Een fatale spuit?

Zoals mij verteld was, kwamen de bijwerkingen van de spuit Neulasta na twaalf dagen. Griepsymptomen: lichte koorts, rugpijn, vermoeidheid.Vooral mijn ruggengraat moest het ontgelden. Het leek of er leven inzat, waren dat misschien de witte bloedcellen die bezig waren aan vermenigvuldiging? 🙂

Ik bewoog voorzichtig uit angst dat mijn hernia ging opspelen en vastlopen.

Voor alle veiligheid keek ik de bijsluiter nog eens na. Het klopte wel allemaal, maar op een gegeven moment ben ik gestopt met lezen, het had veel weg van een doemscenario. Het ging van erg naar erger. Deze spuit kon zelfs fataal worden.

En dan denk je: jawadde! Als je naar buiten gaat kan je onder een bus lopen, of er valt een vliegtuig op je hoofd, of een verstekeling, of een blok ijs… deze lijst kan je eindeloos lang maken, daar sta je toch ook niet bij stil?

Gelukkig heeft de ellende niet te lang geduurd; welgeteld één ganse dag en twee halve, ervoor en erna.

Wat nu maakt dat ik een ganse week heb die (hopelijk) een beetje normaal zal zijn.

Ik voel mij ook wat sterker dan na de eerste chemo. Je staat er niet bij stil, maar wat ik vroeger als gewoon ervaarde, is nu een luxe: een ganse week.  🙂

Aan mijzelf is ook wat werk. De huid wordt door de behandeling heel droog, dus moet ik mij elke dag goed insmeren, anders bladder ik af als oude verf. Hiervoor is de body-oil van Dove uitstekend geschikt. Normaal is het wat te vettig, maar nu ideaal.

Voor de volgende chemo doe ik ook mijn twintig nagels met verharder, zonder de oude laag er af te halen. Tot nu heeft het toch geholpen.

De tijd vliegt, zelfs nu. Ik kijk enkel naar wat al voorbij is, niet naar wat nog moet komen. Ik denk dat het zo het beste is…

18 thoughts on “Een fatale spuit?

    1. Vooruit staat er enkel nog meer ellende. Komt er iets leuks, zal ik er op dat moment van genieten, maar ik kan niets plannen.
      Kijk ik achter mij, dan weet ik dat die dingen al voorbij zijn.

  1. Jeetje, jij weet je titels ook wel te kiezen, zeg! Gelukkig is de inhoud van je log een pak positiever. Net als jij, overigens, iets wat ik ten zeerste bewonder.

    1. Menck, je weet toch dat een titel moet aansporen tot lezen?
      Of minstens nieuwsgierigheid opwekken. 🙂
      En die bijsluiter is echt zo angstaanjagend: je milt kan barsten, met fatale afloop… en toen ben ik gestopt met lezen…

  2. Amai, als je er niet mee te maken hebt, dan weet je gewoonweg niet wat er allemaal bij komt kijken. Je hoort het wel eens “alhier en aldaar”, maar… jou nu te lezen, en dat je er zo geweldig positief tegenaan gaat, dat wekt alleen -en herhaaldelijk- bewondering op. Ik weet, je moet erdoor, je kan niet anders en ’t is toch het beste voor lijf en leden om positief te blijven. Je doet dat meesterlijk goed! Het mag gezegd worden 🙂

  3. “Het geheim is dat je geen keuze hebt” Een waarheid als een koe, maar je positivisme is een krachtig wapen. Mijn moeder heeft zo de gepronostikeerde 6 maand met ruim 5 en een half jaar overschreden. Blijven doorgaan dus!

    En sterkte!

  4. Ja zeezicht,ik had ook enorme veel bijwerkingen van de chemo ik had bijwerkingen die eigenlijk niet mochten voorkomen,een ervan waren “verbrande” voetzolen,de huid viel gewoon af tot drie keer toe,dan zei de dokter nog “nu heb je weer ooie babyvoetjes,amai nog nie,ik heb nog altijd een beetje een branderig gevoel in de voeten,Maaaaarrrrrrr als dat alles is dan ben ik nog goed af,alhoewel ambetant.
    Heel veel moed gewenst zeezicht en tot kijk,en je blijft moedig
    daaaaaaag
    Keep smiling

Geef een reactie

