RSS

Het happy-song-stokje.

01 Dec

De storm van vorige week heeft mij toch wel parten gespeeld zeker!

Door Menck werd er een stokje deze richting uitgezwierd, maar dat heeft nogal geduurd eer ik het vasthad!

Nochtans kwam de wind uit de goede richting hoor. Oplettend hield ik het zwerk in ’t oog.

Toen hier een halve boomstam kwam langsgewaaid, dacht ik: nee, dat is geen stokje!

En toen plots, ja daar vloog er eentje! Er achteraan, tot op het stadsplein, waar net een gevaarlijk uitziende grote hond het meehapte.

Hoe ging ik dit uitleggen aan Menck? Maar nee, niet zomaar opgeven.

Een loslopende chi-chi-poedel bracht mij op een idee: ik benaderde hem haar langs achter en joeg  ksst, ksst in de richting van de grote hond.

Die liet van verbazing het stokje vallen, terwijl het  kwijl uit zijn muil droop en al snel een plas vormde op de grond.

Heel behoedzaam raapte ik het fameuze stokje op en repte mij naar huis. Oef!!!

Wel, de echte waarheid is dat ik het super moeilijk vind om liedjes uit te kiezen, omdat ik al heel snel aan een ellenlange lijst zit.

Ik ga mijn best doen: vijf songs die mij in alle omstandigheden toch nog happy krijgen.

En eentje om het af te ronden!

 
16 reacties

Geplaatst door op december 1, 2009 in dagboek, favorieten, getagd worden, muziek, nostalgie, stokjes

 

16 Reacties op “Het happy-song-stokje.

  1. Stef Flater

    december 1, 2009 at 19:35

    Een verrassende keuze maar dan wel volledig in de positieve zin. Mooie muziek.

     
    • zeezicht

      december 2, 2009 at 09:08

      blij dat ik je heb kunnen verrassen!
      Ik zoek wel steeds naar de originele opnames, ik hóór het gewoon als er iets anders klinkt.

       
  2. Margo

    december 2, 2009 at 11:24

    Er zit muziek in u, zeezicht! Fijne muziek dan nog. Ik ben blij verrast met jouw keuzes!

     
  3. De Repel

    december 2, 2009 at 15:33

    Ik vind niet alle stokjes even leuk, maar deze vind ik heel leuk! Het is zo leuk om te ontdekken wat mensen leuk vinden of lekker vinden of graag willen. en muziek zegt heel veel over een mens!

     
    • zeezicht

      december 2, 2009 at 16:29

      Muziek kan mij heel blij maken. Bepaalde ritmes doen mij bewegen al zit ik op een stoel.

       
  4. zapnimf

    december 2, 2009 at 23:05

    Ik zie weer geen een filmke. Bij mij zijn het lege kaders. Menck zegt dat ik het via firefox moet proberen.

     
  5. Menck

    december 3, 2009 at 12:25

    Fijne muziekjes. Enkel Sidney Bechet was me onbekend.
    Mijn persoonlijke topper in je lijst is Roxy Music (of beter: Bryan Ferry, want Roxy Music was kort voor de uitgave van dit nummer ter ziele gegaan).

    Wat het uitblijven van de YouTube-video’s betreft: ofwel Firefox gebruiken, ofwel Internet Explorer eens checken op updates en daarna je coockies en tijdelijke internetbestanden verwijderen.

     
    • zeezicht

      december 3, 2009 at 15:48

      Sidney Bechet is ook van voor jouw tijd, en petite fleur werd heel vaak nog gecoverd door anderen, maar deze versie vind ik onvergetelijk! Er zit daar ergens iets wat ik bij anderen niet hoor of ‘voel’.

      Ben niet echt een fan van Bryan Ferry, maar wel van dit nummer.
      Het is Zap die blijkbaar problemen heeft met youtube. Zelf gebruik ik ook firefox en mijn pc wordt regelmatig eens ‘opgekuist’.
      Als ik het goed begrijp ziet Zap hier ook niets? Dan ligt het aan haar pc, denk ik…

       
  6. watervrouwtje

    december 3, 2009 at 21:51

    mooi, zeer goed lijstje hoor
    groetjes

     
  7. zeezicht

    december 4, 2009 at 18:24

    Happy muziekjes hé?

     
  8. annava

    december 17, 2009 at 20:51

    Leuke keuzes! Allemaal dingen die ik niet snel zelfs zou kiezen maar uiteindelijk toch wel allemaal schone nummertjes.

     
    • zeezicht

      december 18, 2009 at 18:14

      Ah ja maar we schelen ook (minstens) een generatie hé!

       
  9. zapnimf

    december 18, 2009 at 14:23

    Het lukt terug.
    Wauw Zeezicht! Stuur mij uw top tien door van voor de jaren 80!

    Ik ga oefenen tot ik kan dansen als die kerel van filmke twee! Ook in een wit kostuumpje.

    Geweldig! Twee, drie en vijf moeten op mijn ipod komen.

     
    • zeezicht

      december 18, 2009 at 18:18

      Dat dansen heette bumpen.
      Zijn ze echt allemaal van voor de jaren tachtig? Dat was mij nog niet opgevallen.
      Ik wil je wel zien dansen in zo’n wit kostumeke. 😉

       

Geef een reactie

 
