Het (bijna) Kerstekindje.

Mijn nichtje heeft met haar vriendin een zoontje gekregen (ivf) net de dag voor Kerstmis!

Hij zal heel eigenzinnig gedacht hebben, niet wachten tot morgen, want mijn mammies houden niet van clichés.

Zo was ook het geboortekaartje: als het niet op mijn naam had gestaan, dacht ik dat het reclame was. Ik heb niets tegen modern, maar tegenwoordig heb ik soms het gevoel dat ik een beetje achterloop.

Het is een mooi geboortekaartje en vermits J. in een reclame-ontwerp-bureau werkt, is het heel vanzelfsprekend dat zij  het ontwerp gemaakt heeft.

Maar wanneer ik dan het kaartje bekijk dat ik al gekocht had, schiet ik in een lach, want het lijkt wel iets uit de oertijd. Blauw, met kanten frutsels!

Ik kocht het in een opwelling, vond het toen mooi, maar nu gaat het de schuif in bij andere soms verkeerde aankopen. Het gebeurt mij wel meer dat ik iets humoristisch vind, maar wanneer ik er dan over nadenk, ben ik niet altijd zeker of de persoon waar het voor bestemd is, de humor gaat snappen. Soms zit de kans er in dat het verkeerd begrepen wordt.

Ik moet eens leren heel neutrale kaartjes uit te zoeken!

Morgen, zondag, ga ik op bezoek. Mijn zus is de gelukkigste oma van de wereld, nu heeft ze toch nog een kleinkind!

Toch leuk weer een baby’tje in de familie!

22 thoughts on “Het (bijna) Kerstekindje.

  1. Het contrast tussen beide kaartjes kon welhaast niet groter zijn. Ik vind ze allebei wel wat hebben, eigenlijk.

    De naam vind ik dan weer niks hebben. Gé, begot.

    1. Tussen beide kaartjes ligt echt een wereld van verschil.
      En de naam… het zal effe wennen zijn, dat wordt waarschijnlijk Géke.
      De laatste vreemde jongensnaam die ik hoorde was Finn.

  2. Ik heb mezelf altijd al beschouwd als modern (zeker door mijn leeftijd 😉 ) maar nu voel ik mij precies toch het tegenovergestelde. Zowel het kaartje als de naam zijn me iets té. Wat niet afneemt van het wonder dat dat kleine boeletje is natuurlijk. Proficiat!

    Trouwens, Finn vind ik een hele mooie naam voor een jongen. 🙂

  3. Nee Zeezichtje,

    Der scheelt niks met jou, blijf gewoon jezelf !
    En als je die naam niet echt kunt pruimen…’t is tenslotte de jouwe niet en dat kindje wordt echt niet beter of slechter met z’n naam hoor. Als je maar nooit aan het kind laat horen dat je z’n naam maar niks vindt.
    Jij bent toch ook nog steeds Speedy en een borst meer of minder doet daar echt niks aan af. Ik zou dat met een naam vergelijken omdat dat ook niet terug te draaien is.

    Het beste meid en maak er wat van, wij zijn allemaal in blijde verwachting van je wederoptreden.

    Dikke knuffel,

    Madame en Meneer

    1. Oei! Ik wil zeker geen verkeerde indruk wekken: de naam Gé stoort mij helemaal niet hoor!
      Het is gewoon effe wennen, tegenwoordig blijven ze maar nieuwe namen uitvinden.
      En ik heb hem gisteren in mijn armen gehad en ik kan je verzekeren: het is een schatje. Het viel ook op dat iedereen Géke zegt, dat klinkt ook minder streng tegen zo’n klein boeleke.
      Een dikke knuff retour!

    1. Wel, ik ving zoiets op dat de naam een afkorting is van George, een overleden oom waar ze een speciale band mee hadden.
      Zeg nu zelf, die naam was ook niks voor zo’n klein menske!
      Dan liever Géke!

  4. Alles went.
    (Het verschil tussen het lezen van de eerste reactie en de laatste en hup, ik ben al gewend aan de naam, al had ik in eerste instantie niet eens door dat die kleine Gé heette)
    Tien jaar voor krulzap geboren werd ving ik haar naam ergens op en ik weet nog dat ik dat toen zooo’n belachelijke naam vond. Zie, een beetje later noem ik mijn eigen kleine zo.

    Als de groottante er maar plezier kan uit putten, die baby.
    Proficiat met de nieuwe aanwinst in de familie.

  5. Heel origineel,mooi kaartje,eigenlijk hou ik ook van iets eigens,iets wat men niet normaal vind en ik ook heb een doos met afgedankte kaartjes in een opwelling gekocht,dat komt ooit nogeens van pas
    groetjes

  6. Wat leuk. Gefeliciteerd! Mijn Manlief is van de 24e. Het zijn beste mannen, mannen van de 24e. En mijn baas, die de beste baas is die ik ooit heb gehad heet Gé….

    ik moet helemaal glimlachen om deze baby.

  7. Ik vind het niet eens een slecht idee om die George in Gé om te dopen. Mijn man moést Charel genoemd worden of er was ambras in de familie. Toen ze op het werk niet goed wisten hoe ze het uit hun bek moesten draaien van plaatsvervangende gêne en hij dapper zei’ ik heet Charel en spreek het dan ook zo uit’, belde zijn moeder en vroeg ‘of ze onze Carl even kon spreken’. Djeez, je staat achter de naam van je kind of je geeft het een andere!
    Ik dacht trouwens dat het van Gerard zou afgeleid zijn.

    Wat niet wegneemt: het is een knuffel van een baby en de gelukkige ouders en familie worden van harte gefeliciteerd.

Geef een reactie

