RSS

Zomaar een zaterdag.

27 Apr

taichizeetaiOp 25 april was het wereld-tai-chi-dag. Overal komen beoefenaars bijeen om samen in groep te bewegen. Net zoals in China.

Daar is het een heel gewoon dagelijks gebeuren. De mensen doen hun tai chi gewoon in het park.

Hier is er een dag per jaar voor uitgeroepen.

Mijn lesgeefster is van Hasselt en dus moest ik daar naartoe. Volgens mijn boekje kon ik de bus nemen om half tien en dan zou ik om acht vóór tien aan de Kapermolen zijn, mooi op tijd.

Maar oh ramp, de één had ik moeten nemen. De 45 stond een half uur in de file en nog mooier ik miste mijn halte, wat maakte dat ik van het Dussartplein nog tevoet terug moest. Dan kwam er nog bij dat het te doen was op de weide heel achteraan en ik juist een half uur te laat was.

Dit is helemaal niets voor mij, meestal ben ik overal te vroeg.

Ik plaatste mij onopvallend in de grote kring en deed mee. Ze waren nog bezig met ontspanningsoefeningen. (en ik was niet de laatste)

Heerlijk was het, de zon scheen zalig warm. Iedereen was in ’t zwart, met t-shirt waar de yin-yang tekens op staan en enkele Chinese opschriften. Het is mooi, die bewegende massa. En dan te bedenken dat in vele steden hetzelfde bezig was, overal ter wereld.

Namiddag zou het gaan regenen, dus besloot ik om maar naar huis te gaan. Terwijl ik de borden aan de bushalte bestudeerde, reed mijn bus voorbij. Gelukkig hoefde ik maar een twintig minuutjes te wachten. Ondertussen kon ik de banaan opeten die ik bijhad en mijn flesje Agrum aanspreken.

’s Avonds kon ik nog mee naar een quiz, georganiseerd door het VAC. Ingeschreven was ik niet, maar omdat er groepen van vijf mochten gevormd worden, kon ik misschien meedoen waar er een persoon te weinig was.

En ja hoor, het lukte. Een jong koppel verwachtte nog een vriend, maar dan waren ze nog maar met drie. Ze vonden het leuk dat ik erbij kwam. (vier weten meer dan drie)

Maar owee, ze dachten dat het enkel over muziek ging, terwijl het een quiz algemene kennis was. De twee mannen waren heel sterk in muziek… maar daar hield het dan ook op. Dus hebben wij, de twee vrouwen bijna alles alleen moeten doen, wat maakte dat we ahum… tweede laatste eindigden.

Maar ik moet zeggen het was aartsmoeilijk. Toch leuk.

Zo werd ik een jaartje ouder, (een jaartje jonger zou belachelijk zijn) Om een bepaalde reden vier ik dat niet. Ik heb wel kaartjes gehad en sms’jes.

Zondagmiddag werd ik door mijn zoon getrakteerd op een etentje en het was echt gezellig.

Een bos meiklokjes siert mijn tafel en verspreidt het beste parfum dat er bestaat.

Jammer dat ze zo snel verwelken.

 
18 reacties

Geplaatst door op april 27, 2009 in dagboek, dagelijks, natuur, quiz, tai chi, zen, zon

 

18 Reacties op “Zomaar een zaterdag.

  1. elke

    april 27, 2009 at 14:05

    Gelukkige verjaardag, Zeezicht!
    Je Tai Chi kan ik niet delen. Mijn vriend vermoedelijk des te meer. (waarmee ik niet bedoel dat ik mijn vriend wil delen)

     
  2. hilde

    april 27, 2009 at 14:22

    dikke proficiat 😉

     
  3. lia

    april 27, 2009 at 15:28

    nou dan alsnog proficiat! super dat je aan tai chi doet … ik moet ook zo iets gaan doen, maar ik ben in mijn eentje zo verrot moeilijk te activeren voor dat soort dingen … dat is met sporten ook, ik doe het wel graag maar niet alleen …

    hahahahaoed bezig jullie vrouwen met die quiz!

    en nu zie ik waar Martine mij vandaan heeft, Martine reageert ook bij jou 😉

    {-♥-}

     
  4. zapnimf

    april 27, 2009 at 19:17

    Jij viert hem dan misschien niet, maar ik wil wel ‘gelukkige verjaardag’ roepen!
    En voor het volgende jaar : leer tegoei de bus nemen!

     
  5. fotomart

    april 27, 2009 at 20:19

    Toch een gelukkige verjaardag! Ook al gaat die zonder knalfuif voorbij.

     
  6. madameblogt

    april 27, 2009 at 21:37

    Ik mag je toch veel geluk wensen in je nieuwe levensjaar, hè? 😉

     
  7. zeezicht

    april 28, 2009 at 09:34

    @ elke
    Bedankt! Maar je vriend moet je zeker niet delen, nooit doen. 😉

    @ hilde
    mercikes!

    @ lia
    bedankt Lia. Maar gaan sporten is enkel maar willen. Als je moet wachten tot iemand je pusht, kan het nog lang duren hoor!

    @ zapnimf
    ook bedankt! Ik had wel de juiste bus, maar de file was niet voorzien en ook niet dat ik mijn afstap voorbij reed. 🙂

    @ fotomart
    Knalfuiven zijn aan mij niet besteed, maar de wensen neem ik graag in ontvangst.

    @ madameblogt
    Heel graag madame, ik kan het gebruiken.

     
  8. clara

    april 28, 2009 at 13:05

    En nóg (late) felicitaties.

     
  9. Adelheid

    april 28, 2009 at 14:27

    Van mij ook de beste wensen voor je verjaar+1dagdag!
    Die wereldtaijidag heb ik gemist (in Lokeren werd die ook “gevierd”), niet in forme, gelukkig weet ik dat ik elk jaar de kans heb! ’t Is waarschijnlijk tof, met zoveel mensen samen!

     
  10. micheleeuw

    april 28, 2009 at 17:15

    Ook wil je alsnog proficiat wensen !
    Het moet een leuk, indrukwekkend zicht zijn geweest, zo allemaal op die weide. En iedereen tegelijk dezelfde bewegingen ? Prachtig !

     
  11. Nes

    april 28, 2009 at 18:09

    Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  12. zeezicht

    april 28, 2009 at 20:07

    @ clara
    evengoed bedankt!

    @ Adelheid
    Ook bedankt! De tai chi was heel fijn. En we hadden geluk met het weer. Ondanks de regen die voorspeld was, scheen er een lekker warm zonnetje!

    @ micheleeuw
    Euh… iedereen tegelijk dezelfde bewegingen… dat kunnen alleen de Chinezen. Maar we doen ons best. En leuk was het.

    @ Nes
    Merciiiiiii!!!!!!

     
  13. biezonder

    april 29, 2009 at 08:16

    Een beetje laat, maar toch nog mijn welgemeende felicitaties!

     
  14. zeezicht

    april 29, 2009 at 11:48

    @ biezonder
    Bedankt, het is nooit te laat voor vriendelijkheid!

     
  15. Elise

    mei 1, 2009 at 07:57

    hey zeezicht,

    gelukkige verjaardag dus! Het is toch een mooie dag geweest lijkt me. En al vier je het niet, sms’jes enzo krijgen is toch ook eens leuk 🙂

     
  16. aquarius

    mei 1, 2009 at 08:07

    een zeer late proficiat nu pas gelezen maar ik kom terug
    blij met je bezoekje

     
  17. zeezicht

    mei 1, 2009 at 18:09

    @ Elise en aquarius
    Heel erg bedankt!

     
  18. Margo

    mei 2, 2009 at 12:44

    Beter laat dan nooit: een gelukkig verjaarjaar, zeezichtje!

     

Geef een reactie

 
