RSS

De Windmolenfontein.

06 Apr

hpim1555_466x350

Dit is een van de fonteinen die je verwelkomen wanneer je Genk binnenrijdt.

Maar net op de dag dat ik besluit om een foto te gaan maken, heeft iemand het in zijn hoofd gehaald om de kranen dicht te draaien. Ook de (beloofde) zon is niet op het appèl. Moest ik een andere keer teruggaan voor een foto, dan zijn de Paasbloemen waarschijnlijk al uitgebloeid. Dus; geen opspuitend water en geen zon.

Aan de andere kant van het park, zou er gestart worden met  een toren-flatgebouw, van maar liefst honderd meter hoog en drie appartementen breed. Het heeft zelfs in de krant gestaan, maar ik hou het voor een aprilgrap. Ik heb het ook al gelezen in verschillende versies, maar geloof er dus niet in.

Mijn wandeling gaat verder langs de vijvers, waar ik mij een ijsje koop. Dat deel ik met een bedelende zwaan. Ik op het staketsel en zij net onder mij. Wanneer ze mij een stukje van de koek ziet afbreken, doet ze haar bek wagenwijd open. Door de wind lukt het niet zo goed om de stukjes er in te mikken. Heel even wil ze omhoog springen, maar ik denk op tijd aan mijn vingers. Wanneer ze het laatste stukje verslonden heeft, toon ik haar mijn lege handen en zeg; alles op. Meteen draait ze zich om, op zoek naar betere plaatsen.

Het volgende tafereel kwam ik ook nog tegen. Vraag me niet wat de bedoeling hiervan is, maar zo zie je maar dat je je foto-apparaat steeds moet bijhebben.

hpim1564_466x350

hpim1567_466x350

 
16 reacties

Geplaatst door op april 6, 2009 in dagboek, foto's, Genk, molenvijvers

 

16 Reacties op “De Windmolenfontein.

  1. zapnimf

    april 6, 2009 at 12:36

    Waarom die kerel een rood kleedje aanheeft, wil ik ook wel weten.

     
  2. Mick

    april 6, 2009 at 13:01

    leren op water lopen?
    het is tenslotte de heilige week!

     
  3. madameblogt

    april 6, 2009 at 15:07

    Durf jij een zwaan voeren? {ril, huiver} Dat kunnen nochtans serieuze kwajongens zijn.

     
  4. zeezicht

    april 6, 2009 at 16:42

    @ zapnimf
    Ja, spijtig dat ik het niet gevraagd heb hé!
    Het kan evengoed een vrijgezellenfeest zijn, je ziet tegenwoordig die gasten de raarste dingen uitvoeren.

    @ Mick
    Wie weet?
    Of Cleopatra die haar pruik verloren heeft… 🙂

    @ madameblogt
    Oh maar de zwanen zijn hier heel tam hoor, zolang ze geen kuikens hebben.
    Alhoewel toen ze aanstalten maakte om te springen, ging ik toch een stapje achteruit.

     
  5. Xray

    april 6, 2009 at 19:34

    Veel moois ontdek jij tijdens het wandelen. Leuk hoor.

     
  6. zeezicht

    april 7, 2009 at 08:06

    @ Xray
    Het zijn de kleine dingen die je moet zien hé! (en je foto-apparaat bijhebben) 😉

     
  7. klaproos

    april 7, 2009 at 10:48

    ahhh dan ga je vast nóg weleens mooie foto’s nemen daar 🙂
    dan wacht ik nog even 🙂
    die jongens zijn vast studenten die een opdracht moeten doen 🙂

    leuk om te zien
    groetjes
    klaproos

     
  8. zeezicht

    april 7, 2009 at 16:30

    @ klaproos
    Ik neem regelmatig foto’s van het park.
    Jij hebt anders ook mooie reeksen beelden op je site staan!

     
  9. Margo

    april 7, 2009 at 17:54

    Misschien zijn ze een vrijgezellending aan ’t vieren, alhoewel het toch nog maar snotneuzen lijken. Ik denk eerder aan leiders van een jeugdbeweging die oefenen in het sjorren van een vlot. Of een “doop” van een nieuwe leider, kan ook. Ik werd ook gedoopt toen ik leidster werd. Hilarische toestanden, zowel binnen als buiten. Dit zou wel zoiets kunnen zijn. Je had het moeten vragen he, zeezichtje, nu zullen we voor eeuwig en altijd in het ongewisse blijven, dedju :- )

     
  10. zeezicht

    april 7, 2009 at 19:44

    @ Margo
    Ja stoem van mij hé om het niet te vragen…
    misschien komt er eens een van hen op dit blog terecht en kan hij het ons vertellen?
    stoem, stoem, stoem…

     
  11. micheleeuw

    april 8, 2009 at 16:14

    Leuke foto’s van een leuke wandeling, zo te zien. De zon was niet nodig.

     
  12. zeezicht

    april 8, 2009 at 20:23

    @ micheleeuw
    Natuurlijk gaat het ook zonder zon, maar het is toch leuker wanneer ze van de partij is. 🙂

     
  13. lia

    april 11, 2009 at 10:47

    lekker onderweg zo zie je nog eesn wat!

    {-♥-}

     
  14. zeezicht

    april 11, 2009 at 11:44

    @ lia
    er is altijd wel wat te zien.

     
  15. fotomart

    april 12, 2009 at 23:18

    Dat is gewoon iemand die voor Jezus aan het studeren is. Hier leert hij over het water te lopen. Ik denk dat hij nog veel zal moeten oefenen.

     
  16. zeezicht

    april 13, 2009 at 02:23

    @ fotomart
    heel even dacht ik dat je bij het verkeerde postje gereageerd had. (de andere Jezus) 😉
    maar je hebt gelijk, aan deze is nog veel werk!

     

Geef een reactie

 
