RSS

Genk pakt de beker!

24 Mei

imagessjaalEn we hebben het geweten naar het lawaai te oordelen.

Op het stadsplein stond waarschijnlijk een reuzenscherm opgesteld en alle café ’s doen dan ook nog eens mee met grote tv’s zodat er niemand iets moet missen.

Zonder de einduitslag te weten hoor je aan de toeterende auto’s dat ze gewonnen hebben. En schreeuwen en zingen…

Ik gun de supporters hun plezier, maar die gaan nog niet zomaar naar huis. Neen ze wachten de aankomst van hun ploeg op, die waarschijnlijk daar in Brussel ook eerst nog vieren.

Je kan je voorstellen dat er heel laat vroeg een einde kwam aan het getoeter. Zou de benzine dan toch niet zo duur zijn als er beweerd wordt?

Deze morgen zullen er weer tonnen vuil achtergebleven zijn en hier en daar zal nog wel de ene of andere supporter in ontbinding liggen, zich afvragend waar hij eigenlijk is.

Tegenwoordig interesseert voetbal mij niet meer, maar dat is ooit (jaja) wel anders geweest.

Toen ik in de koffieshop werkte, kende ik veel spelers persoonlijk. Dat is in de tijd van de vorige beker eind jaren negentig, denk ik. De glorietijd van Branko Strupar. Haha, ik heb nog spaghetti voor hem gereedgemaakt.

Met zijn vrouw was ik eigenlijk zo’n beetje bevriend. Ik heb nog wat meegeholpen om haar Nederlands te leren. Toen was ze nog niet zo lang in België. Ondertussen spreekt ze het perfect, maar ik heb haar al enkele jaren niet meer gezien.

Als ik nu een andere mentaliteit had, kon ik misschien hun privé-leven te grabbel gooien verkopen aan de boekskes?

Haha, niet met den deze…

Alhoewel, ik zou Sanja graag nog eens terugzien.

 
7 reacties

Geplaatst door op mei 24, 2009 in bloggen, dagboek, dagelijks, Genk, voetbal

 

7 Reacties op “Genk pakt de beker!

  1. prutsen

    mei 24, 2009 at 19:45

    Ik woon ook in de buurt en moest gisteren meteen denken aan al die arme zielen wiens nachtrust verstoord zou worden. Wij hebben er gelukkig geen last van gehad.

     
  2. zeezicht

    mei 24, 2009 at 20:40

    @ prutsen
    vandaag hoorde ik dat er ook auto ’s vernield zijn, dat heeft niets meer met voetbal te maken.

     
  3. Margo

    mei 25, 2009 at 17:53

    Voetbal en zijn supporters en hooligans…ik zal het nooit begrijpen.

     
  4. micheleeuw

    mei 27, 2009 at 09:20

    Dat feesten kan ik begrijpen en daarvoor zou ik mijn oordoppen insteken, moest het nodig zijn en ik er hebben, maar vernielingen ? Daar kan ik niet bij !

     
  5. Adelheid

    mei 27, 2009 at 16:39

    Chique kopfoto!

     
  6. veerle

    mei 27, 2009 at 21:01

    Triestig dat er altijd vandalisme bij moet komen.

    Ik gun Genk zijn overwinning, maar had toch liever Mechelen zien winnen. Dat is me zo’n beetje met de paplepel meegegeven. Ik kan er echt niks aan doen.

     
  7. zeezicht

    mei 27, 2009 at 21:15

    @ Margo
    Ja ik vraag mij ook dikwijls af waarom het zo moet.

    @ micheleeuw
    Meestal zijn dat bendes die van ergens anders komen om rel te schoppen.

    @ Adelheid
    Bedankt! Bij gebrek aan zee, neem ik foto ’s vanop het dakterras.

    @ veerle
    eigenlijk begrijp ik het systeem ook niet goed. Ik dacht dat Genk de laatste tijd zo slecht gespeeld had?

     

Geef een reactie

 
