Stalkers.

images-gsmDe laatste tijd kreeg ik enkele onbekende telefoontjes. Wanneer ik opneem en niemand antwoordt, dan zwijg ik ook en laat de andere maar luisteren, ik moet het toch niet betalen. Enkele malen wel een stem die vroeg wie ik was en daarna zei: oh, ik heb een verkeerd nummer getoetst.

Kan dat? Drie weken na elkaar?

Een keer een tekstberichtje : bedankt voor je berichtje schatje, xxx.

Duhu… daar antwoord ik zeker niet op. Dan ga je al dadelijk iemand verdenken. Maar wie…

Het heeft zo een tijdje geduurd tot ik een man aan de lijn kreeg die vroeg of ik S. was. Na mijn bevestigend antwoord wilde ik ook wel eens weten wie mij eigenlijk belde.

Ik ben W.L. en ik heb jouw nummer maar weet niet meer wie je bent. Het schoot mij onmiddellijk te binnen: de broer van een vriendin die ik al heel lang niet meer gezien had. Het raadsel was hiermee nog maar half opgelost. Toen kwam het: hij had een nieuwe vriendin die zijn GSM controleerde en W, wist zelf niet meer wie ik was. Daarom belde hij mij zodat hij haar uitleg kon geven. Aiai, de stakker!

En ja hoor enkele dagen later: telefoontje van de ‘vriendin’ om te vragen of het allemaal waar was en waarom hij mijn nummer had.

Ik moest nog even nadenken eer ik kon antwoorden… ach ja, toen zijn vrouw hem pas verlaten had, heb ik hem mijn nummer gegeven voor als hij zijn hart eens wilde luchten. (ik verzweeg maar dat hij toen ook bij mij thuis is geweest)

Dan hoorde ik een verhaal van jaloezie en wantrouwen.  Ze bleef maar zeuren en zeuren… tot ik zei dat ik nu echt weg moest.

Arme W. als je zo moet leven… dan liever alleen.

24 thoughts on “Stalkers.

  1. Amai, als dat van in het begin van de relatie al zo is, dan liever niet, hoor…

    Zelf heb ik een hele poos lieve sms-jes gekregen van een Duitser. Ik reageerde nooit en toen is het uiteindelijk gestopt. Manlief en ik lachten samen om ‘mijne Duitser’.

  2. Ik heb al vaak scheldreacties gekregen op mijn blog. Voor mij is dat ook stalken, want het ging erg persoonlijk en het was/is vermoedelijk iemand die ik ken. Of iemand uit de vriendenkring van mijn vriend.
    Stalking geeft je vaak zo’n slecht gevoel he! :-S

  3. Ik heb een bloedhekel aan de telefoon. Ik gebruik het alleen maar voor zakelijke mededelingen. Het liefst doe ik het de deur uit maar dat kan eigenlijk niet in deze maatschappij.

  4. @ madameblogt
    Daar is niet mee te leven. Ik vind het zelfs een beetje ziekelijk. En de mensen die anderen niet vertrouwen, deugen dikwijls zelf niet.

    @ Veerle
    Boh… ik ga niet zeggen dat ik er last van had, maar je gaat je toch afvragen wie het eigenlijk is.

    @ Dorien
    Dat is nog iets heel anders. Gelukkig ben je de baas van je blog. 😉

    @ Leibele
    Ik heb alleen een GSM, maar gebruik hem ook niet zo veel. Maar het is een noodzakelijk kwaad.

    @ tijdtussendoor
    Het valt nog te bezien of hij wilt ontsnappen. Als alleenstaande man met kleine kinderen heb je vaak niet veel keus.

  5. Amai, kan je iemand nog meer vernederen dan te gaan controleren wiens nummers in zijn gsm zitten en die dan nog opbellen om het verhaal te checken?
    Aan die W.L. heb ik maar 1 woord te zeggen : “Run!”

  6. Amai, wat een verhaal. Het moet lastig leven zijn als je zo jaloers en achterdochtig bent. Die dame moet dringend aan haar zelfvertrouwen werken. En dat W.L. in dat alles zo meegaat voorspelt ook al niet veel goeds. Triestig eigenlijk.

  7. @ breeg
    Ik ben het volledig met je eens. Maar het is niet aan mij om daar iets van te zeggen.
    Soms is er een reden voor, bvb: moeder heel dominant…

    @ Linn
    Volgens mij is die vrouw gestoord, het is niet meer normaal om zo achterdochtig te zijn.
    En triest is het zeker…

  8. Baas van eigen blog? Nee hoor zeezicht, geloof dat maar niet. Herinner je je die vele posts op mijn blog die telkens weer “verdwenen”. Ik weet wie daar achter zit. Stalken en hacken, ’t is 1 pot nat.
    Idem met onderscheppen van mails en dergelijke meer. Die persoon is zo’n ziekelijke zieligaard wiens leven enkel bestaat uit mensen manipuleren en controleren en domineren, als camouflage en countergewicht voor zijn eigen vele gebreken waar hij zelf geen macht over heeft (hij is bang van alles wat beweegt en valt flauw van ’t minste).
    Na anderhalf jaar dat ik van die kwal ben weggevlucht is hij nog steeds in de weer met allerlei pogingen om mij onder controle te houden.
    Jaja, zover komt dat als je in de goedheid van de mens blijft geloven en daardoor niet inziet dat er zich een twisted mind in je heeft vastgehaakt. Het begon ook met het controleren van mijn gsm en deleten van nummers van vrienden van me…
    Als W.L. met de vrouwelijke versie op zijn dak zit en hij vlucht er niet van weg, dan wacht hem een triestig leven.

  9. @ Margo
    Dat is toch beangstigend dat iemand zomaar in je blog kan inbreken. Al is het dan een bekende. Hij kende dus je blog.
    daarom vind ik het beter om een beetje anoniem te blijven.

    @ fotomart
    En zij dan nakijken wie hij allemaal gebeld heeft. 🙂

  10. Van ‘beroepsmisvorming’, of in dit geval ‘hobbymisvorming’ gesproken.
    Zie ik onderaan in mijn feedreader in jouw rijtje berichten plots ‘stalkers’ verschijnen, en meteen schoot door mijn hoofd iets als ‘stalkers? verwant aan veldkers?’
    Tja, geen stal-kérs dus.

Geef een reactie

