RSS

Zouden we… of niet…?

02 Jan

hpim1459_466x350

 
29 reacties

Geplaatst door op januari 2, 2009 in foto's, molenvijvers

 

29 Reacties op “Zouden we… of niet…?

  1. nagolore

    januari 2, 2009 at 10:59

    Ooit verloor ik ’n schoolvriendje, die op ’n Kalmthouts ven letterlijk door het ijs zakte en eronder verdween….voorgoed…
    Toen bestond er nog geen Gsm en in het naastbije huis waren de mensen niet thuis en in het volgende ook niet…

     
  2. xixarro

    januari 2, 2009 at 11:08

    En? Ben je op het ijs gegaan of niet?

    Beste wensen voor 2009!

     
  3. zapnimf

    januari 2, 2009 at 11:26

    ’t Zijn misschien analfabeten? Dat ze eens pictogrammen plaatsen.

     
  4. zeezicht

    januari 2, 2009 at 12:45

    @ nagolore
    Dat zal je natuurlijk nooit meer vergeten en die onvoorzichtigen verwensen.

    @ xixarro
    Ik? Nee hoor! Ooit brak ik mijn pols door uit te glijden en sindsdien ben ik bang van ijs(plekken)!
    Voor jou ook mijn beste wensen!

    @ zapnimf
    Dat zou ook niet helpen. Ik herinner mij dat er eens twee stadswachten rond de vijver moesten patrouilleren. Achter hun rug gingen de mensen gewoon het ijs weer op. Ze moesten echt verjaagd worden. Die twee mochten daar kou lijden voor niets. Ondertussen zullen ze gedacht hebben, laat ze dan maar doen op eigen risico.

     
  5. vandepotgerukte

    januari 2, 2009 at 17:08

    Vloeken schijnt ook verboden te zijn.

    Was getekend

     
  6. tante annie

    januari 2, 2009 at 17:50

    is de molenvijver toch toe!

     
  7. zeezicht

    januari 2, 2009 at 18:11

    @ vandepotgerukte
    Je kan beter eens stevig vloeken dan met je klitsen door het ijs te zakken. 😉

    @ tante annie
    gisteren nog wel, als er ondertussen niemand is doorgezakt…

     
  8. tante annie

    januari 2, 2009 at 18:15

    gij zijt geen slechte spion gij!

     
  9. zeezicht

    januari 2, 2009 at 18:39

    @ tante annie
    Spion? Ikke?
    Dacht je misschien dat ik die foto’s gemaakt heb, al kruipend over de grond met een takkenbos rond mijn lens?

     
  10. Tess

    januari 2, 2009 at 20:10

    Ooit ben ik eens van mijn surfplank gevallen en mijn zeil viel bovenop mij, waardoor ik niet meer naar boven raakte. Natuurlijk moet je dan gewoon beginnen zwemmen in om het even welke richting, maar de eerste 20 seconden was het toch even paniek hoor. Wat ik met deze anekdote wil zeggen, is dat ik nog altijd een panische angst heb om vast te komen zitten in het water en niet meer aan de oppervlakte te geraken. Ik zou het dus persoonlijk niet doen.

    Ook voor jullie een zeer fijn jaar gewenst. Dat al jullie wensen (en eventuele goede voornemens) dit jaar werkelijkheid mogen worden.

     
  11. tante annie

    januari 2, 2009 at 20:31

    maakt niet uit. ge zijt mijn oog in genk.

     
  12. zeezicht

    januari 2, 2009 at 21:43

    @ Tess
    In dit koude water zou je niet eens kùnnen zwemmen. Dat kinderen niet aan het gevaar denken… maar volwassenen?

    @ tante annie
    Ah zo, ik begrijp het… denk ik.
    Heb je de live webcam van het stadsplein? Dan kan je zien welke afschuwelijk lelijke zitjes er rond de zuil geplaatst zijn.

     
  13. Tess

    januari 2, 2009 at 21:54

    Nog erger 😦

     
  14. Aïda

    januari 2, 2009 at 22:36

    Mij krijgen ze daar nooit op. Maar ik kijk dan ook te veel naar films. To die for bijvoorbeeld.

     
  15. (mw)

    januari 3, 2009 at 17:38

    Verboden vruchten smaken het lekkerst, nietwaar?

     
  16. tante annie

    januari 3, 2009 at 22:13

    moet dringend eens een koffie gaan drinken in de nieuwe bibliotheek. voor de rest kan ik tamelijk goed volgen.

     
  17. zeezicht

    januari 3, 2009 at 23:24

    @ Aïda
    Mij krijgen ze daar ook niet op en ik kijk niet naar die films! 😉

    @ (mw)
    Blijkbaar wel en ik denk dat jij de juiste persoon bent om het te weten… 🙂

    @ tante annie
    als je iets wilt weten, geef me maar een seintje.

    @ Tess
    jammer genoeg.

     
  18. Leibele

    januari 4, 2009 at 10:17

    Als je mensen iets wil laten doen dan moet je het verbieden.

     
  19. veerle

    januari 4, 2009 at 13:12

    Over een paar dagen geven ze min 8. Dan zal je er wel op mogen, zeker?

     
  20. zeezicht

    januari 4, 2009 at 21:00

    @ Leibele
    Dikwijls is dat zo, maar hier zal dat toch niet de bedoeling zijn, denk ik.
    Het maakt ook geen verschil, de mensen negeren die borden gewoon.

    @ veerle
    ze geven zelfs min 13. Maar mij zal je op dat ijs niet zien hoor!

     
  21. boomkruiper

    januari 4, 2009 at 22:25

    Ik wens je het allerbeste voor 2009!

    Zo’n bordje schijnt juist aantrekkingskracht te bezitten 🙂

     
  22. Elise

    januari 4, 2009 at 22:26

    Wel romantisch…schaatsen op de vijver…Goed dat dat nog eens kan!

     
  23. zeezicht

    januari 4, 2009 at 23:07

    @ boomkruiper
    Van mij ook de beste wensen!
    Ik vraag mij af of ze het bord wel zien…

    @ Elise
    Als het zo blijft vriezen kan het misschien wel.

     
  24. bart

    januari 5, 2009 at 10:02

    zo’n bordjes zijn natuurlijk een makkelijke manier om je als gemeentebestuur in te dekken. Zo is het op de grote plas bij ons in de buurt (de gavers in Geraardsbergen) ALTIJD verboden om te schaatsen. Ook een beetje flauw. Beter verbieden tot het veilig is, dan zullen de mensen zich er misschien beter aan houden dan als je het gewoon gemakshalve carément verbiedt.

     
  25. zeezicht

    januari 5, 2009 at 18:09

    @ Bart
    zou het niet moeilijk zijn om te beslissen wanneer het veilig is of niet?
    Jammer dat de blog-sneeuw gestopt is… net nu.

     
  26. Blah

    januari 6, 2009 at 10:01

    Mij krijgen ze daar niet op, ik bén al geen schaatser en ik hebt veel te veel schrik dat ik met mijn klikken en klakken toch door dat ijs val. Nee, zenne, mij ni gezien…

     
  27. zeezicht

    januari 6, 2009 at 10:34

    @ Blah
    Troost je, je bent niet de enige.
    Er zijn maar weinig dingen waar ik bang van ben en een daarvan is ijs…

     
  28. peter

    januari 6, 2009 at 13:44

    allemaal zeer flauw ,ik ben akkoord met Bart,

    zo’n bordjes zijn natuurlijk een makkelijke manier om je als gemeentebestuur in te dekken. Zo is het op de grote plas bij ons in de buurt (de gavers in Geraardsbergen) ALTIJD verboden om te schaatsen. Ook een beetje flauw. Beter verbieden tot het veilig is, dan zullen de mensen zich er misschien beter aan houden dan als je het gewoon gemakshalve carément verbiedt.

    het is nu – 12° C en het ijs is zeer dik,
    ze zouden het stuk met laag water eveneens een groot stuk kunnen openstellen, maarja dat alles is moeilijker dan het te verbieden….

    Triestig!!!

     
  29. zeezicht

    januari 6, 2009 at 22:00

    @ peter
    Natuurlijk moet de gemeente iets doen om zich in te dekken, voor het geval er iets gebeurt.
    Misschien is er een gegronde reden om het schaatsen te verbieden.

     

Geef een reactie

 
