RSS

Genieten van de zon en het uitzicht.

14 Apr

Záááálig! Om elf uur zit ik op mijn terrasje. In mijn gemakkelijke vlinderstoel met de Story om te lezen. Naja… lezen…

Ik heb mij laten verleiden door een misleidende titel op de voorpagina. Maar eigenlijk staat er zo goed als niets in. Ik kan mij de laatste keer zelfs niet meer herinneren dat ik een Story kocht.

Het weekblad ligt al snel op mijn schoot. Ik heb een mooi, weids uitzicht.

Er ligt daar beneden een bloemen-groenten-tuintje, heel mooi verzorgd.  Enkele mannen zijn bezig om een boom te verwijderen. Ze hebben er een zware Jeep bijgehaald om het klusje te klaren. Het brengt herinneringen aan vroeger omhoog. Toen ik ook nog een tuin had. Als er dan een speciaal werk  moest gedaan worden, waren er enkele werkers en veel kijkers, net zoals hier. Er wordt veel uitgelegd en nagemeten. Ondertussen hebben ze natuurlijk ook al dorst gekregen en worden de flesjes fris bier uitgedeeld.

Het duurt een hele tijd. Zo ’n boom, die daar jarenlang geworteld heeft, spartelt wel wat tegen. Maar de machine haalt het van de natuur, met hulp van enkele kappende en schuppende mannen.

Leuk als je alleen maar hoeft te kijken hoe anderen werken…hpim1577_466x350

 
17 reacties

Geplaatst door op april 14, 2009 in dagboek, dagelijks, natuur, zon

 

17 Reacties op “Genieten van de zon en het uitzicht.

  1. madameblogt

    april 14, 2009 at 20:34

    En leuk dat je de tuin waarop je zicht hebt niet hoeft te onderhouden.

     
  2. Martine

    april 14, 2009 at 21:26

    April… het moment dat de boomsappen volop circuleren. Niet echt het goede moment om een boom te lijf te gaan. Normaal doet men dat vóór de lente begint.

     
  3. zeezicht

    april 14, 2009 at 21:37

    @ madameblogt
    Oh maar vroeger deed ik mijn tuin ook zelf hoor. Maar kijken is ook leuk.

    @ Martine
    Die boom zal in de weg gestaan hebben of was dood…

     
  4. annava

    april 15, 2009 at 08:27

    Ik kan daar van genieten, andere mensen zien werken terwijl je zelf op je lui gat ligt. Is dat gemeen?

     
  5. Margo

    april 15, 2009 at 11:41

    Zeezicht houdt van werken.
    Ze kan er uuuuren op staan kijken.
    : -)

     
  6. zeezicht

    april 15, 2009 at 17:56

    @ annava
    Neuh… dat mag. 🙂

    @ Margo
    Ik heb er een uur op ZITTEN kijken. Dat is niet hetzelfde, das nog beter!

     
  7. Nes

    april 15, 2009 at 19:30

    Ik zal eraan denken hier ooit iets uit de grond verwijderd moet worden!

     
  8. lia

    april 15, 2009 at 20:54

    jammer dat ze zó’n boom neerhalen, maar ja de wortels zullen wel zijn begonnen met het wegdek op tillen … ik verkies toch een boom boven een strak wegdek … en ja andere zien werken is altijd leuk 😉

    {-♥-}

     
  9. clara

    april 16, 2009 at 08:23

    Dat het boeiender is dan Story lezen geloof ik graag.

     
  10. zeezicht

    april 16, 2009 at 08:47

    @ Nes
    Ga je dan ook zitten kijken?

    @ lia
    Ik denk dat de boom in de weg stond, omdat daar de oprit naar de garage ligt.
    Ja als een boom valt lijkt het of er iemand sterft…

    @ clara
    Vermoedelijk zal die Story nooit uitgelezen worden. 😉

     
  11. Yolanda Elizabet

    april 16, 2009 at 15:35

    Niet gek zo’n onderhoudsvrij bloemen en groentetuintje daar benee, hier is het hard werken geblazen om er iets moois van te maken, maar ik doe dat graag. 😉

    De story is niet mijn blad, dat laat ik zelfs bij de kapper of tandarts links liggen.

     
  12. zeezicht

    april 16, 2009 at 21:30

    @ Yolanda E
    Oh maar het is een oudere man die het tuintje onderhoudt en hij werkt er toch vele uren in hoor.
    En de Story is ook niet mijn blad, ik nam hem gewoon mee zonder na te denken.

     
  13. zapnimf

    april 17, 2009 at 09:49

    Ik vind uw uitzicht eigenlijk ook best te doen. Met of zonder boom.

     
  14. micheleeuw

    april 17, 2009 at 12:49

    Heerlijk zo kunnen genieten ! Hopelijk heb je nog veel zo’n dagen, wij dan ook ! 😆

     
  15. zeezicht

    april 17, 2009 at 15:17

    @ zapnimf
    Er staan nog genoeg bomen hoor, ook aan de andere kant.

    @ micheleeuw
    Ah, slim gezien van je hé? Maar hopelijk niet teveel herfstdagen zoals vandaag.

     
  16. elke

    april 17, 2009 at 20:08

    Mijn beste zeezicht, er staat NOOIT iets in de story. Echt, nooitenooit!

     
  17. zeezicht

    april 18, 2009 at 09:00

    @ elke
    ja dat heb ik gemerkt.
    Maar er zijn toch mensen die de Story graag lezen, mag van mij hoor!

     

Geef een reactie

 
