RSS

Een nieuwe lay-out en waarom.

17 Jan

Bij sommige blogs zie je  na het reactieluik, de titel van het vorige- en het volgende logje. Daar heb ik lang naar gezocht. Hoe installeer je zoiets?

Toevallig klikte ik beneden op ‘forums’… en ontdekte dat je daar vragen kan stellen over WordPress en dat niet alleen, je krijgt er ook antwoord… in het Nederlands!!!

Wat bleek nu? Het thema dat ik gebruikte had die mogelijkheid niet. Kon ik nog lang zoeken!

Dus begon ik verschillende  lay-outs uit te testen, die deze mogelijkheid wel hebben en het geheel moest dan  nog meevallen ook.

Het was een beetje als een naald in een hooiberg. Overal was er wel iets dat mij tegenviel.

Tot ik bij deze kwam. Het geheel is niet te donker en de foto’s komen mooi uit met een randje er rond.

Dus… tot ik deze weer beu ben, woon ik hier.

 
26 reacties

Geplaatst door op januari 17, 2010 in bloggen, dagboek, ergernissen, lay-out

 

26 Reacties op “Een nieuwe lay-out en waarom.

  1. watervrouwtje

    januari 17, 2010 at 18:43

    Mooi,Zeezicht,zeezichten,zicht op zee klinkt beter hé, kunnen mij altijd bekoren,ik ben zeer graag aan zee,ik heb een digitale fotokader met foto’s van onze vakantie verleden jaar,zo zie ik iedere dag de zee,daarom kom ik bij je graag op bezoek
    groetjes

     
    • zeezicht

      januari 17, 2010 at 20:28

      Ah, ik ben ook dol op de zee!
      Liefst was ik er elk weekend.

       
  2. Stef Flater

    januari 17, 2010 at 19:19

    Dan was ik dus niet de enige met dit probleem? Ik heb dus ook van lay-out moeten veranderen – niet helemaal ‘met volle goesting’ maar om de lezers het wat gemakkelijker te maken. Eigenlijk zouden alle lay-outs dat soort dingen moeten hebben – of toch ergens in te stellen dat wie het wil, kan toevoegen aan zijn blog. Ze mogen daar in WordPress een keer werk van maken.
    groetjes

     
    • zeezicht

      januari 17, 2010 at 20:32

      Al een hele tijd was ik daarnaar op zoek. Dacht ook dat je dat ergens kunt instellen.
      Er zijn nog thema’s waar je de mogelijkheid hebt.
      Ik denk wel dat ik elke lay-out getest heb, maar sommige blogs vond ik te smal, of er was iets met de kleuren of enkele dingen aan de zijkant verdwenen enz.
      Hier ga ik wel blijven, denk ik.

       
  3. chelone

    januari 18, 2010 at 00:20

    Ziet er heel fris uit en de foto’s steken goed af op die zwarte fond. Je stort je er blijkbaar in, net zoals dat beeld op de foto.

     
    • zeezicht

      januari 18, 2010 at 08:50

      Vind je het goed? Het is niet echt zwart, maar ik vind dat er wat meer diepte in zit. Vooral door die boordjes aan de foto’s.

       
  4. elke

    januari 18, 2010 at 11:12

    Heel mooi. Maar grijs en gijs-zwart zijn mijn favorieten dus hiermee kon je niks verkeerd doen.
    Ik zit niet bij wordpress dus ik heb geen oplossingen voor dergelijke problemen. Voor andere helaas ook niet altijd… 😉

     
    • zeezicht

      januari 18, 2010 at 18:16

      Bij jou zijn er toch ook verschillende keuzes?
      De meesten veranderen niet graag, ik zo af en toe wel.

       
  5. elke

    januari 18, 2010 at 23:45

    ik heb ook keuzes, ja. Ik bedoelde eigenlijk dat ik geen oplossing wist voor wp-problemen maar dat heb ik dus duidelijk niet goed verwoord ;-). Zelf veranderde ik nog maar twee keer. De eerste was ik beu en de tweede paste niet meer bij mijn nieuwe titel (of omgekeerd) maar die was ik nog niet beu. Met wat ik nu heb, ben ik best tevreden dus het zal weer voor een tijdje zijn.

     
    • zeezicht

      januari 19, 2010 at 09:38

      Ah ja, zulke oplossingen zou ik voor blogspot ook niet weten hoor!
      Maar de oplossing die ik wilde is deze nieuwe lay-out. 🙂
      Bij jou is het ook mooi en de kleur oogt heel fris.

       
  6. De Repel

    januari 20, 2010 at 21:16

    Ik vind ‘m leuk. Hij is ‘classy’. Ik heb de volgende ook alweer op het oog, maar ik wil wachten met veranderen tot Manlief weer thuis is. Beetje bijgeloof.

     
    • zeezicht

      januari 22, 2010 at 12:40

      Ik wens je het beste en veel geduld! daarna is het feest.

       
  7. Madame

    januari 21, 2010 at 14:29

    Ik vind het een mooie layout. Van mij mag je die nog lang houden.

     
  8. annava

    januari 22, 2010 at 14:01

    Ik vind het zeer geslaagd.
    En af en toe veranderen mag, ik doe dat ook.

    Iets anders, ik ben helemaal onder de indruk van het klein tekstje er onder je archief staat (zo in je zijbalk) mooi.

     
  9. zeezicht

    januari 22, 2010 at 17:22

    Ja dat tekstje… dat was zo’n bedenking die ik mij eens maakte en daarom erbij zette.

     
  10. sneeuwkoningin

    januari 23, 2010 at 21:00

    mooi hier.Goed gedaan.Af en toe veranderen van lay-out doet goed 🙂

     
    • zeezicht

      januari 24, 2010 at 09:57

      Ja hé? Het heeft zoiets van: de lente komt er aan, dus een nieuw uitzicht kiezen!

       
  11. Menck

    januari 23, 2010 at 21:39

    Voor foto’s is een donkere achtergrond perfect, maar voor tekst hou ik het toch het liefst bij zwart op wit. Gelukkig is deze achtergrond eerder grijzig.
    Goedgekeurd, kortom.

     
    • zeezicht

      januari 24, 2010 at 09:59

      Ik weet wat je bedoelt. Op zwarte achtergrond kan ik niet lezen, de letters dwarrelen door elkaar.
      Maar zoals je zegt: dit grijs is eerder zacht.

       
  12. Nes

    januari 24, 2010 at 19:04

    Instuif?

     
  13. affodil

    januari 25, 2010 at 07:09

    Mooi!!!

     
  14. zapnimf

    februari 1, 2010 at 14:27

    Dat grijs is inderdaad niet zo hard als zwart. Ik vind ‘m prachtig. Alleen duurde het efkes voor ik doorhad wat ‘vastleggen’ betekende.

     
    • zeezicht

      februari 1, 2010 at 16:22

      Ik begrijp soms ook niet waarom bepaalde woorden vervangen worden door andere.

       

Geef een reactie

 
