RSS

Echte mandarijntjes.

27 Sep

Het heeft lang geduurd, maar nu heb ik aan mijn citrusboompje vijf stuk(jes) fruit hangen. Ik raad maar dat het mandarijntjes zijn, daar lijkt het het meeste op.

Sinds ik het plantje, want het is nog lang geen boom hoor, aan het venster zette, is het er op vooruitgegaan.

Dat warme venster, waar andere planten verbranden door de hete zon. Maar een citrus kan daar blijkbaar tegen. Eigenlijk zegt de bleekgroene kleur van de blaadjes ook wel dat het een plant is die zon verdraagt.

Alhoewel de bloempjes vrij klein waren zijn er vijf vruchtjes blijven hangen. Ze zijn al een beetje geel aan ’t worden.

Ik kan alleen maar hopen dat het steeltje het gewicht kan dragen en dat ze zo lang mogelijk blijven hangen.

Het is gewoon mooi om naar te kijken.

En eigenlijk heb ik niets speciaals gedaan, enkel de juiste plaats gevonden waar de plant wilde staan…

HPIM1783HPIM1791

 
12 reacties

Geplaatst door op september 27, 2009 in appelsientjes., dagboek, natuur

 

12 Reacties op “Echte mandarijntjes.

  1. tricky

    september 27, 2009 at 18:56

    na mijn reis hier nog eens komen bijlezen… en gelezen dat je het heel moeilijk hebt met de chemo, door de chemo…
    meid, een paar maanden geleden zat ik nog in hetzelfde schuitje… het is hard, het is erg, het is moeilijk, maar je moet er door hé!
    en best met alle chemo’s die ze je willen geven… ik kreeg de eerste keer door geblokkeerde nieren maar 4 van de 6 beurten en die rotK kwam terug!!! (wel baarmoederhalsK)…
    maar inderdaad, bespreek het eens met je dokter, misschien is er wel een alternatief voorhanden?! of kan er gezocht worden naar medicatie die de bijwerking minder erg maakt…
    en wat je smaak betreft, als ik al niet misselijk was, proefde idd ook niets zoals het moest, maar dat vergeet je achteraf snel hoor!

    ik wens je heeeel veel sterkte!
    tricky

     
    • zeezicht

      september 27, 2009 at 19:42

      Lieve woorden tricky, maar ik zit momenteel volledig in de put.
      Hopelijk komt er woensdag iets gepast uit de bus.
      Het eten en de smaak zijn niet het ergste, maar het ziek zijn, de pijn, het gebrek aan lucht. Me voortsleuren met die ontstoken voeten en alleen zijn.
      de tumor is weg en de chemo is preventief.

      Ik heb je blog gedeeltelijk gelezen, jij bent pas dapper, ik voel me heel klein naast jou!

       
  2. VER WEG

    september 28, 2009 at 17:47

    Die mandarijntjes zeggen het je eigenlijk wel heel duidelijk :
    Volhouden want eens gaat het beter en dan ben je al die ellende vergeten en iemand moet toch op die mandarijntjes letten en er plezier aan beleven.
    Sterkte.

     
  3. chelone

    september 28, 2009 at 23:29

    Is dat nog steeds hetzelfde citrusboompje als hetgene waarover je vroeger al blogde?
    In dat geval ben je een krak in het verzorgen ervan en staat dat plantje echt wel op de juiste plaats. En geen zorg over de steeltjes, die verdragen meer dan je denkt

     
    • zeezicht

      september 29, 2009 at 08:49

      Ja nog steeds dat plantje! Het geduld heeft zich geloond, ik verwachtte niet veel van die kleine bloempjes en zie…

       
  4. watervrouwtje

    september 29, 2009 at 03:37

    goed zo ,zeezicht dat heb je meestal met plantjes hebik kwam eens kijken of er soms nog iemand niet kon slapenn sorry hoor,het 5 AM
    groetjes daaaag

     
    • zeezicht

      september 29, 2009 at 09:00

      maakt niet uit op welk uur je komt kijken, altijd welkom!

       
  5. madameblogt

    september 29, 2009 at 09:47

    Ik herinner me nog je blog over dat plantje. Wonderlijk dat het na al die tijd zo’n mooie vruchten aflevert.

     
    • zeezicht

      september 29, 2009 at 11:50

      Ja madame vroeg toen: hou me op de hoogte hoe het verder gaat.

       
  6. ili

    december 14, 2009 at 18:54

    en ?? heb je ze kunnen oogsten ??

     

Geef een reactie

 
