik te hard gestoeft heb over de treinen hier.

M. en ik leggen onze agenda’s naast elkaar en besluiten dat we op vrijdag eens fijn naar zee sporen, zeker omdat het weer (voor deze tijd van het jaar) redelijk meevalt.

Ik weet dat er de laatste tijd enkele dingen veranderd zijn bij de NMBS. Meestal gaan we in het weekend, maar vroeger maakte dat weinig verschil in de uurschema’s. Wanneer ik aan het station kom, kijk ik even op het bord. Jawadde! De trein die rechtstreeks naar zee rijdt, was de enige en is al vertrokken. De volgende welke we kunnen nemen, dat wordt overstappen. Geen probleem, alleen maar dat we veertig minuten zullen moeten wachten.

Op het perron staat heel wat volk, maar nog geen vervoermiddel. Dan wordt er omgeroepen dat we van spoor moeten veranderen, onze trein heeft vertraging wegens een ongeval tussen Diegem en Zaventem. Een soort pendeltje brengt ons naar Hasselt. Daar klinkt een stem: weer twintig minuten vertraging.

Dit zijn we niet gewend, eigenlijk zijn wij meestal verwende treinreizigers. (ofwel is het beter in het weekend)

Eindelijk arriveren we dan toch waar we moeten zijn. Weinig wind, helemaal niet koud, ideaal om te wandelen. Een heerlijke dag.

Als we aan ons vieruurtje zitten, vergeet ik dat ik mijn fototoestel bijheb, want het was echt wel de moeite geweest om dat beeld images-2vast te leggen.

Soezen, gevuld met vanille-ijs, overgoten met warme (echte) chocolade en enkele toefjes slagroom. Een droom van een dessertje.

Doe je een zondeke, dan tenminste met kwaliteit!

Wanneer we terug naar het station gaan, is het nog steeds niet koud.

En op de terugreis… wat dacht je? Weer in Hasselt twintig minuten wachten op een aansluiting.

Ik voel sympathie voor de mensen die zulke toestanden regelmatig meemaken op weg naar hun werk. Je zou voor minder boos worden.

 
11 reacties

Geplaatst door op november 15, 2008 in dagboek

 

11 Reacties op “Trein met vertraging.

  1. madameblogt

    november 16, 2008 at 08:33

    En dan durft de NMBS de prijzen nog drastisch verhogen! Foei!

     
  2. de zeggenschap

    november 16, 2008 at 10:32

    Was het soms de ”Trein der traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagheid”?

     
  3. annava

    november 16, 2008 at 17:43

    Voor die ene keer in de maand dat ik de trein neem kan het me weinig schelen dat hij laat is.
    Moest ik dat elke dag moeten doen, ooh ik zou zot zijn.
    en oooooh wat een lekker dessert zeg!

     
  4. zeezicht

    november 16, 2008 at 21:29

    @ madameblogt
    Iemand moet die gouden valschermen toch betalen hé?

    @ de zeggenschap
    Dit is de eerste keer dat we zoiets meegemaakt hebben.

    @ annava
    Jammer dat ik het originele lekkers niet gefotografeerd heb, dat was nog véééél mooier!

     
  5. Dorien

    november 17, 2008 at 12:11

    Tegenwoordig is mijn trein haast altijd te laat. Gelukkig zelden langer dan 10 minuten. Maar toch… zo verlies ik telkens wel een beetje van mijn uren op het werk.

     
  6. treiner

    november 17, 2008 at 15:21

    dank voor je sympathie
    heb er ondertussen mee leren leven

     
  7. micheleeuw

    november 17, 2008 at 18:25

    Ook daarom neem ik niet graag de trein : wachten op het perron, niet de rechtstreekse route nemen, stoppen aan haltes waar ik niet af moet, … En op de terugweg meer van hetzelfde. Om van de prijs maar te zwijgen …
    Toch blij dat jullie het een leuke dag vonden.

     
  8. losseflodder

    november 17, 2008 at 21:24

    ‘De trein is altijd een beetje reizen.’
    Reizen is plezierig, maar de trein blijkbaar niet altijd.

     
  9. zeezicht

    november 17, 2008 at 23:26

    @ Dorien
    Ja hoort alleen nog maar van vertragingen.

    @ treiner
    Mijn sympathie zal je ook niet veel helpen vrees ik.

    @ micheleeuw
    Ik heb altijd graag de trein genomen. En met een rittenkaart valt de prijs toch mee.
    De volgende keer probeer ik een betere planning.

    @ losseflodder
    Ja in het leven kan je niet alles hebben hé! 🙂

     
  10. hilde

    november 18, 2008 at 16:12

    I love reizen met de trein!
    gelukkig moet ik dat niet dagelijk doen, den romantiek zou er vlug afzijn als ik dit soort dingen lees..

     
  11. zeezicht

    november 18, 2008 at 18:22

    @ hilde
    Ik trein ook graag, maar hopelijk kunnen we het de volgende keer beter plannen.

     

Geef een reactie

 
