De ganzenfanfare.

ganzen-09-002_466x350Wie heeft ze al gezien? De marcherende ganzen, op  maat van de muziek. Of ze er gelukkig mee zijn… ik zou ’t niet weten, maar het is wel grappig om te zien.

Vorig jaar liepen ze ook al eens parade, maar toen was er minder volk en vormden ze meer een lange rij achter elkaar. Op een foto sta ik erbij (de grootste gans vanachter) maar die ga ik jullie besparen.

(de foto’s werden gemaakt door Hildeken)

ganzen-09-004_466x350ganzen-09-007_466x3501ganzen-09-009_466x350

19 thoughts on “De ganzenfanfare.

  1. @ liza
    Ik hoop met je mee, want het is toch iets speciaals om te zien!

    @ lia
    waarom niet? ik plaats mijn eigen face niet op mijn blog. 😉

    @ Margo
    ik geloof dat het Ollanders zijn.

    @ zapnimf
    Zouden het dezelfde zijn?
    Ik zag mensen met hun hoofd een beetje schuin, proberen in te schatten of zo’n waggelbeest in hun oven zou passen.

  2. @ madameblogt
    En of! Ze stappen redelijk snel en misschien dat ze daardoor zo mooi in de maat blijven. Koddig hoor, die wiegelende achterwerken samen van links naar rechts en terug.

    @ micheleeuw
    Zouden zulke grote ganzen kunnen vliegen?
    Misschien is het omdat ze weten dat aan het einde van de toer een rustplaats is met eten en drinken. ik zal die foto er nog bijzetten.

  3. @ Dorien
    Een echte kalender heb ik nergens gevonden. Maar als je googelt op ‘ganzenfanfare’ kom je verschillende sites tegen.
    Ook mensen die het een schande vinden, maar voor zover ik heb kunnen zien, worden ze goed behandeld.
    Het schijnt dat ze vooral in ‘De Efteling’ te bewonderen zijn.

  4. Ach die ganzen worden nergens toe gedwongen en zien er inderdaad zeer goed verzorgd uit. Die gasten hebben gewoon goed opgelet in de biologieles toen het over inprenting en Konrad Lorenz ging. Er gebeuren waarlijk veel en veel ergere dingen met dieren om hier aanstoot aan te nemen.

  5. @ bart
    Ik heb ergens gelezen dat deze ganzen als kuiken al tam gemaakt worden.
    Ze zijn altijd onder de mensen en worden opgeleid om te marcheren.
    Er was ook geen enkele te zien die niet vooruit wilde.

  6. Schoon, hoe die beestjes waggelen. Ik wil dit jaar twee eenden in mijn tuin, met een vijvertje en een hokje en zo. Ze zijn zo grappig. Eentje krijgt alvast jouw vorige blognaam, lijkt me erg toepasselijk.

  7. Reeds van in de middeleeuwen (en misschien zelfs nog vroeger) werden ganzen gehoed. Zo gek vind ik het dus niet dat ze die mens volgen. ’t Zal wel grappig om zien zijn, denk ik, vooral omdat ze in de maat lijken te stappen.

  8. @ veerle
    Als je de kans krijgt moet je ze zeker zien, het is de moeite waard!

    @ Koen
    Ik ben vooral blij dat ik toch foto’s heb. Voor die ene keer dat ik mijn apparaat niet meehad.

Geef een reactie

