The postman always rings twice!

Eigenlijk wilde ik dit postje gisteren al plaatsen, maar het kwam er maar niet van: lui of moe, maakt niet uit.

Het begon op maandag 28 december. In mijn brievenbus stak een kaartje met de boodschap dat de postbode zich aangediend had op de 24e, met een pakket, maar ik was afwezig. Die dag mocht ik het gaan ophalen in het postkantoor.

Geen probleem, gewoon de straat over. De loketman keek even op zijn scherm: nee, dat pakket was er niet, de postman had het weer meegenomen op ronde. Moest ik hem niet zien, kon mij ik ’s anderendaags terug aanbieden. Zover geen probleem.

Thuis weer een kaartje in de bus: pakket en blablabla…

Dinsdag: post, aanschuiven, loket, scherm, antwoord: nee… weer meegenomen op ronde. Ikke: jamaar, is mijn pakje bezig aan een stadsronde of wat? Ik wil morgen wel terugkomen, maar???

De mevrouw toonde begrip en stelde voor: ik zal je bellen wanneer ik het bewuste stuk in handen heb. Zo gezegd, zo gedaan. Woensdag: telefoon: oké, pakket aangekomen.

Een tijd geleden had ik iets besteld uit een catalogus en verwachtte dat het dat wel was. Wie schetst mijn verbazing toen ik een cilinder zag met mijn adres op. Dat was duidelijk een fles!

Stel je voor: Meneer en Madame stuurden mij een fles wijn! Van een verrassing gesproken: de fles was ook nog eens versierd met een uniek etiket van Zap! Het was een ‘kikker-op-etiket’, heel leuk. :-)heel toepasselijk.

Het adres stond op de doos, dus besloot ik om onmiddellijk een kaartje terug te sturen met een dankwoordje.

Die ochtend had ik ook een wenskaart van Zap en Moose gehad, maar dat adres was ik kwijt en daarom vroeg ik het aan via een mail.

Ja normaal doe je dat niet, maar ik vind dat iedereen die mij een kaartje stuurt, er ook eentje retour verdient.

Tegen de avond keek ik mijn mailbox na en had antwoord van Zap: Hier is ons adres, maar zonder dat je het wist had je het al in je bezit. Tiens???

Even later een nieuw bericht: oh ja, btw, hier is ook het adres van Madame, als je dat soms wilt.

Wat bleek, Moose had de fles verzonden in naam van. Maar omdat hij het adres niet van buiten kende, (kunnen jullie nog volgen?) had hij het zijne ingevuld. Dus mijn kaartje naar Meneer en Madame was met de juiste naam, maar het verkeerde postnummer en straat, vertrokken naar  residentie Zap-Moose!

Hier was de enige oplossing om twee nieuwe kaartjes te schrijven. Dus een koppel zal er twee krijgen. Dubbele wensen. In elk geval heb ik er een hele dag plezier mee gehad en als ik er aan terug denk, nog steeds. Ik had evengoed als titel kunnen nemen: hoe mijn jaar lachend eindigde.

Rest mij nog om iedereen een goed 2010 te wensen!

Zelf maak ik geen voornemens, verwacht niets, we zullen wel zien. Het enige dat ik zou willen is dat alles weer normaal wordt!

19 thoughts on “The postman always rings twice!

  1. Het pakje is er dus met veel hindernissen geraakt. 🙂
    Want niet alleen jij bent er een paar keer voor naar het postkantoor moeten gaan, ook Zapnimf heeft moeten herkansen. Zie haar blog “Binnenkortgewiekt in de harige spelonk der wereldgruwelen. Nu de rest nog.” van 28 december. LOL

  2. Ahum, wij hebben dus eergisteren een kaartje – let it snow – aangekregen op naam van Madame en Meneer. Wij danken u van harte! (ons jaar is ook lachend begonnen).

    Sorry aan alle betrokkenen, wij wisten niet dat je een afzender moest erop zetten en in het postkantoor had moose het adres van madame en meneer niet bij zich, vandaar.

    1. Ja de post kijkt naar de straat en postnummer hé! En in mijn achterhoofd had ik een gevoel dat er iets niet klopte, maar wie denkt zover na?
      maar allé, het is je vergeven, het was lachen geblazen toen ik het doorhad. 🙂

  3. Dat de leuke verrassingen dé trend voor 2010 mogen worden. Ik wens het je van harte toe.
    Het moet bovendien gezegd: wat een lief gebaar van Madame en Meneer.

  4. Voor jou ook een voorspoedig 2010 toegewenst!
    Ik duim van harte dat dit jaar je veel vreugde kan bezorgen en dat aller kommer en kwel i.v.m. je gezondheid definitief tot het verleden kan behoren.

  5. Een hele historie voor een pakje en bedankje! Tegen het einde van het verhaal was ik toch de draad kwijt…. , dus alles nog eens herlezen en toen ik het goed door had ik heb er nogal mee gelachen!
    Ik weet het, van nieuwjaarswensen heb je er 13 in een dozijn, maar ééntje zou ik toch willen dat die uitkomt, namelijk dat jij helemaal genezen geraakt!

    1. Het is idd een verwarrend verhaal, maar alles moest verteld worden want het leek of er geen einde aan kwam.
      Eigenlijk zijn het twee verhalen. 🙂
      Bedankt voor de wensen en ik hoop dat het voor jou ook een voorspoedig jaar moge worden!

Geef een reactie

