Wat een verschil in gevoel.

hpim1481_466x3502

Hopelijk is de grootste winterkou nu voorbij. Eigenaardig dat wanneer het zo’n vijftien graden vriest, je je moeilijk kan voorstellen hoe  de zomer is  met dertig graden warmte. Kom je dan uit de schaduw in volle zon, lijkt de hitte als een gewicht op je hoofd te vallen.

Hetzelfde gevoel wanneer het echt zo heet is, kan je je dat gevoel van de kou in de vriestijd niet voorstellen, het lukt amper.

Het is nog te vroeg om te zeggen dat de winter voorbij is, ’t kan nog steeds opnieuw beginnen. Maar het is bijna februari en dan worden de dagen langer. Heb je dan zoveel geluk om een straaltje zon te zien, lijkt het wel of je huid het goedje opslurpt.

Aan dat idee hou ik mij vast, want deze voorbije tijd heeft mij een beetje depri gemaakt.

24 thoughts on “Wat een verschil in gevoel.

  1. Als ik oververhit geraak in een te warm bad, kan ik me meteen het 30 graden gevoel weer voorstellen.
    De winter pakt traditioneel veel mensen in hun dip. We hopen op een stralend voorjaar.

  2. Schoon is dat 🙂
    Ik zei enkel dat je niet tot februari hoeft te wachten op het lengen der dagen, dat is namelijk al even bezig. ’s Ochtends merk je dat nu nog niet, ’s avonds al wel. (dat verschil komt doordat het middelpunt van de dag ook varieert, en het is dat middelpunt dat voor de zon van belang is)

  3. Een strenge winter en een warme zomer. Zo heb ik het het liefst. Voor mij mag het nog een paar weken vriezen dat het kraakt. Ik word eerder depri van donker regenweer. Eender wanneer dat plaatsvindt.

  4. Ik ben het met ‘flo’ eens, voor mij part mag het nog vriezen dat het kraakt.
    Sombere grijze regendagen, raken mijn ziel.

    Ik wens je allezins andere dagen toe, geen depri dagen.

  5. @ zapnimf
    Ik weet wel, maar het is meer iets dat tussen de oren zit denk ik zelf.

    @ ivan
    Dat de dagen al lengen weet ik. Maar dit is zo ’n gevoel dat duurt tot half februari en dan zie ik het meestal weer zitten.

    @ flo
    Nu vind ik dat somber regenweer ook niet fijn, maar in de zomer stoort mij dat niet. Ik zal daar nooit voor thuisblijven.

    @ madameblogt
    Het mogen er ook meer dan twee zijn. Het is vooral het gevoel dat het voorjaar nadert.

    @ tania
    Och ja, depri dagen gaan en komen, maar ik moest het eens kwijt en daarvoor is een blog gemakkelijk.

  6. Nochtans is februari statistisch gezien de koudste maand. Afwachten dus.
    Ik ben een mens die licht nodig heeft. In dat verband exposeerden de afgelopen vriesweken met hun heldere luchten en veel zon voor mij de ideale winterse weersomstandigheden. Thans is het somber, en dat stemt mij net zo.

  7. Moet ik je nog zeggen hoe ik erover denk, zeezichtje? Nee hé, jij kent mij op dat vlak wel al hé, ik weet dat.
    En mocht je toch nog twijfelen…mijn reactie hierop staat op mijn blogsken…

  8. @ (mw)
    Oh ja, vrieslucht èn zon, dat is prima. Maar hellende voetpaden met ijs… aiaiai…

    @ micheleeuw
    dat is zo moeilijk voor te stellen dat het bij jou niet gesneeuwd heeft. 😉

    @ tijdtussendoor
    Maar het zal al snel weer lente zijn… heerlijk!

    @ Margo
    Ik wandel ook graag aan zee in de kou, in elk weer zelfs, zolang ik maar niet uitglijd.

  9. Ik kan mij dat ook totaal niet inbeelden dat het in de zomer wel eens dertig graden kan worden. Net zoals ik het me in de zomer niet zou kunnen voorstellen dat ik bij een tempertatuur van ongeveer vijf graden kan zeggen dat het wel aangenaam is buiten.

  10. Laat ik beginnen met het begin. Heel mooi en boeiend blog!
    Proficiat!

    Twee jaar geleden op 6 januari landden wij in Parijs,
    na een bezoek aan onze dochter in Afrika.
    De rest van de reis naar Brussel was per TGV.
    In het station -1°, toen we inchecten in Mali nog 40°.

    Maar toen we thuiskwamen, en slapen gingen, o weh,
    2 donsdekens, pyama, trui, kamerjas, 2 paar sokken
    en de verwarming helemaal open.
    Het heeft 24 uur geduurd, vooraleer we terug op
    temperatuur waren. FLEXIBEL, wat is dat?
    ria

  11. @ anna
    jij verwoordt nu echt wat ik bedoel!

    @ annetanne
    Ik wil alleen geen ijs op de voetpaden.

    @ Leibele
    maar dat is de winter op de kalender, dat heeft niets met gevoel te maken.

    @ vandepotgerukte
    in Spanje is het toch ook niet altijd mooi weer?

    @ ria
    Ja dat was wel een héél groot verschil! 🙂

    @ Dorien
    Hé, de lente niet overslaan, want dat is eigenlijk het mooiste seizoen.

  12. Donkere winters vol regen, daar heb ik het moeilijk mee. Maar die kou, dat ging me wel af. Misschien gewoon omdat ik hem trotseerde en toch naar buiten trok, wat ik met regen helemaal niet doe.

  13. @ veerle
    Nu is het weer ideaal. lichte nachtvorst en dan zon.
    Ik hou niet van de feestdagen, die maken mij depri en dan de gladheid die mij thuishield. Hier was het echt heel erg, iedereen had klachten over de voetpaden.
    Maar als ik naar buiten kijk gaat het al stukken beter!

Geef een reactie

