RSS

Klachten van toeristen.

20 Mrt

images2Vakantiegangers melden zich bij hun Britse reisbureau met de vreemdste klachten. De Daily Telegraph maakte een top twintig. Wat dacht u bijvoorbeeld van: “Het strand was te zanderig”. De volgende opmerkelijke klachten werden genoteerd.

1. Een man zag een overduidelijk opgewonden olifant bij een drinkplaats. Zijn huwelijksreis was volgens hem verpest omdat hij zich “zwaar onderbedeeld” voelde.

2. Een vrouw dreigde de politie te bellen omdat ze naar eigen zeggen door het hotelpersoneel in haar kamer was opgesloten. In werkelijkheid bleek ze het ‘Do Not Disturb’ label aan de binnenkant van de deur als een verbod te zien om haar kamer te verlaten.

3. “Het strand was te zanderig“.

4. Een gast in een Australisch hotel klaagde dat de soep te dik en te sterk was. Hij bleek per ongeluk de vleessaus te hebben opgedronken…

5.Topless zonnen op het strand zou verboden moeten worden. Mijn vakantie is verpest omdat mijn man de hele dag naar andere vrouwen zat te loeren.”

6. “We kochten een Ray-Ban zonnebril bij een straatverkoper voor 5 euro. Deze bleek later nep te zijn…’

7. “Niemand had ons verteld dat er vissen in de zee zouden zwemmen. Onze kinderen zijn erg geschrokken.’

8. “Onze vlucht van Jamaica naar Engeland duurde ruim negen uur, terwijl de Amerikanen er maar drie uur over deden.”

9. “Mijn verloofde en ik hadden een kamer geboekt met twee bedden. We kregen echter een tweepersoonsbed. Ik hou u nu verantwoordelijk voor het feit dat ik zwanger ben.”

10. “In vergelijking met het driekamerappartement van onze vrienden was ons appartement met één kamer aanzienlijk kleiner“.

11. “In de brochure stond: geen kappers op de locatie. Wij zijn kappers in opleiding, mogen we er nu dan wel komen?”

12. Over een vakantie in Spanje: “Er zijn te veel Spanjaarden, de receptioniste spreekt Spaans, het eten is Spaans en er zijn te veel buitenlanders.”

13. “Het strand zag er niet uit zoals in de brochure. In de brochure is het geel, maar in het echt is het wit.”

14. “We moesten buiten in de rij staan, zonder airconditioning.”

15. “U bent als touroperator verplicht ons van tevoren te verwittigen van lawaaierige hotelgasten.”

16. “Ik ben geprikt door een mug. Niemand had me gewaarschuwd dat ze prikken.”

17.
“Het zou in de folder vermeld moeten worden dat de lokale winkel geen lekkere koekjes verkoopt.”

18. “Het is ronduit lui van de lokale winkeleigenaren om hun zaak ’s middags te sluiten. Tijdens de siësta heb ik vaak dingen nodig, het zou verboden moeten worden.”

19. “Bijna elk restaurant dat ik tijdens mijn reis naar Goa (India) tegenkwam had, tot mijn walging, curry op het menu. Ik hou helemaal niet van scherp eten.”

20. “We hadden een excursie geboekt naar een waterpark. Maar niemand had ons verteld dat we een zwembroek en handdoek mee moesten nemen.”

 
22 reacties

Geplaatst door op maart 20, 2009 in dagelijks, krant, toeristen, vakantie

 

22 Reacties op “Klachten van toeristen.

  1. Madame

    maart 20, 2009 at 22:12

    LOL Geweldig die toeristen!

     
  2. Linn

    maart 20, 2009 at 22:33

    Ofwel zijn sommige mensen echt heel dom ofwel zijn een aantal van die klachten niet serieus te nemen. Maar het is wel grappig natuurlijk.

     
  3. sneeuwkoningin

    maart 20, 2009 at 22:42

    Prachtig!Vooral die van te veel spanjaarden in spanje,zal wel niet benidorm geweest zijn 😉

     
  4. zeezicht

    maart 20, 2009 at 23:03

    @ madameblogt
    Goed om het weekend in te lachen!

    @ Linn
    Er bestaan van die mensen daar ben ik zeker van. 😉

    @ sneeuwkoningin
    ik denk het ook niet.

     
  5. Adelheid

    maart 21, 2009 at 06:00

    Hahaha er zwommen vissen in de zee…

     
  6. klaproos

    maart 21, 2009 at 09:10

    whaahhahahaha
    wat een leuke klachten:-)
    zouden mensen ze zelf geloven ook nog:-))

     
  7. georgina

    maart 21, 2009 at 09:44

    Inspiratie voor Little Britain! 🙂 LOL

     
  8. Duvel

    maart 21, 2009 at 10:36

    Ik vind die klachten allemaal heel terecht en zeker niet grappig.
    Tijdens mijn vlucht naar Spanje werd er helemaal geen rekening gehouden met mijn hoogtevrees. Zelfs niet tijdens de terugreis.
    Bovendien was het zeewater daar zout. Heel vies.

     
  9. lia

    maart 21, 2009 at 12:26

    hahahahhaa

    1 je zal er maar eentje hebben als een olifant … mij lijkt 30 cm al een last
    2 domme muts! LOL
    3 ga dan ergens anders heen, kies ene lekker rotsje uit om op te liggen
    4 er zijn ergere dingen hahaha wat een gast!
    5 kijken mag! tenslotte kan je er ook voor zorgen dat je man enkel naar jou kijkt 😉
    6 ja raar hè, zo kocht ene vreindin van me een zak met keien, kwam ze ook in het hotel achter ik zou ter plaatsen gekeken hebben
    7 wat raar nou vissen in de zee
    8 hahhah OMG je hebt echt overal mensen voor!
    9 tja je benen dicht houden is ook een kunst!
    10 wat kan ik zeggen
    11 het IQ spreekt boekdelen
    12 goodness gracious!
    13 dat meen je toch niet!
    14 moeten ze ier komen in de winter om buiten te gan roken tijdesn een avondje uit!
    15 ja en dat weet je van te voren idd!
    16 ne want thuis doen ze dat niet!
    17 neem je lekkere koekjes zelf mee!
    18 wat een cultuur schok zeg, je kan ook sochtends of na de siesta boodschappen doen!
    19 mensen weten echt niet waar ze heen gaan! mensen kijken in de regel juist daar naar want eten moet je toch doen, overa!
    20 droogzwemmen ook leuk!

    hilarisch dit, mensen! je hebt ze echt in alle maten en soorten!

     
  10. micheleeuw

    maart 21, 2009 at 12:56

    Schitterend ! Ja, er zijn zo van die mensen … De dochter van mijn vorige vriend heeft zo een stage gedaan in een gemeentehuis ergens in Spanje. Ze heeft ook zo van die verhalen vertelt. 😆

     
  11. Margo

    maart 21, 2009 at 18:26

    Heerlijk leesvoer!

     
  12. fotomart

    maart 21, 2009 at 19:15

    Echt meegemaakt: In Tunesië, hotel met zwembad. Helaas was er geen water in! En vorig jaar in Tenerife: een openluchtbubbelbad met IJSKOUD water, brr! Of, dan zit je in Spanje en krijg je English breakfast voorgeschoteld.
    Enne.. die olifant zou ik wel eens willen bezig zien!!! Uiteraard nadat ik bekomen ben van die vissen in zee!

     
  13. zeezicht

    maart 21, 2009 at 23:33

    @ Adelheid
    Ja, wat hadden ze daar anders verwacht?

    @ klaproos
    zijt daar maar zeker van!

    @ georgina
    je kan niet anders dan er mee lachen hé.

    @ Duvel
    dat komt er van, goedkope reizen nemen! Als je meer betaalt zullen ze wel met je wensen rekening houden.

    @ Lia
    hier hoef ik niets meer aan toe te voegen…

    @ micheleeuw
    ik denk dat zo’n mensen er boeken kunnen over schrijven.

    @ Margo
    Het hoeft niet steeds ernstig te zijn. 🙂

    @ fotomart
    je zou nog wel eens kunnen verschieten van die olifant!

     
  14. Dorien

    maart 23, 2009 at 08:21

    Die verwende toeristen toch 😉

     
  15. zapnimf

    maart 23, 2009 at 11:10

    Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Behalve dat van domme mensen misschien.

     
  16. zeezicht

    maart 23, 2009 at 12:36

    @ Dorien
    Volgens mij kunnen die mensen niet logisch denken.

    @ zapnimf
    mensen gaan op vakantie en willen dan leven net zoals thuis. 😉

     
  17. nagolore

    maart 24, 2009 at 12:22

    Formidaaabel, …gewéldigh !
    en dan nog aangevuld met Lia, die ook een mooie duit in’t zakje doet…
    Jaaa,…geweldigh!

     
  18. zeezicht

    maart 24, 2009 at 13:20

    @ nagolore
    Ja Lia heeft er werk van gemaakt, en zo wordt de lijst nog indrukwekkender en grappiger!

     
  19. Kim

    maart 24, 2009 at 15:20

    Ongelooflijk! Wel hilarisch om te lezen.
    Ik werk zelf op de personeelsdienst van Erperheide (Center Parcs)en hier val je ook soms achterover met wat voor klachten sommige gasten een stukje van hun vakantie proberen terug betaald te krijgen…

     
  20. zeezicht

    maart 24, 2009 at 20:02

    @ Kim
    Ik kan mij goed voorstellen dat het in ’t echt ook zo gaat.
    Je vindt er misschien inspiratie voor je blog in?

     
  21. annava

    maart 25, 2009 at 16:05

    grappig, dit maakt men dag méér dan goed. Oerdomme toeristen, ze moeten er ook zijn natuurlijk

     
  22. zeezicht

    maart 25, 2009 at 18:34

    @ annava
    Fijn toch dat iemand die uitspraken noteert, zodat we allemaal wat kunnen lachen!

     

Geef een reactie

 
