RSS

Soms is het simpel…

30 Aug

Zondagochtend… ik word wakker en merk plots dat ik aan eten kan denken zonder te kokhalzen.

Hopelijk is het geen hallucinatie, want mijn hoofd kent alle smaken, maar mijn mond werkt meestal niet mee. Zou het echt zijn dat het monster en de chemische rommel mij even loslaten? Tot de volgende marteling. 😦

Verse croissants spoken door mijn hoofd, maar dat is geen optie, naar de bakker gaan met nuchtere maag… neen dat zit er niet in.

Maar er zijn andere dingen genoeg; misschien een eitje bakken? Neen, dat is meer voor ’s avonds.

Na mijn douche en insmeerbeurt, kies ik voor gerookt spek, tien seconden in de microwave garen (met deksel uiteraard) en dat tussen een witte boterham, yes! Het smaakt weer een beetje! Koffie is er nog niet bij, die wordt vervangen door Cola. Niet gezond? (grijns) als mijn lichaam zegt: Cola, dan krijgt het Cola, net zoals chips bij zouttekort.

Mijn onderrug trekt nog een beetje naar links, maar dat zal hopelijk tegen de avond weggaan. Het mooie is dat ik nu een week en twee dagen heb om een beetje te leven. Aha, morgen misschien een terrasje… we zien wel.

Soms kan het leven (een beetje) eenvoudig en simpel zijn.

 
30 reacties

Geplaatst door op augustus 30, 2009 in bijwerkingen, chemo, dagboek, eten, het leven, kanker

 

Tags:

30 Reacties op “Soms is het simpel…

  1. hildeken

    augustus 30, 2009 at 10:07

    vanavond iets ‘doen’ misschien??? laat maar horen!

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 12:05

      Ik dacht eerder morgen, als jij kan tenminste. warmer en terras Trefpunt is dan open.
      Ik bel je nog!

       
  2. Margo

    augustus 30, 2009 at 11:17

    Ben blij te horen dat je zo intens kan genieten van deze “tussendoortjes”. Het zijn deze dagen waar je naar kan utkijken tussen de zware momenten door. Al weet ik totaal niet hoe het werkelijk voelt, dit logje straalt wel voldoening uit en da’s prachtig, vind ik.

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 12:07

      Ja, heb er ook nooit bij stilgestaan hoe belangrijk kleine momenten kunnen zijn.
      Het is zo ’n opluchting na twee weken walgen van alle eten, ik kan het niet verwoorden.

       
  3. Adelheid

    augustus 30, 2009 at 11:42

    Prachtig Zeezicht… Elke dag is er één. ‘k Wens je sterkte op de moeilijke en véél mooie. En een Happy end, natuurlijk!

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 12:08

      Bedankt Adelheid!
      lieve reacties geven ook hoop en moed!

       
  4. tijdtussendoor

    augustus 30, 2009 at 16:22

    Fijn dat je even kan genieten…ik wens het je van harte 😉

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 23:04

      Omdat het niet blijft duren, moet ik dubbel genieten!

       
  5. zapnimf

    augustus 30, 2009 at 18:02

    Of hoe je dit een half jaar geleden nooit had kunnen bevroedden dat eten en willen eten zo’n gedoe zou worden.
    Gelukkig werkt de nazomer niet tegen.

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 23:06

      ja en het moest ook per se allemaal gezond zijn hé!
      Nooit gedacht dat wakker worden met honger zo heftig kon zijn!

       
  6. elke

    augustus 30, 2009 at 19:20

    Geluk zit op alle momenten in kleine dingen. Al worden die kleine dingen op sommige momenten zoveel groter en belangrijker. Blij dat je wat beter voelen gegund is!

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 23:08

      Er is zoveel veranderd in mijn leven, ben altijd tevreden geweest met kleine dingen.
      maar nu zijn ze wel héél klein.

       
  7. fotomart

    augustus 30, 2009 at 19:25

    Ik wens van harte dat je morgen van dat terrasje mag genieten!

     
  8. veerle

    augustus 30, 2009 at 20:47

    Geniet van je week en twee dagen.En hopelijk snel van nog veel meer weken en dagen. Ik denk aan je.

     
    • zeezicht

      augustus 30, 2009 at 23:11

      niet dat er veel zal gebeuren, maar tegenwoordig ben ik al tevreden wanneer ik zelf eens naar de GB kan gaan of naar de bank of de krantenwinkel…

       
  9. tricky

    augustus 31, 2009 at 08:46

    ik snap je helemaal… (heb in hetzelfde schuitje gezeten)
    GENIET van al die hele kleine dingetjes, je hebt ze broodnodig om die andere tijd door te komen!!!
    maar … het gaat voorbij! echt waar! en nu, 2 maanden na de laatste rommel in mijn lijf, weet ik al niet meer hoe het toen voelde! en ja, ik kan zelfs weer genieten van een kopje koffie!
    heel veel sterkte nog!

     
    • zeezicht

      augustus 31, 2009 at 19:40

      Ja zelfs die twee ellendige weken vergeet je wanneer ze voorbij zijn.
      Twee maanden later? Dan gaat je haar terug groeien zeker?
      Jij ook veel sterkte!

       
  10. chelone

    augustus 31, 2009 at 20:13

    Hopelijk heb je geopteerd voor een wat later terrasje en geniet je nu volop van de avondkoelte.

     
  11. zeezicht

    september 1, 2009 at 07:37

    het hoefde niet zo laat. Achttien uur, heerlijk terras in de schaduw.
    Ik heb ook weinig last van de warmte, gelukkig maar.
    Het is half tien geworden, H, moest ook vroeg op, voor haar ook eerste schooldag.
    We zaten daar in goed gezelschap: de burgemeester en enkele schepenen zijn daar ook stamgasten. 😉

     
  12. watervrouwtje

    september 1, 2009 at 17:14

    de kleine dingen des levens daar moet je je aan vasthouden Zeezicht geniet maar

     
  13. ili

    september 2, 2009 at 08:59

    Ik ben blij dat je niet gewacht hebt..

    gisteren was het weer er niet naar 😉
    maar nu zie ik hier alweer een waterzonnejte 🙂

     
  14. micheleeuw

    september 2, 2009 at 11:15

    Zo moet het : genieten wanneer je kan zodat je de slechte dingen kan vergeten. Luisteren naar je lichaam is zeer goed. Doe ik ook. Nog veel plezier deze week.

     
    • zeezicht

      september 2, 2009 at 18:43

      Dat plezier is zeer beperkt, want ik heb niet veel kracht. Maar ik geniet!

       
  15. Menck

    september 2, 2009 at 16:37

    Gelukkig zijn is een aaneenrijging van kleine overwinnigen. You go, girl!

     
  16. De Huisvrouw

    september 3, 2009 at 17:02

    Ik denk aan u, en oh kan je daags voordien geen half voorgebakken croissantjes kopen en die dan ’s ochtends even afbakken? Ik denk maar mee he, want zin in een croissant, die moet ingewilligd worden 😉

     
    • zeezicht

      september 3, 2009 at 20:47

      Ja dat zou best wel kunnen, maar… een probleempje: ik kan op voorhand niet weten waar ik zin in zal hebben. 😦

       

Geef een reactie

 
