Een bijna-kapsel.

Mijn haar is nu zo’n drie centimeter, (op sommige plaatsen iets meer of minder).

Vrouwen willen volume op hun hoofd, dat is heel normaal. Maar hoe los je dat op met zo’n kort pelouzeke? … gel.

Enkel met gel kan je dat recht omhoog laten staan.

Mijn zoon vond het prachtig, ik eerder grappig!

Maar ik heb haar en dat is wat telt.

Gisterenavond gingen we op restaurant, we dat zijn: H., L. en ik.

Net toen ik binnenkwam, draaide een hele tafel, tenminste de mensen die daar zaten, zich met afkeurende blikken mijn richting uit. Waarschijnlijk heeft er iemand gezegd: kijk daar eens…

Kom je binnen met een hoedje of een sjaaltje, hebben ze ook commentaar. Ik keek terug, tot de blikken afgewend werden. In stilte hoopte ik dat er iemand zou vragen of het voor een weddenschap was. Dan had ik tenminste kunnen antwoorden: ja, ik heb gewed dat van chemo je haar uitvalt en ik heb gewonnen!

Maar neen, dat doen ‘beschaafde’ mensen niet, liever gapen ze je aan in de hoop dat je omlaag kijkt. Zouden ze zich afvragen of kanker besmettelijk is?

We hadden een fijne tafel voor drie en kregen van de ober gedaan om uit de volledige menu enkel het hoofdgerecht en de koffie met Javanais te mogen hebben. Het smaakte voortreffelijk. Zo was ook onze conversatie.

Toen we na een gezellige avond naar huis gingen, dacht ik plots: misschien moest ik eens naar de kapper gaan, want mijn nekhaar is precies wat lang!

30 thoughts on “Een bijna-kapsel.

  1. Je kwam waarschijnlijk te modern uit de hoek versus de conservatieve restaurantbezoekers. Tof dat je je door hen niet uit je lood liet slaan. Je hebt alle reden om fier te zijn.

  2. Je hebt groot gelijk dat je je niet laat doen!
    Ook leuk dat je er van genoten hebt en dat moet wel speciaal zijn, dat je misschien naar de kapper kan!

  3. Fijn voor je. Een van mijn beste vriendinnen gaat momenteel door hetzelfde en zij heeft haar pruik, banden en sjaals afgelaten van zodra ze een beetje haar had, commentaar en blikken ten spijt!

  4. Tiens, heeft een lesbienne dan per se kort haar? Een paar van mijn ‘females only’-vriendinnen zijn nochtans voorzien van een weelderige haardos.
    Anyway: blij dat de groei er terug in zit bij jou. ’t Lijkt wel lente.

  5. Knap van je dat je dat je je niet uit het lood liet slaan door deze onbeschofte mensen. Je lijkt me een sterke vrouw.
    En het is hoe dan ook goed nieuws dat je haar weer begint te groeien.

  6. Lieve Zeezicht, ik heb het voorlaatste commentaartje blijkbaar bij de verkeerde post gezet… zie ik nu pas. Nu pas lees ik over chemo… sorry ik wist het niet.
    Ik wens je in elk geval heel veel sterkte, goede moed en nieuwe kracht toe!!! Maar zoals ik lees, ben je héél moedig!
    xxx

  7. Misschien keken die wel helemaal anders naar je? Zo van : wow, punk is weer in!

    Die opmerking over het wedden, moet je sowieso in de groep gooien, hij is te goed om af te wachten tot ze er zelf iets over zeggen.

  8. Zo’n dikke 30 jaar geleden kreeg mijn vriendin kanker. Met de plechtige communie van haar jongste in het vooruitzicht wilde ze eigenlijk kleren gaan kopen voor zichzelf, maar ze durfde de deur niet uit “met zonder haar”. Ze vroeg of ik voor haar wou gaan shoppen, maar ik weigerde. Tenslotte kon ik die kleren toch niet passen voor haar. Ik ben de zaterdag daarop bij haar gaan aanbellen -haren met de tondeuze op 12mm gekortwiekt en gezicht opgemaakt- en heb haar ook geschminkt. We zijn samen ’t stad in getrokken, hebben kleren gekocht en ferm veel lol getapt. Mijn moeder was in alle staten, bestond het om me een kankerkop te noemen en ik ben er maanden niet meer over de vloer geweest. Maar mijn korte kopje, dat heb ik nu nog altijd. (ben al wel aan mijn 4de tondeuze toe intussen…)

    Laat je niet doen door die trutten die denken dat je vrouwelijkheid toeneemt naarmate je haar over je gat valt! Als je je dan harteloos gedraagt ben je nog een beest!!!

    1. Wat een leuk verhaal! dat was pas inleven.
      Maar die trutten, die raken mij niet hoor!
      Dat zijn van die mensen die over iedereen iets te zeggen hebben. Toevallig liep ik in het vizier.

  9. Ga buiten zoveel je wil,of kunt!
    Je kent toch het spreekwoord
    Ze zeggen….wat zeggen ze…… laat ze zeggen!

    Het ga je verder goed,verzorg ook goed je verkoudheid .
    Dag

Geef een reactie

