Hoe iemand er in slaagde om speciaal voor mij een quiz ineen te knutselen.

Afgelopen zondag heb ik bezoek gehad van twee toffe madammen,  zapnimf en chelone, twee heel bekende blogsters.

Het duurde wel even eer ze hier waren. Dat blijkt een heel verhaal te zijn. Vermits ze te vroeg van de autobaan afgereden zijn, klopte mijn uitleg niet meer, omdat ze langs een andere weg in het centrum belandden. Gewoon de tegengestelde richting. Ja en dan verdwaal je natuurlijk in de vele rotondes. Maar zelf ben ik ook niet zo onschuldig, vermits ik op een gegeven moment rechts met links verwarde in mijn uitgebreide wegbeschrijving. Zodoende zaten ze plots tien kilometer te ver. Maar uiteindelijk (oef!) stonden ze toch vóór mijn deur.

Heerlijk om beiden terug te zien!

Ik ben niet helemaal zeker of ik het ga kunnen uitleggen, maar zap had een mooie doos bij. Op het deksel stond een kikker afgebeeld (allemaal eigen werk) en het opschrift: opkikkertjesdoos.

Ze duwde mij een lijst in handen waarvan in de tekst bepaalde woorden vervangen waren door een cijfer. Als ik de woorden kon raden moest ik in de doos naar het bewuste nummer zoeken. Het waren allemaal kleine doosjes en pakketjes. De doosjes allemaal gevouwen met de hand.

Ik ga maar één voorbeeld geven: bij de zin’ het is niet allemaal kommer en kwel’ hoorde,  ja wat dacht u, de komkommer.

Zelfs tikkeneitjes van chelone’s kippetjes kwamen te voorschijn.

Zo kwam ik aan een hele hoop kleine nuttige of grappige dingen. Het was lachen geblazen. Dit is de eerste keer dat ik van iemand een quiz cadeau kreeg.

Oh ja, en van chelone kreeg ik ook nog een mooi groen plantje met kleine leeuwenbekjes. Ik ben vergeten om de naam van het fijne groen te vragen… eigenlijk weet ik zelfs niet meer of ik haar wel bedankt heb. Maar dat kan hier dus nog.

Ik had het gevoel dat er een maag verschrikkelijk gromde, dus stelde ik voor om naar de pizzeria te gaan. Mijn hinten dat het daar na halfzeven stampvol zit, drongen niet echt door.

Maar het geluk was met ons, we konden buiten op het terras eten. We hebben wel wat moeten wachten, zodat het brood en de boter voor bij de pasta al bijna op was, eer het eten er aankwam.

Chelone voelde  zich een beetje in het buitenland, met al die Italianen en het verkeer. Je weet wel: het verre Limburg enzo.

Ik denk wel dat het gesmaakt heeft, want in de borden bleef niets over, buiten mijn halve pizza.

Maar ja, op een moment komt er een einde aan de gezelligheid en werd het tijd voor de dames om te vertrekken. Hopelijk zijn ze goed thuisgeraakt.

Ik ben heel dankbaar dat ze deze moeite gedaan hebben om mij te komen bezoeken. Het was een kei-toffe dag meisjes!

https://i0.wp.com/farm3.static.flickr.com/2448/3743220863_1bc3dd727f.jpg

24 thoughts on “Hoe iemand er in slaagde om speciaal voor mij een quiz ineen te knutselen.

  1. heerlijk is dat nietwaar Zeezicht,lieve mensen die om je geven en er werkelijk moeite voor doen om hun vriendin een hart onder de riem te steken(het is een cliché)maar het is de waarheid, en het zijn 2 CHIQUE
    dames,het is je gegund en veel goeie moed gewenst
    groetjes daaaag
    keep smiling 🙂

  2. Ik heb ook foto’s maar ik was na het schrijven zo moe dat die er nog niet opgeraakt is. Ik dacht dat ik ‘kikkertjes’ gezien had.
    Fijn dat jullie weer goed thuisgeraakt zijn.
    Reken maar dat ik alles opeet. En ik vind het hele idee zo tof dat ik alle doosjes ga bewaren.
    Ik ben zo vrij geweest om jouw foto over te nemen, hopelijk vind je het niet erg?
    Mercikes!

  3. Dat zijn twee vrouwen met een hart op de juiste plaats. En zo zijn er nog in blogland. Ook mannen natuurlijk (ik wil hier niemand onderwaarderen). Ik hoop verder dat het een beetje gaat me jou?

  4. (Met grote vertraging, sorry)
    Ik vond die cavia er wel lekker uitzien.

    Inderdaad het was supergezellig, de ontvangst overweldigend, de weg heen hilarisch (links! links! Daar is geen weg! Ik ben de tel kwijt van de rotondes!)

Geef een reactie

