Over witte bloedcellen.

laatste 004De voorbije week moest ik op maandag gaan voor bloedafname.

Wie schetst mijn verbazing toen  ‘ s avonds mijn huisdokter aan de deur stond met een voorschrift.

Ik moest onmiddellijk starten met antibiotica te nemen? Omdat mijn witte bloedcellen abnormaal gedaald waren. Het aantal, 750, was heel wat minder dan de vereiste tussen de 4000 en 10.000.

Het ging mij allemaal wat snel, maar geen tegenspraak, het moest onmiddellijk.

Ook enkele voorzorgsmaatregelen werden mij aangeraden: veel volk vermijden, dikwijls handen wassen, geen handjes geven, zeker geen kussen. Mensen die wilden komen voor een bezoekje, eerst vragen of ze niet verkouden waren.

Enkele dagen had ik wat lichte koorts en vrijdag opnieuw bloedonderzoek. Want, als het aantal nog gezakt was, moest ik diezelfde avond  binnen voor een bloedtransfusie.

Gelukkig kreeg ik te horen aan de telefoon dat het getal tot 1300 gestegen was, toch al beter. Oef!

En ik heb (voorlopig) nog mijn haar!

Nu heb ik nog twee dagen dat ik misschien  eens zelf kan gaan winkelen en woensdag is het weer chemo. Maar dan kan ik zeggen: al twee keer achter de rug…

Nu iets heel anders: ja zap, het is niet altijd kommer en kwel! 🙂

Deze zomer zal ik niet veel op reis gaan, niets in solden kopen, al helemaal geen schoenen, weinig terrassen…

Dus besloot ik in een plotse opwelling dat ik aan een nieuwe pc toe was. En eer je het vraagt, Chelone, het is niet die waar we het over gehad hebben. 🙂

De vorige was absoluut antiek en heeft echt zijn dienst gedaan. Het is effe aanpassen met Vista, Mozilla heb ik terug verwijderd. Die had precies niet zoveel zin om mee te werken. Het toetsenbord is ook een aanpassing, het vorige was een querty. Maar voor de rest: piccobello!

31 thoughts on “Over witte bloedcellen.

  1. Altijd leuk eh, zo nieuw speelgoed. Ik word daar altijd zo blij van als een klein kind met Sinterklaas 🙂

    En laat die witte bloedcelletjes nu maar vollenbak stijgen!

  2. Keep up the good spirit, lieve Zeezicht. Je wordt goed begeleid en opgevolgd door je dokter, dat is duidelijk. De klim van je witte bloedcellen is begonnen, ook dat zit snor. We blijven duimen.

    Wat je nieuwe speleding betreft: als je vragen hebt over Vista mag je dat altijd aan mij vragen, ik werk daar al een tijdje mee. Mijn nieuwe PC werd ook met een azerty klavier geleverd maar ik tokkel al mijn hele leven op qwerty dus heb me een qwerty aangeschaft en heb die laten aansluiten.

    Veel plezier met je nieuwe desktop, hij ziet er ferm in orde uit!

    1. Dat tokkelen op azerty lukt wel,aan het onthaal werk ik daar ook mee.
      Enkel met de foto had ik even problemen.
      Toen ik ze onderaan kreeg, lukte het niet om de bovenste te verwijderen.
      Normaal als je rechts klikt staat daar ook verwijderen bij, maar nu niet.
      En tweemaal dezelfde foto is ook belachelijk, dus…

  3. Jammer dat mensen niet kunnen wisselen van bloedcellen, ik ken iemand die witte bloedcellen te veel heeft. (helaas veel te veel en dat wijst op niks goeds…)
    Afin, laten we hopen dat dit snel in orde komt!
    En laat je maar goed gaan met je nieuwe speelgoedje, je zal er veel plezier aan beleven.

  4. De antibiotica doet blijkbaar zijn werk, dat is mooi. En zoals Margo zegt: je wordt duidelijk goed opgevolgd. Hier wordt geduimd!
    Een nieuwe pc zou ik eigenlijk ook wel kunnen gebruiken (maar dat fluister ik want ik ben bang dat mijn ouwe het begeeft als hij het hoort). Maar voorlopig heeft de badkamer hier even voorrang. En liters verf.

  5. Een nieuwe pc (wat een pareltje!) getuigt van hoop op de toekomst. En dat is exact de juiste instelling. Je komt er door, Zeezicht! Zeker weten!

  6. Oei, is dat schrikken. Ik ben een tijdje niet langsgeweest en lees dus pas nu het verschrikkelijke nieuws van je ziekte.
    Ik wens je heel veel moed en sterkte toe en duim voor een goede afloop.

  7. Hallo Zeezicht,
    heb zelf nu 5 chemo’s achter de rug – vrijdag de laatste…
    bloedwaarden zijn zeer goed. dat is voor iedereen verschillend denk ik. wat ik wel doe ik me laten begeleiden qua voeding en via supplementen … het immuumstelsel wordt er door aangesterkt en ik vermoed dat het er toch voor iets tussenzit.
    als je er meer wilt over weten, geef dan maar een seintje.
    en verder … goede moed, er komt een einde aan ! nog effe volhouden.
    veel liefs en warmte,
    Annemieke (nicht van Madame)

    1. Hallo Annemieke,
      wij hebben elkaar al ontmoet bij Chelone. Het is prima dat jij je goedvoelt met hetgeen jouw eigen beslissing is, maar toch oppassen met euforie.
      Ikzelf nam de beslissing om mij volledig aan de artsen over te leveren, met de nodige assertivitiet. Maar als leek zijn we zo afhankelijk. Wel laat ik mij alles tot in de puntjes uitleggen.
      Ik zou het zeer fijn vinden om meer van je te horen, je kan mij ook mailen, madame heeft mijn adres.
      Schrijf er over, het helpt.
      bedankt voor je lieve reactie en jij ook moed houden hé!
      Dikke hug,

  8. Allez hop met die luie witte bloedcelletjes, ik kom ze binnenkort tellen hoor! Veel rusten en gezond eten.
    Een prachtig pc’tje! Ik dacht inderdaad dat het dat bepaalde was.

  9. De witten winnen wel, op enkele dagen tijd stond ik terug op 5000.
    En vandaag krijg ik een speciaal spuitje daarvoor.
    Rusten doe ik, moet wel. En eten mag ik alles, maar voedzame dingen. en ook kleine porties, maar meerdere per dag.
    Mijn pc valt mega-mee!;-)

Geef een reactie

