RSS

Veilig schaatsen.

07 Jan

Schaatspret op Genkse Molenvijver: officiële opening woensdag 7 januari om 12.00 uur

Decor

De Molenvijver in Genk is dichtgevroren. Vanaf woensdag 7 januari om 12.00 uur mag er dan ook geschaatst worden op de vijver.

Om 12.00 uur opent het Genkse schepencollege de vijver ‘al schaatsend’. Schaatsen, sleeën of wandelen in Genk kan vanaf woensdag op de Molenvijver.

Gezelligheid troef

Om de schaatsers wat  extra gezelligheid te geven, zullen aan de vijver enkele huisjes staan waar men een drankje of een hapje kan krijgen. Wie zich op het ijs waagt kan zelfs op de sfeermuziek enkele rondjes schaatsen.

Schaatsen te huur

Wie thuis geen schaatsen heeft kan er aan de vijver huren. Op woensdag 7 januari kan dat vanaf 12.00 uur. De dagen daarna kan je schaatsen huren vanaf 10.00 uur.

 
12 reacties

Geplaatst door op januari 7, 2009 in Genk, Horizon, Nieuwsbrief

 

12 Reacties op “Veilig schaatsen.

  1. chelone

    januari 7, 2009 at 18:43

    Tof initiatief vooral voor de kinderen. En volgens de weersvoorspellingen wordt er nog steeds geen algemene dooi voorspeld.

     
  2. zapnimf

    januari 7, 2009 at 18:50

    Officieel zeg je toch…
    Twee blogstukjes geleden zag ik anders veel onofficiëlen.

     
  3. zeezicht

    januari 7, 2009 at 22:04

    @ chelone
    Ja ze zullen daar nog een tijdje hun hart kunnen ophalen.

    @ zapnimf
    maar twee blogstukjes geleden betekent ook een nacht van -20 en enkele centimeters ijs geleden. Ik kreeg het nieuws deze voormiddag toegestuurd per e-mail.

     
  4. amelie toussaint

    januari 8, 2009 at 09:41

    oooo schaatsen,
    wat deed ik dat graag
    *jaloers*

     
  5. flo

    januari 8, 2009 at 11:09

    Toch onvoorstelbaar dat we dat in ons land meemaken. Een aparte sfeer. Genieten jullie er maar goed van.

     
  6. veerle

    januari 8, 2009 at 11:24

    Dat is dan weer de mooie kant van dit winterweer.

     
  7. micheleeuw

    januari 8, 2009 at 14:23

    Daar krijg je me met geen stokken op ! Ik ben bang dat ik erdoor zou zakken, al staan ze er met 100-en op … Toch veel plezier !

     
  8. Leibele

    januari 8, 2009 at 16:09

    Wat zullen de gips-boeren goede zaken doen dit jaar.

     
  9. zapnimf

    januari 8, 2009 at 19:01

    Is Tante Annie eigenlijk al verwittigd?

     
  10. zeezicht

    januari 8, 2009 at 19:10

    @ amelie toussaint
    Je zal het toch niet verleerd zijn zeker?

    @ Flo
    Genieten? Ik niet hoor, dat laat ik aan de anderen over.

    @ veerle
    mooi is het wel, maar het moet geen eeuwigheid duren.

    @ micheleeuw
    Mij krijg je daar ook niet op hoor! Maar het is zeker al zo’n jaar of tien geleden dat er nog geschaatst kon worden.

    @ Leibele
    Ja de een zijn dood enz.
    maar dat de voetpaden zo glad zijn, vind ik veel erger.

    @ zapnimf
    Tante Annie had ik ook al verwacht, misschien is ze op vakantie. 😉

     
  11. tante annie

    januari 11, 2009 at 07:43

    helaas, wegens werkzaamheden. en als alles af is, is de dooi daar

     
  12. zeezicht

    januari 11, 2009 at 10:55

    @ tante annie
    ah, ik had je verwacht! Zal proberen vandaag nog wat foto’s te maken.
    En de dooi… wel goed voor de voetgangers, want je kan hier nergens ijsvrij lopen.

     

Geef een reactie

 
