RSS

Avatar… update.

11 Dec

Mensenlief wat heb ik gezocht!

Ik kreeg maar steeds dat blokje in blauw-wit, wat ik helemaal niet mooi vind. Liever iets persoonlijks.Terwijl hij/zij op andere blogs wel zichtbaar was.

Mijn bovenste balkje viel weg, dan vraagt WordPress opnieuw je wachtwoord. Er stond ook iets van cookies. Ik als leek ben gaan zoeken: extra’s, privacy, cookies.

Heb op hoop van zegen (en niet crashen) enkele dingen aangeklikt… en daar was hij… mijn eigen avatar.

Als hij maar weer niet plots verdwijnt…

@@@@@@@@

 
15 reacties

Geplaatst door op december 11, 2008 in dagboek

 

15 Reacties op “Avatar… update.

  1. amelie toussaint

    december 11, 2008 at 11:44

    even stil was ik
    van die oproep

    ik wou dat ik kon helpen

     
  2. tijdtussendoor

    december 11, 2008 at 12:51

    Ik had voordien nog nooit van sudeck gehoord, hopelijk kan iemand deze persoon helpen, het lijkt me een vreselijk vooruitzicht.

     
  3. zeezicht

    december 11, 2008 at 15:45

    @ amelie toussaint
    Je kan niet anders dan er stil van worden.

    @ tijdtussendoor
    Zelf wist ik ook niet dat het zoveel voorkomt. De dokters praten er niet over.
    Hopelijk leest hier iemand over die haar wat uitleg kan geven.

     
  4. madameblogt

    december 11, 2008 at 20:11

    Voor Donna: Ik wou dat ik kon helpen, maar over Sudeck weet ik helemaal niets. Ik wens je goede moed.

     
  5. (mw)

    december 11, 2008 at 20:31

    Ik slaag er niet in, ook niet na twee zeer lieve mails te hebben gekregen van WordPress waarin me de werkwijze stap voor stap wordt uitgelegd. Ik paste ze toe en wat blijkt: mijn avatar blijft gewoon een zwart vierkant.

    Ik wou dat ik Donna kon helpen. Echter, van Sudeck had ik nog nooit gehoord.

     
  6. fotomart

    december 11, 2008 at 20:53

    Avatar en blauw-wit-zwarte blokjes, dat is Chinees voor mij. Dus geen hulp van deze kant!

     
  7. zeezicht

    december 11, 2008 at 21:00

    @ madameblogt
    Ik hoop dat ze lieve mensen rond haar heeft.

    @ (mw)
    Wat ik gisteren juist gedaan heb, weet ik niet meer, maar plots was de cavia zichtbaar.
    Eerst heb ik op extra geklikt, dan opties en dan was er iets met cookies.
    Vandaag heb ik een nieuwe foto opgeladen met het zeetje, maar waar is die… ik zie niets komen.
    Heb je twee verschillende e-mail adressen moet je ook twee foto’s hebben. Dat vind je ergens door de gravatar aan te klikken. Gravatar is volgens mij het beeld dat we te zien krijgen. Avatar is dat icoontje bij je url.

    @ fotomart
    Jij hoeft dat Chinees ook niet te zoeken. Je mooie zonnebloem is niets veranderd.

     
  8. madameblogt

    december 11, 2008 at 23:18

    Eergisteren heb ik een nieuwe avatar geïnstalleerd. (Ik was dat konijntje beu) Daarop verscheen de boodschap dat “na een tijdje” mijn nieuwe avatar zou verschijnen. Totnogtoe is mijn avatar niet aangepast. Als dat een troost kan zijn?

     
  9. zeezicht

    december 12, 2008 at 09:59

    @ madameblogt
    Eigenlijk vond ik je konijntje wel grappig, op de eerste blik leek het een beetje op een gebakken kiek. 🙂
    Wanneer je naar gravatar gaat bij je profiel. Dan kan je blijven klikken, je vindt steeds nieuwe tekst en uitleg.
    Nu heb ik ontdekt dat je de vorige beelden moet verwijderen eer je nieuwe erdoor komt. Ik geraak tot aan de gebruikte foto’s. Dan staat er dat je eerst cache moet verwijderen (dat zijn die foto’s) oké… maar waar en hoe?
    Je kan uren zoeken.
    En ooit in de verre toekomst zal ik het (misschien) vinden.

     
  10. micheleeuw

    december 12, 2008 at 13:00

    Ook ik kan jullie niet helpen, sorry !
    Amputeren lijkt me drastisch, maar als het helpt om geen pijn meer te hebben …

     
  11. Stef Flater

    december 12, 2008 at 13:47

    Een mens word heel stil van zo’n oproep. Als die voet blauw word dan lijkt me dat er iets grondig mis ik. Van sudeck had ik nog nooit gehoord en ik kan helaas ook helemaal geen hulp bieden al vermoed ik dat men niet zomaar een voet zal afzetten. Op het internet gezocht waaruit blijkt dat het een heel complexe ziekte is. ‘De algo(neuro)dystrofie of syndroom van Sudeck is een pijnlijke ziekte met uiteenlopende klinische symptomen. Ze tast meestal de voeten, de handen of de schouders aan; ook andere gewrichten kunnen getroffen worden. De oorzaak is nog onbekend. Tien procent van de vastgestelde algodystrofieën evolueren naar een chronische vorm. Een vroegtijdige diagnose en medische verzorging bieden evenwel een grotere kans op snelle genezing.
    Algodystrofie komt voor op alle leeftijden, zowel bij mannen als vrouwen. Bij kinderen is de ziekte meestal minder ernstig en geneest ze sneller dan bij volwassenen.’

    Ik had al lang een avatar via http://www.gravatar.com. Geen enkel probleem mee gehad. Gisteren wel een paar uur mijn blog niet meer kunnen bekijken. Maar dat is nu gelukkig weer volledig in orde. 🙂

     
  12. Elise

    december 12, 2008 at 14:23

    Ik dacht even dat je iets over de Avatar-tekenfilm had geschreven:-). Voor Donna veel goede moed gewenst…

     
  13. zeezicht

    december 12, 2008 at 18:14

    @ micheleeuw
    Dat is net wat ze zou willen weten, of ze daarna minder pijn zal hebben.

    @ Stef Flater
    Vóór mijn ongeluk had ik ook nog nooit over sudeck gehoord. Ik had er geen idee van dat het zoveel voorkomt. Door de reacties die er op mijn postje gekomen zijn, ben ik er pas veel over te weten gekomen. De dokters en kinesisten durven het woord precies niet uitspreken. En informatie wordt er ook al niet gegeven. Ze draaien maar rond de pot, want wie heeft er schuld?

    Ik had ook een avatar, maar toen wordpress de laatste veranderingen doorvoerde, was hij verdwenen. Het is allemaal niet zo simpel als ze ons proberen wijs te maken.

    @ Elise
    Hopelijk komt er toch eens iemand die haar wat kan vertellen over amputatie.

     
  14. xixarro

    januari 2, 2009 at 11:43

    Hey zeezicht,
    ik heb ook problemen met mijn avatar, maar toch niet helemaal hetzelfde probleem.

    Als ik een reactie schrijf op iemand anders zijn blog of zelfs op mijn eigen blog, dan ben ik niet ingelogd. Zelfs niet als ik direct van mijn dashboard kom en dus wél ingelogd ben. Het resultaat is dat ik dan telkens naam/email/website moet ingeven en ik zo’n getekende avatar krijg.

    Ik vermoed nu te weten waar het probleem ligt, maar heb het nog niet opgelost gekregen.
    Mijn cookies staan in orde en mijn buffer is ook gewist.

    Maar als ik in de foutenconsole van Firefox kijk, dan geeft die telkens een foutmelding voor de adminbar en dus laadt hij die niet. Waarschijnlijk zit daar ook mijn login aan verbonden en dus wordt die ook geblokkeerd.

    Maar in Internet Explorer lukt het me nu blijkbaar wel.
    Als ik dadelijk op verzenden klik en er staat een hondje naast mijn tekst is het dus louter een FireFoxprobleem.

     
  15. zeezicht

    januari 2, 2009 at 12:36

    @ xixarro
    idd, een hondje. Misschien dat jouw uitleg ook anderen kan helpen.
    Met dat inloggen heb ik ook een tijdje problemen gehad. Ik geraakte soms niet in mijn eigen blog. Moest dan klikken op wordpress en home, waar ik mijn paswoord opnieuw moest ingeven. Ik heb dan eens het woord veranderd, langer gemaakt, sindsdien is het niet meer gebeurd.
    Je zal wel gelijk hebben dat het aan de server ligt. Want iedereen ziet ook niet hetzelfde.
    Mijn avatar is pas tevoorschijn gekomen toen ik het formaat ervan in de recente reacties veranderde. Ik vind het eigenlijk mooi, nu zie je duidelijker wat de foto voorstelt.
    Rare dingen toch!

     

Geef een reactie

 
