RSS

Boer zocht vrouw.

19 Nov

Omdat ik zoveel moet rusten, kijk ik wel veel tv.

Maar eigenlijk heeft VTM ons met het programma ‘boer zoekt vrouw’ een beetje in de luren gelegd. Tenminste dat is mijn mening.

Stephanie en Jeroen.

Die waren gewoon veel te jong. Soms vond ik toch dat Jeroen moeite deed, maar mensenlief, wat kon dat meisje kattig zijn! Hoe kun je met zo iemand samen zijn, laat staan een relatie beginnen. Nee, dat was olie en vuur die twee.

Fons en Nadine.

Ik heb zo’n vermoeden dat Nadine teveel verwachtte van Fons, de natuurmens met de Franse leefwijze. Dacht ze nu echt dat hij speciaal voor haar een villa ging bouwen? En alhoewel het niet opviel, was hij zeker niet erg op zijn gemak toen hij bij Nadine op bezoek was in die luxueuze omgeving. Misschien is hij toen zelfs wat geschrokken?

Had hij echt een boerin gewild, was die andere kandidate beter geweest, die verwachtte helemaal geen luxe en wilde best zo wonen. Dat hij nu plots met die kinderwens afkwam, daar is in het hele programma geen enkele keer over gesproken geworden.

Staf en Sabine.

Als ik heel eerlijk mag zijn, vond ik Sabine een beetje vals. Ze liet aan haar medekandidate weten dat Staf al voor haar gekozen had. En eigenlijk heeft ze zich gewoon aan hem opgedrongen. Eventjes had ik medelijden met die andere (namen onthouden is niet mijn sterkste kant), zij had zeker op de boerderij willen wonen. Want als je het mij vraagt, had Sabine daar geen zin in.

Zij gaf als reden op dat Staf te familiair was met andere vrouwen. Maar had ze nu echt gedacht dat hij al zijn vrienden en vriendinnen ging laten vallen voor haar? Als die man altijd zo doet kan hij toch moeilijk plots helemaal veranderen? En op die leeftijd?

Conny en Ingrid.

Ze blijven soulmates voor altijd. Conny zei dat ze meer voor een vrouwelijk type valt, maar dan begrijp ik niet waarom ze voor Ingrid koos, die echt het tegendeel is…

Maar die andere kandidate, die wel veel vrouwelijker overkwam, verstikte haar, begrijpe wie kan!

Nee volgens mij heeft VTM ons laten geloven dat ze allemaal verliefd waren, buiten Stephanie en Jeroen dan, terwijl er niets van aan was.

En dan komen plots, out of the blue, die andere mannen die niet in aanmerking kwamen om mee te doen. Allemaal met de vrouw van hun leven aan hun zijde… dat vond ik echt niet meer geloofwaardig.

Sorry VTM, jullie zullen iets anders moeten bedenken hoor!

 
21 reacties

Geplaatst door op november 19, 2009 in bloggen, dagboek, TV, VTM

 

21 Reacties op “Boer zocht vrouw.

  1. sneeuwkoningin

    november 19, 2009 at 23:10

    ja wel,nu je het zegt…ik had me ook al die bedenking zitten maken.Boerenbedrog noem ik dat 😉

     
  2. madameblogt

    november 20, 2009 at 08:24

    Heb er geen enkele uitzending van gezien, maar zoals jij het beschrijft, lijkt het idd ‘boerenbedrog’ (zoals Sneeuwkoningin het zo mooi formuleert).

     
    • zeezicht

      november 20, 2009 at 15:38

      Volgens mij is het niet echt wat de kijkers verwachten.
      Er blijven enkel ontgoochelde mensen over. (ook bij de deelnemers)

       
  3. tricky

    november 20, 2009 at 09:15

    heb er eigenlijk nooit naar gekeken, maar blijk staf al es ontmoet te hebben op zijn zorgboerderij… jammer dat ze zo’n misbruik maken van de mensen die deelnemen én van de mensen die kijken…
    ps: ik kijk vooral dvd’kes… als ik dan tijdens het kijken in slaap val, kan ik later weer volgen 😉

     
    • zeezicht

      november 20, 2009 at 15:41

      Ik kies niet zo gauw voor een film, kan ook mijn aandacht er niet bijhouden.
      Of het zou zo’n pretentieloze familiefilm moeten zijn, waar tranen met tuiten bij vloeien…

       
      • tricky

        november 20, 2009 at 19:24

        nee, geen films, maar friends en reeksen zoals aspe en zo, of desperate housewifes… kortom, dingen waar je niet te veel aandacht voor nodig hebt hoor, want die mis ik ook nog (steeds) 😦
        tegenwoordig kunnen het al wel es romantische komedies zijn of zo…

        @ tricky
        desperate housewifes, dat vind ik ook wel goed!

         
  4. Maaike en Wim

    november 20, 2009 at 17:32

    En gelijk heb je!

     
  5. Menck

    november 20, 2009 at 18:31

    Een vriendin van me is eind oktober getrouwd met een van die zogezegd zoekende boeren. Zo fake als maar kan, die reeks.

     
  6. watervrouwtje

    november 20, 2009 at 18:39

    Mijn gedacht is dat programma er gekomen voor de show en is er niet veel echts bij ,goedeavond Zeezicht

     
  7. breeg

    november 20, 2009 at 21:40

    Ik bekijk het vooral als entertainment… Dat Jeroen niet echt in Staphanie geïnteresseerd was dat zag je al aan de manier waarop hij in Ibiza (of waar waaren ze op vakantie?) naar het vrouwelijk schoon staarde… Naar mijn gevoel worden de deelnemers vaak ook een aantal dingen in de mond gelegd.
    Maar ik heb me wel erg goed geamuseerd bij de weinige afleveringen die ik gezien heb 🙂

     
    • zeezicht

      november 21, 2009 at 09:56

      Natuurlijk moet het dienen als amusement.
      Maar als ze realiteit willen uitzenden, mochten ze het wel een beetje minder manipuleren. Op de lange duur weet je niet meer in hoeverre je nog mag geloven wat je ziet; Zoals programma’s waar ge-SMS’t wordt.
      Alle afleveringen heb ik ook niet gezien, ik wacht tot ze een beetje gevorderd zijn met dat elimineren van kandidaten.

       
  8. De Repel

    november 21, 2009 at 11:36

    Hihi, wat een leuke recentie van het programma. ik kijk er niet naar omdat ik die Yvon Jaspers niet uit kan staan. Zo gemaakt schattig n snoezelig. Net als Chantal Jansen. Ja ik weet het, ik ben een vreselijk oppervlakkig mens 😉

    En over manipuleren gesproken: ik geloof dat niks op tv spontaan of echt is. Daarvoor gaat er veel te veel geld in om.

     
    • zeezicht

      november 21, 2009 at 12:51

      Grappige reactie ook, want die twee namen welke je noemt… daar heb ik nog nooit van gehoord.
      Maar waarschijnlijk bestaat het programma ook op de Nederlandse tv, en ik kijk in België.
      Maar het is overal dezelfde pot nat! 🙂

       
  9. Margo

    november 22, 2009 at 00:27

    Oops, hierover kan ik dus echt niet meepraten. Heb een heel klein stukje gezien, bij het zappen tussen de reclame, en ’t leek me in die 5 minuutjes al meteen een zielige fake klucht. Jambers in 2009.

     
  10. zapnimf

    november 23, 2009 at 11:25

    Mijn zus kent iemand die met expeditie Robinson meedeed. Als de productie hoorde dat er in hun afwezigheid woorden waren gevallen, dan moest dat nog eens overgedaan worden voor de camera. En achteraf maar knippen en plakken zodat commentaren niet chronologisch in het programma verschenen.

    Conclusie : als je mee wil doen met zoiets, moet je gewoon weten dat de boel gemanipuleerd wordt. Wij vonden het alvast wel lollig om op voorhand te raden of het wat zou worden of niet.

     
    • zeezicht

      november 23, 2009 at 16:12

      Ja al die programma’s zijn waarschijnlijk fake, het neemt wel de charme ervan weg!

       

Geef een reactie

 
