Mensdom… geen cliché!

De krant lees ik online.

Enkele dagen geleden stond er een artikel in over enkele jongeren die een filmpje op internet gezet hadden.

Een zelfgemaakt filmpje, en wat voor een. Omdat het samen met het artikel verschijnt, klikte ik het open om te kijken wat ze nu weer verzonnen hadden.

Het was om ziek van te worden, het aanschouwen van zoveel psychopathische gruwel!

Vanop een hoge brug werd onder  hoongelach een hondje zomaar in de diepte gezwaaid. Omdat een hond kan zwemmen verwachtte ik een rivier te zien, waar het in terecht kwam.

Maar tot mijn grootste afschuw zag ik het beestje belanden op een straat, recht op zijn buik…

Even was er gejank te horen, dan werd het beeld afgebroken. Maar het was duidelijk te zien dat het niet rechtstond.

En het beeld dat mij de hele tijd terug voor de geest komt is wel dat het hondje in al zijn pijn nog kwispelstaartte, als om te zeggen: baasje help mij!

Gisteren las ik in dezelfde krant dat het diertje enkele dagen later overleden is aan inwendige kwetsuren en bloedingen.

Het filmpje heb ik hier niet geplaatst, ik wil het echt niet meer zien en het jullie ook besparen.

Natuurlijk gaan er nu stemmen op: er worden ook mensen zo mishandeld! Dat weet ik, maar in mijn hart is er altijd een gevoelig plaatsje voor kinderen en dieren, omdat die zich niet kunnen verdedigen…

Als het aan mij lag, zou er op internet een nultolerantie mogen komen voor zulke beelden, weg ermee!

32 thoughts on “Mensdom… geen cliché!

  1. Het bewuste filmpje heb ik niet opengeklikt, maar het gruwelijke relaas las ik wel. Kon ook niet anders: het www stond bol van de verontwaardigende tijdingen hieromtrent. Nu, de onmens die het hondje van de brug wierp, gaf zichzelf aan bij de politie nadat er een heuse klopjacht op het internet ontstond om de zieke geest te vatten. Het zou gaan om een 22-jarige (een zekere Svajunas Beniuk). Er hangt hem tot een jaar cel voor dierenmishandeling boven het hoofd.
    Dit gaat werkelijk mijn verstand te boven.

    1. Ja ik weet dat hij bekend is, maar zijn naam erbij zetten vond ik de moeite niet waard.
      Als ik had geweten wat er in het filmpje stond had ik ook niet gekeken, ik was er van overtuigd dat er water onder de brug stroomde.
      Mijn vrees is dat er veel psychopaten rondlopen…

  2. Ik heb het ook gelezen op internet maar ik wou het filmpje niet zien. Die jongen is ondertussen opgepakt, laat ons hopen dat hij er goed voor gestraft wordt… Ik snap ook niet hoe verveeld of ziek van geest je moet zijn om zoiets te doen.

  3. ook blij dat ik het niet gezien heb, jeetje, wat een zieke geest…
    het doet me denken aan het boek ‘WIJ’ van Elvis Peeters, dat ik deze zomer las, en niet heb uitgelezen… een vriendin had me al gewaarschuwd dat het erg was, maar ja, net dan wil ik toch weten hoe erg het wel is… wel, het was erg, wat jongeren allemaal uithalen… en dat was dan nog maar fictie hé!

  4. Voor mijn part mogen ze er dan ook ineens alle beelden van autoaccidenten afhalen waarvan je de ledematen in het rond ziet vliegen.
    Ooit had ik in de familie nog zo’n zieke geest die dat soort nog doorstuurde ook. Ik wil die realiteit niet zien.
    Langs de andere kant vind ik het dan wel weer positief als door zo’n medium een dader kan gevat worden.

  5. De stap van ’t is maar een dier’ naar ‘wat zou het, een mens’ is misschien maar klein. Ik hou mijn hart vast voor wat die jongeren nog zullen uitsteken. Trouwens, jongeren… als die dader 22 is, is het in feite gewoon een volwassene.

  6. Ik houd er zelf een hond op na die ondertussen ijna 18 jaar oud is.
    U kan dus van mij aannemen dat ik die beelden ook niet wil zien.

    Maar denk toch maar eens na over de uitspraken:
    Nultolerantie voor zulke beelden. Nu al is er een Europese regelgeving op til die alles wil controleren. Geloof me de politiek vraagt niet meer als haar burgers te volgen, niet voor het welzijn van dat hondje, wel om elke weerstand te kunnen traceren en opruimen. U smeekt om een big brother.

    Zulke mensen uitleveren aan de bevolking, die zullen er dan korte metten mee maken? Idd en wie zullen dan de beulen zijn?
    De middeleeuwen hebben we al gehad.

    Sorry, voor het geven van tegengas.

  7. Jouw zienswijze kan ik ook wel inkomen, maar een big brother hebben we al.
    Je bent overal geregistreerd, omringd door camera’s. Moet je papieren invullen, weten zij beter dan jij wat het wordt enz.
    Waarom sorry?
    Ik waardeer het wanneer iemand zijn gedacht zegt!

  8. Ik heb het verhaal ook ‘gevolgd’. Vreselijk….en die foto van dat hondje. Mijn moeder zei vroeger al dat ik meer van dieren hield dan van mensen. En per saldo is dat wellicht wel nog steeds zo.

  9. Ik wou het filmpje niet bekijken. Zoiets kan ik echt niet zien! Baby’s en dieren zijn altijd zo onschuldig en kwetsbaar… Ik vind dat dieren beter beschermd moeten worden!

  10. Bericht gelezen, maar ik kno het niet over me krijgen om het filmpje aan te klikken. Ik ging zo al over mijn nek. Mensen (sommige) zijn beesten…

Geef een reactie

