RSS

Mijn vierde chemo.

11 Sep

Toen ik de chemo-afdeling binnen kwam, moest ik al kokhalzen toen ik die baxters en zakjes bloed aan die staanders zag hangen. Dat had ik nog op mij van de vorige keer.

Mijn behandeling was nu wel een hele andere. Vanuit de hele lange naam heb ik enkel het woord ‘taxus’ onthouden. De dokter beloofde mij dat ik deze keer minder mottig zou zijn, maar wel meer lichamelijke ongemakken ging hebben.

Ja… als je weet dat je kan eten lijkt de rest al minder belangrijk.

Eerst over de kuur: één baxter maar, met enkele antibraakmiddelen erbij. Een spuit epo(!), maar ik denk niet dat ik daar de koers mee had kunnen winnen hoor! Een paar ijshandschoenen moest ik aandoen, om de nagels te beschermen, die anders kunnen uitvallen of afbrokkelen.

De dame tegenover mij hield het niet uit met haar vingers in het ijs, van de pijn. Maar… mijn handen voelden warm aan??? Net zoals  nadat je in de sneeuw gespeeld hebt, warme handen krijgt. Voor- of nadeel?

Mijn port-a-cath deed pijn, op radiologie hadden ze een rechte naald gebruikt, inplaats een gebogen en nog eventjes gekoterd om ze op de juiste plaats te krijgen. Het heeft zich nu bewezen dat dat ding van plaats verandert.

Ik kreeg nog vijf spuitjes Granocyte mee naar huis. (er staat een prijsje op van 438,35 euro), gelukkig zijn we verzekerd!

Die prikken , elke dag eentje, gaan mij die ongemakken bezorgen: hetzelfde als griep. Koorts, pijn overal, vermoeidheid.

Toen ik thuis kwam was ik compleet òp, ik kon enkel maar eens goed huilen en ben dan wat op bed gaan liggen. Daarna ging het een beetje.

Wat ook nieuw is zijn de cortisonepillen, gelukkig maar enkele dagen, ze hebben wel het nadeel dat ik niet kan slapen. Vandaag de laatste genomen. Cortisone geeft je ook van die rode wangen, zodat iedereen vindt dat je er toch zo goed uitziet. Najaa…

Nu ben ik moe… genoeg voor vandaag. Mijn schouder doet pijn, nu best niet aan de bijsluiter denken die ik gelezen heb.

Nog twee te gaan en dan hopelijk nooit meer…

 
37 reacties

Geplaatst door op september 11, 2009 in bijwerkingen, chemo, dagboek, dokter, eten, het leven, kanker

 

Tags:

37 Reacties op “Mijn vierde chemo.

  1. tijdtussendoor

    september 11, 2009 at 20:25

    Probeer maar goed te rusten en ik duim mee dat dit allemaal snel voorbij gaat. Liefs van hieruit 😉

     
  2. madameblogt

    september 11, 2009 at 23:36

    Oh Zeezicht. Wat een pijnbank! Het enige waar ik in mijn leven bang voor geweest ben – en nog! – is pijn. Ik leef danig met je mee. Ik kan je niet helpen, maar mijn medeleven heb je. Van ganser harte. Hou aub vol. En blijf geloven in beterschap. Het goede leven is aan de optimisten. Dat althans waar ik onvoorwaardelijk in geloof.

     
    • zeezicht

      september 12, 2009 at 09:06

      bedankt madame!
      Als ik moest kiezen tussen al die bijwerkingen, zou ik het niet weten hoor, het is allemaal even ambetant!

       
  3. Adelheid

    september 12, 2009 at 09:38

    Ik duim mee! Volhouden Zeezichtje, om straks weer de zee te kunnen begroeten!

     
  4. Dumanski

    september 12, 2009 at 11:03

    Pfff het is veel he?

     
    • zeezicht

      september 12, 2009 at 11:25

      Ja jong, en dan onthou ik mij nog van de details!
      maar er komt eens een einde aan hé?

       
  5. Dumanski

    september 12, 2009 at 13:47

    Ja, ik had eerst eigenlijk weer een heel lang positief verhaal opgeschreven, maar het is gewoon veel. En dat is het. Laten we er van uit gaan dat het niet TE veel is en dat er inderdaad eens een einde aan komt. Het einde van de chemo’s lijkt misschien nog ver weg, maar het is al in zicht ;).

    Rustig aan ik denk aan je!

    xxx

     
  6. zeezicht

    september 12, 2009 at 17:38

    Je kan niet altijd positief zijn, er zijn ups en downs!
    laat het gewoon komen zoals het komt…

    xxx

     
  7. Dumanski

    september 12, 2009 at 23:26

    Precies!

     
  8. veerle

    september 13, 2009 at 14:28

    Ik duim met je mee dat het na die twee inderdaad voor altijd gedaan is. Veel sterkte nog!

     
    • zeezicht

      september 14, 2009 at 18:40

      Ik denk dat ik de volgende keer de chemo gewoon weiger… als het moest terugkomen.

       
  9. Margo

    september 13, 2009 at 15:22

    Zoals Madame zegt, wij kunnen niet helpen, we kunnen er enkel zijn om je wat moed in te schrijven, je een hart onder de riem te steken, aan jou te denken en ons medeleven te tonen.
    Heel veel sterkte, Zeezichtje, en hou vol.

     
  10. watervrouwtje

    september 13, 2009 at 18:16

    ik duim met je mee voor de goede afloop,alles beste Zeezicht ik voel met je mee,hou vol meid

     
  11. sneeuwkoningin

    september 14, 2009 at 14:52

    ik ben volledig bijgelezen.Uiteraard was jouw blog het eerste dat ik bijgelezen heb.Ik heb geregeld aan jou gedacht,meid,maar de moed ontbrak me om maar iets zinnigs tegen jou te zeggen.
    Veel succes,meid!Ik denk aan jou.Liefs xxx

     
    • zeezicht

      september 14, 2009 at 18:43

      Bedankt dat je toch de moed hebt gevonden om een reactie te schrijven!
      Ik denk ook vaak aan jou!

      xxx

       
  12. ili

    september 15, 2009 at 08:54

    ik stuur je ook een positive vibe !!

    hopelijk voel je hem tot ginder !

    hang on meid !!

     
  13. madam arabelle

    september 15, 2009 at 11:25

    Wat je schrijft klinkt allemaal zo bekend in de oren. Ik kan je alleen maar zeggen hou vol en probeer die chemo als iets goeds te zien.

    Veel kracht en levenslust gewenst!

     
    • zeezicht

      september 16, 2009 at 09:04

      Ik kan die chemo enkel als iets goeds zien wanneer het achter mij ligt…

       
  14. Menck

    september 15, 2009 at 14:47

    Op de meeting bij Zapmoose hebben we het meer dan eens over je gehad. Ik heb je gemist, en dat meen ik. De vorige keer, bij Chelone, hebben jij en ik meerdere toffe babbels gehad.
    Als er één stukje van de puzzel ontbreekt dan is hij, hoe mooi ook, toch geen geheel meer. Word maar snel weer beter.

     
    • zeezicht

      september 16, 2009 at 09:06

      Heel lief, Menck! Ik heb jullie ook gemist geloof me maar!
      De volgende keer hoop ik er zeker bij te zijn.

       
  15. Patrick

    september 15, 2009 at 18:05

    Ik duim voor je;-)

     
  16. bart

    september 15, 2009 at 19:34

    gelukkig zijn we verzekerd, inderdaad. Toch iets waar we in ons belgenlandje trots op mogen zijn. Goeie moed in elk geval.

     
    • zeezicht

      september 16, 2009 at 09:10

      Veronderstel eens dat je dat allemaal zelf moest betalen!

       
  17. Elise

    september 15, 2009 at 20:51

    Oeioei zeezicht, ik ben al een paar maanden ‘out of blogland’ en ben bezig aan een voorzichtige comeback-ik schrik nogal hier op je website, chemo? kanker? Ik wens je echt heel veel sterkte en beterschap. Je slaat je hier wel doorheen!

     
    • zeezicht

      september 16, 2009 at 09:08

      Ja gelukkig komt het einde van de behandeling al een beetje dichterbij.

       
  18. clara

    september 16, 2009 at 19:49

    Ik hoop met jou mee dat er aan deze doffe ellende snel een eind mag komen. Veel moed!

     
    • zeezicht

      september 18, 2009 at 11:46

      Het zijn maar twee maanden, maar het lijkt nog zo lang!

       
  19. zapnimf

    september 16, 2009 at 19:51

    Ik vind het zo erg om allemaal te lezen. Zoals Menck zei, hebben we je gemist. Hoe dat ene zo helemaal je leven kan omgooien.
    Word gauw terug beter. (Al is dit een bevel dat niemand kan forceren)
    Dikke knufferd!

     
  20. chelone

    september 20, 2009 at 21:43

    Nog twee te gaan, mijn schat, en dan nooit meer.

     
    • zeezicht

      september 21, 2009 at 08:35

      Nee nooit meer! dat zweer ik, zelfs als het moest aangeraden worden!
      Dan zoeken ze maar wat anders.

       

Geef een reactie

 
