Een wolk vanille.

tuil 002

Een tijdje geleden had ik mijn broer en zus op bezoek met hun respectievelijke echtgenoten.

We zaten gezellig te keuvelen tot er plots een zoete geur van vanille over ons heen trok. Als bij afspraak zeiden we allen, het ruikt hier plots zo heerlijk, wie heeft er vanilleparfum op? Niemand…

Zo’n drie maal gebeurde nog eens hetzelfde. Toen iedereen weg was, ging ik eens buiten snuffelen, maar vandaar kwam het niet.

Dan trok ik mijn vitrinekast open en ontdekte dat het daar zo lekker rook.

In die kast ligt een klein tuiltje bloemetjes en kruiden, dat ik jaren geleden meebracht uit Wenen. Maar het was nog nooit  gebeurd dat de geur zo hevig was.  Tot mijn blik op een beeldje van Pater Pio viel. Was dit een boodschap? Ik herinnerde mij weer de gebeurtenis in het kerkje in Duinbergen aan zee.

En voor de sceptici onder jullie: iedereen weet dat ik  een heel nuchtere persoon ben.

Die nacht droomde ik dat ik in het kerkje te snel naar buiten was gevlucht, ik had maar de helft van de boodschap meegekregen. En deze keer was ze veel geruststellender.

Was dit bovennatuurlijk? Ik ben ervan overtuigd dat het zo is.

Het was helemaal niet beangstigend of akelig… de zoete geur is daarna niet meer gekomen. Het tuiltje ruikt wel, maar toch matig. Niet meer zo bedwelmend. Een verklaring is er niet, en ik heb niets erbij gefantaseerd. Jullie zijn vrij om mij te geloven of niet.

10 thoughts on “Een wolk vanille.

    1. Het beeldje komt uit Italïe. De man die het meebracht maakte zelf iets wonderlijks mee. Onderweg werd de bagage op zijn autodak getroffen door de bliksem, die een karton pasta zwartblakerde, een gat sloeg dwars door twee metalen pannen en vervolgens afschampte op een kalender van Pater Pio, zonder dat er iets in brand vloog. Ik heb de bewijzen gezien, dus twijfel ik daar niet aan.

  1. Ik ben zelf ook erg nuchter, maar soms moet je niet altijd alles wetenschappelijk willen uitleggen en de dingen nemen zoals ze komen. En als dat met een lekker geurtje is, waarom niet? Het moeten niet altijd rooksignalen zijn…

Geef een reactie

